رونمایی از رنو آرکانا ۲۰۱۹؛ یک کوپه-شاسی‌بلند فوق العاده + عکس و مشخصات

0

زمانی بود که کلاس کوپه-شاسی‌بلند، در بین کلاس‌های خودرویی یک نمونه بسیار جالب‌توجه و منحصربه‌فرد جلوه می‌کرد؛ اما دیری نگذشت که شرکت فرانسوی رنو، پای خود را در این فرورفتگی صنعت خودرو گذاشت و در پی محکم‌تر کردن جای پای خود شد.

آنچه در این تصویر مشاهده می‌کنید، یک نمونه نمایشی است اما نسخه نهایی یا همان تولید این خودروی جدید نیز نباید تفاوت چندانی داشته باشد.

معرفی خودرو شاسی بلند محصولات جدید رنو RENAULt arkana 2019 مجله خودرو قیمت رنو آرکانا

زمانی بود که کلاس کوپه-شاسی‌بلند، در بین کلاس‌های خودرویی یک نمونه بسیار جالب‌توجه و منحصربه‌فرد جلوه می‌کرد؛ اما دیری نگذشت که شرکت فرانسوی رنو، پای خود را در این فرورفتگی صنعت خودرو گذاشت و در پی محکم‌تر کردن جای پای خود شد. با برگزاری نمایشگاه بین‌المللی خودروی روسیه در شهر مسکو، رنو از مدل آرکانا (Arkana) خود که یک شاسی‌بلند کوپه است رونمایی کرد.
اگرچه رنو این نسخه را تنها یک نمونه نمایشی معرفی کرده است اما بدون شک، این نسخه تفاوت‌های چندانی با نمونه نهایی این خودرو نخواهد داشت. نسخه‌ای که می‌توان، در قسمت جلویی و نیم‌رخ آن، خطوطی کشیده و زیبایی را مشاهده کرد. همچنین، جدای از بحث طراحی خارجی، هنوز تصاویری از درون کابین آرکانا منتشر نشده است و این تنها به این دلیل است که رنو فعلا قصد نمایش فضای داخل کابین آن را ندارد.

رنو آرکانا ۲۰۱۹ رونمایی شد!

آرکانا با چرخ‌های ۱۹ اینچی و چراغ‌های جلویی C مانند خود که حاصل زبان طراحی مدرن شرکت رنو است، کاملا تطابق یافته و هماهنگی زیادی در طراحی آن دیده می‌شود. همچنین این خودروی جدید، قرار است روی یک پلتفرم توسعه‌یافته بزرگ‌تر برای بازار روسیه به تولید برسد. پلتفرمی که نسبت به مدل اروپایی آرکانا کمی بزرگ‌تر بوده و مشتریان اروپایی را چندان جذب نخواهد کرد.

رنو آرکانا ۲۰۱۹ رونمایی شد!

اولین کشوری که قرار است در سال ۲۰۱۹، این خودرو را در بازار خود ببیند، روسیه بوده و بعد از آن نیز نوبت به کشورهای آسیایی و سایر نقاط جهان خواهد رسید. خوشبختانه رنو اعلام کرده است که شمایل کلی یا درواقع همان طراحی خودرو، مطابق بازار محلی هر کشوری مدنظر شرکت قرار خواهد گرفت. به این معنا که آرکانا قرار نیست در تمامی بازارهای فروش خود در کشورهای مختلف جهان، با یک تیپ و قیافه ظاهر شود.

رنو آرکانا ۲۰۱۹ رونمایی شد!

نکته عجیب اینجاست که رنو هنوز هیچ برنامه‌ای برای فروش آرکانا در قاره سبز تدارک ندیده است. قاره‌ای که آرکانا می‌تواند به‌عنوان یک رقیب ارزان‌تر، نسبت به BMW X4 و مرسدس GLC کوپه، ظاهر شود.
اگرچه نمی‌توان به طراحی کلی این خودرو ایراد خاصی گرفت اما هنوز هم بحث ترکیب کردن کلاس کوپه و شاسی‌بلند و تولد یک محصول نهایی بسیار جذاب و کاربردی، زود به نظر می‌رسد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.