راهکار هایی برای جلوگیری از سرقت خودرو

0

این روزها ۵۰ درصد سرقت ها مربوط به لوازم خودرو است.آنگونه که سردار لطفی رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ می گوید بیش از ۹۰ درصد از خودروهای سرقتی در تهران نیز توسط پلیس کشف می شود اما سرقت خودرو می تواند حادثه تلخی برا مالک آن تلقی شود و لذا ضرورت دارد تا با بکار بستن راهکار هایی میزان ریسک سرقت خودر را به حداقل برسانیم .

به گزارش خبرنگار عصر ایران سردار لطفی رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ که با یک برنامه رادیویی صحبت می کرد راه کار هایی در مورد پیشگیری از سرقت خودرو بیام کرد.

وی گفت: مالکان خودروها تا آن جایی که برایشان مقدور است خودروی خود را درون پارکینگ ها نگهداری کنند و اگر هم خواستند تا خودرو را در حاشیه خیابان پارک کنند حتما توجه داشته باشند که از وسایل و لوازمی که سرقت را به تاخیر می اندازد استفاده کنند.

به گفته وی استفاده از دزدگیر،قفل پدال و فرمان، پارک کردن خودرو در مراکزی که در دید دوربین قرار دارد همچنین اطمینان از قفل بودن “در خودرو ” در زمان ترک آن در پیشگری از وقوع سرقت خودرو موثر است.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ در ادامه با اشاره به رایزنی پلیس با خودرو سازان برای نصب جی پی اس بر روی خودروهای تولیدی خاطر نشان کرد: یکی از مواردی که برای پیشگری از وقوع سرقت و همچنین کشف خودرو در حال دنبال کردن آن هستیم نصب جی پی اس بر روی خودروها است که با این اقدام شاهد انقلابی در حوزه خودروهای سرقتی خواهیم بود.

وی اظهار امیدواری کرد تا این اقدام در آینده نزدیک در کشور انجام شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.