۹ اتومبیل خاص، متفاوت و کمیاب بازار ایران + تصاویر

0

نگاهی به ۹ اتومبیل خاص، متفاوت و کمیاب در بازار خودروهای وارداتی که در محدود ۱۰۰ تا ۶۰۰ میلیون تومان قیمت دارند و از برخی مدل ها کمتر از ۵۰ دستگاه در کشور وجود دارد.
کسی سراغ اغلب خودروهای این گزارش نمیرود. استدلال عمده فعالان بازار خودرو یا کسانی که تمایل به پرداخت مبلغی بیش از ۱۰۰ میلیون تومان برای خودرو در ایران دارند این است که این ماشین ها مشتری پسند نیستند و به نظر مردم، نمی‌ارزد پول هنگفتی پای یک خودروی بی نام و نشان داد. البته ما نظری درباره این گفته نداریم ولی وقتی در بازاری همزمان اوپل، سوبارو، هوندا، فیات و آلفا رومنو مشتری پسند نباشد باید حتما یک جای کار بلنگد.
در واقع به نظر میرسد سلیقه مشتریان بازار خودرو به شدت تنازل یافته وگرنه چرا باید ماشینی به خوبی و زیبایی اوپل آسترا هاچ بک خریداری نداشته باشد در حالی که ماشین سال اروپا شده و یکی از خوش دست ترین اتومبیل های زیر ۲۵۰ میلیون تومان در بازار کشور است.
البته از این دست اتومبیل کم نداریم. همین دی اس ۳ خودرو به شدت جذابی است که طراحی خاص و آوانگاردی دارد. سوبارو نیز که به ساخت خودروهای مهیج و جان سخت مشهور است، در این لیست دو نماینده دارد.
سئات هم که ناکام بزرگ ایران است، بالئون به این گزارش وزانت داده است. اسمارت هم که در ایران به شدت ناشناخته است، با مدل فور۴ یکی دیگر از برند هاست. فیات و آلفارومئو با دو هاچ بک میهمان ما هستند و گرچه در ایران خیلی نتوانستند به اقبال مناسبی برسند اما در بازار های جهانی وضعیت فروش بد نداشته و روزگار خوشی را تجربه کرده‌اند. بیش از این درباره این خودرو ها حرف نمیزنیم و مستقیما سراغ ۹ پیشنهاد خود از بازار اتومبیل های کارکرده میرویم.
خودروهایی از برندهای اوپل، فیات، سوبارو، هوندا، اسمارت، سئات، آلفا رومئو و دی اس که همگی جزو خودروهای شکست خورده در بخش محصولات وارداتی پنج سال اخیر بوده‌اند.
سوبارو فارستر ۲۰۱۴
یک کراس اوور ژاپنی با ابعادی بین یک هیوندای سانتافه و یک تویوتا راو ۴ که در هیچ جای جهان به غیر از آمریکای شمالی فروش بالایی نداشته و به جای زیبایی و ظاهر، بیشتر به هندلینگ، پایداری بالا، دوام حیرت انگیز و کیفیت ساخت مشهور است.
این خودرو یک موتور ۵ ، ۲ لیتری تخت و مشهور با نام باکسر با قدرت ۱۸۲ اسب بخار دارد و از سیستم چهار چرخ محرک هم برخوردار است. قیمت اندک نمونه های فارستر که در بازار موجود هستند، بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلون تومان است.

دلبرکان غمگین بازار خودرو

۲. هوندا آکورد ۲۰۱۶
سدانی است با دوام و ایمن که به لطف آخرین فیس لیفت هوندا توانسته زیبایی ظاهری را هم در مجموعه محسناتش داشته باشد. آکورد ۲۰۱۶ که از موتوری ۲۴۰۰ سی‌سی و ۱۸۹ اسبی سود میبرد، بیش از ۵۵۰ میلیون تومان قیمت داشته و به رغم کیفیت بالا، از آن به تعداد بسیار کمی وارد کشور شده است.
نکته مهم درباره این سدان ژاپنی ۹۳، ۴ متری اتاق و سواری خودرو است که یس هیچ شکی از کمری، سوناتا، اوپتیما، ۵۰۸ و تالیسان به شما بهتر خدمت میکند.

دلبرکان غمگین بازار خودرو

۳. دی اس ۳ مدل ۲۰۱۷

پرونده اش در قالب هاچ بک دو در برای همیشه بسته شد و رسما در نسل تازه اش به یک کراس اوور ساب کامپکت بدل شد. این مورد اما چیزی از ارزش های دی اس ۳ به عنوان کوپه ای مجلل، متفاوت و سفارشی کم نمیکند.

برای اینکه بدانید این فرانسوی عجیب چه اندازه خوب ساخته شده بهتر است درباره موتور ۲، ۱ لیتری و توربو آن تحقیق کنید که شش سال پیاپی بهترین موتور کوچک جهان شده و با ۱۱۰ اسب بخار قدرت از مصرف سوخت بسیار پایینی برخوردار است.

