تامین قطعات محصولات رنو در ایران امکان‌پذیر نیست

0

تحریم‌های آمریکا علیه صنعت خودروی ایران در شرایطی خودروسازان خارجی را از کشور راند که در این بین، رنو نیز خروج کرده و بنابراین امکان تامین قطعات محصولات این شرکت برای پارس خودرو و البته ایران خودرو نیست.

طی بیش از یک دهه‌ای که از حضور رنو در ایران در قالب پروژه X۹۰ می‌گذرد، معمولا پارس خودرو تیراژ بالاتری را از محصولات این خودروساز فرانسوی (در مقایسه با ایران خودرو) به خود اختصاص داده و طبعا تعهدات بیشتری نیز ایجاد کرده است. در حال حاضر نیز که تحریم‌های ایالات‌متحده آمریکا علیه خودروسازی ایران  به اجرا درآمده، تامین قطعات از رنو امکان‌پذیر نیست. با این حساب، خودروسازان داخلی عملا امکان تامین قطعات خارجی مربوط به خانواده تندر-۹۰ و ساندرو را نداشته و در این بین، پارس خودرو با توجه به تعهدات بیشتری که ایجاد کرده، چالش بزرگ‌تری با ثبت‌نام‌کنندگان این محصولات دارد.

در این مورد قائم‌مقام مرکز مطالعات استراتژیک فناوری اطلاعات سایپا نیز در گفت‌و‌گو با فارس تاکید کرده که  امکان تامین قطعات برخی خودروهای پیش‌فروش خانواده رنو با توجه به خروج این خودروساز از ایران وجود ندارد.

حسن حسین آبادی تاکید کرده که ۴۰ درصد از قطعات محصولات خانواده رنو را باید از فرانسه تامین کرد و امکان تامین قطعات این محصولات از کشور دیگری وجود ندارد. به گفته وی، با توجه به شرایط تحریم و خروج رنو، این شرکت دیگر قطعات را به ایران تحویل نمی‌دهد و بنابراین عمل به تعهدات مربوط به خودروهای رنو، با تاخیر انجام خواهد شد.

اظهارات قائم‌مقام مرکز مطالعات استراتژیک فناوری اطلاعات سایپا در شرایطی است که بر اساس اطلاعات غیر رسمی، گفته می‌شود پارس خودرو بیش از ۱۵ هزار تعهد برای تندر-۹۰ و ساندرو ایجاد کرده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.