دلبرکان غمگین بازار خودرو

۴. اسمارت فور ۴ مدل ۲۰۱۶

این یکی از عجایب روزگار است که با وجود قیمت ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیونی، چیزی بین ۸۹ تا ۱۰۰ اسب بخار نیرو داشته و در بخش شتاب و سرعت حرف زیادی برای گفتن ندارد. اسمارت اما تا بخواهید شما را در خیابان خاص نشان میدهد.از جمله ویژگی های بارز این خودرو امکانات مناسب اتاق، کیفیت بالای مواد به کار رفته، طراحی متفاوت و ظاهر مجلل است که جز دی اس کمتر رقیبی قادر است آن را در این رده به شما ارائه کند.

دلبرکان غمگین بازار خودرو

۵. سئات لئون FR مدل ۲۰۱۶

مهاجم اسپانیایی با پدر و مادری آلمانی که ژن های خوب خود را مدیون آئودی و فولکس واگن است! لئون FR که حدودا ۳۰۰ میلیون تومان قیمت دارد، یکی از کمیاب ترین خودروهای حاضر در بازار است که از پیشرانه‌ای مشابه با فولکس واگن پاسات سود برده و ۱۸۰ اسب بخار قدرت دارد.
لئون که اتاقی ایمن و منظم و ساده اما مملو از امکانات دارد، مستقیما رقیب خودروهای مهیجی از قبیل آلفا رومئو جولیتا و سیتروئن سی ۳ است و در مقایسه با نامش چهره کاملا معقولی دارد.

دلبرکان غمگین بازار خودرو

۶. فیات ۵۰۰ مدل ۲۰۱۴

تخم مرغ شانسی یا قوطی حلبی! خیلی ها نماد خودرو ایتالیا را اینگونه صدا میزنند. باید پذیرفت فیات۵۰۰ یک خودرو بی مرگ با دقیق ترین سطح از مهندسی است که به خوبی برای بازارهای اروپایی و شهرهای شلوغ و پرترافیک تدارک دیده شده و کارایی بالایی دارد.

البته اینجا بهای ۵۰۰ وحشتناک است و به ۲۰۰ میلیون تومان در نسخه های هاچ بک و ۴۰۰ میلیون تومان در نسخه های روباز سر میزند.

راستی این خودرو۵، ۳ متری یک موتور ۷۵ اسبی بنزینی دارد.

دلبرکان غمگین بازار خودرو

۷. آلفا رومئو میتو مدل ۲۰۱۳

ذاتش اسپورت و رام نشدنی است و با قدم گذاشتن به داخل کابین ماشین به خوبی این موضوع را میتوان درک کرد. این خودرو بر خلاف فیات ۵۰۰ که برای آرامش در رانندگی ساخته شده، خلق شده تا پدال گاز را فشار دهید و با آن سریع برانید.
طراحی پویای داشبورد، فرمان اسپورت، صندلی های چرمی عالی، اهرم تعویض دنده خوش دست و یک موتور کوچک و ۱۴۰ اسبی نوید یک ماشین جذاب، جوان پسند و پرهیجانی را میدهند. میتو را در بازار میتوان با قیمتی کمتر از ۲۰۰ میلیون تومان خرید.

 معرفی خودرو  مجله خودرو  دنیای خودرو  سوبارو فارستر 2014  خودروهای خارجی  قیمت هوندا آکورد 2016  قیمت اسمارت فورتو  آلفارمئو میتو  انواع خودرو در ایران

۸. سوبارو لگاسی مدل ۲۰۰۹

ظاهرش مثل هر سوبارو دیگری که تا قبل از سال ۲۰۱۶ دیده‌اید چندان چنگی به دل نمیزند اما از جیث ویژگی های سواری و رانندگی یک خودروی بی مرگ است که از موتوری ۱۵۰ اسبی سود برده و اتاق راحتی دارد.

لگاسی اگرچه در ظاهر ابعادی مانند مزدا ۳ دارد اما ابعاد اتاق مستقیما با مزدا ۶ مقایسه میشود و این هنر ژاپنی ها در کوچک نشان دادن ابعاد خودروها است. اندک نمونه های لگاسی ۲۰۰۹ را میتوان با قیمتی در محدود ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان خریداری کرد.

دلبرکان غمگین بازار خودرو

۹. اوپل آسترا مدل ۲۰۱۴

یک هاچ بک جذاب، اروپایی و خوش پوش که سالهاست زندگی راحت را از فولکس واگ گلف در بازارهای اروپایی گرفته است!
آسترا که در دو نسخه سدان و هاچ بک با موتور چهار سیلندر ۱۶۰۰ سی‌سی اسب بخاری به کشور وارد شده، عمدتا به واسطه اتاق قدیمی و آنالوگ مورد بی‌توجهی خریداران است.
با این حال ابدا نباید موتور ۱۷۷ اسبی آن را دست کم گرفت چرا که در کنار یک جعبه دنده خوب و شاسی و فنر بندی دقیق با مهندسی جنرال موتورز، آسترا قاتل واقعی گلف و جولیتا است.

 معرفی خودرو  مجله خودرو  دنیای خودرو  سوبارو فارستر 2014  خودروهای خارجی  قیمت هوندا آکورد 2016  قیمت اسمارت فورتو  آلفارمئو میتو  انواع خودرو در ایران

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.