معرفی بی ام و X۷ مدل ۲۰۱۹ + عکس و مشخصات فنی و ظاهری

0

حدودا چهار سال از زمانی که بی‌ ام و رسما اعلام کرد که قصد دارد شاسی بلند ۷ نفره‌ای را بسازد می‌گذرد. چندی پیش نیز کانسپت آن را در نمایشگاه فرانکفورت مشاهده کردیم. اکنون زمان پایان رسیدن به انتظارها فرا آمده و بی‌ ام و بالاخره از X7 رونمایی کرد.

احتمالا از عکس‌ها متوجه شده‌اید که X7 ابعاد بسیار بزرگی دارد؛ طول آن ۵۱۵۱، عرض ۲۰۰۰ و ارتفاع ۱۸۰۵ و فاصله بین دومحور ۳۱۰۵ میلی‌متر است و در بحث ابعاد، X5 را به عنوان یکی از بزرگ‌ترین خودروهای بی ام و کنار می‌زند.

 bmw x7 2019  قیمت بی ام و X7  مشخصات بی ام و X7  محصولات جدید بی ام و  شاسی بلند جدید بی ام و  مجله خودرو  معرفی خودرو شاسی بلند  تصاویر بی ام و ایکس 7

البته طراحان نیز تلاشی برای کوچک‌تر نشان دادن خودرو نکرده‌اند و با طراحی یک جلوپنجره بسیار بزرگ کلیوی شکل، خودرو را با ابهت نشان می‌دهند. اما باید از این طراحان پرسید که این بزرگ‌تر کردن جلوپنجره در خودروهای بی ام و تا کجا پیش خواهد رفت؟

چراغ‌های LED نازکی به این جلوپنجره متصل هستند و در پایین این چراغ‌ها، ورودی هوا با نوارهای کرومی به دور آن وجود دارد. در نمای کناری می‌توان تفاوت در ابعاد درهای جلو و عقب را مشاهده کرد که برای راحتی بیش‌تر سرنشینان ردیف دوم و سوم به این شکل طراحی شده‌اند.

بی ام و X7 معرفی شد؛ پایانی تلخ بر انتظاری شیرین

دو تریم مختلف برای X7 قابل سفارش هستند. در پکیج M Sport بیش‌تر بر روی قابلیت‌های اسپرت یک SUV مانور داده شده و در پکیج Design Pure Excellence، یک SUV لوکس‌تر در اختیار خریدار قرار می‌گیرد.

مشخصات فنی

دو مدل مختلف با نام‌های xDrive40i و xDrive50i برای بازار آمریکا در نظر گرفته شده است. در مدل ۴۰i یک موتور ۳ لیتری ۶ سیلندر خطی توربوشارژر وجود دارد که می‌تواند ۳۳۵ اسب بخار و ۴۴۷ نیوتون‌متر گشتاور را تولید کند. در ۵۰i این موتور جای خود را به یک نسخه ۴.۴ لیتری V8 می‌دهد که قدرت خروجی را تا ۴۵۶ اسب بخار و گشتاور را به ۶۴۹ نیوتون‌متر افزایش می‌دهد. شتاب ۰ تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت برای این دو موتور به ترتیب ۵.۸ و ۵.۲ ثانیه اعلام شده است.

بی ام و X7 معرفی شد؛ پایانی تلخ بر انتظاری شیرین

در هردو مدل گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک دیده می‌شود و سیستم چهارچرخ متحرک نیز به طور استاندارد برای هردو مدل وجود دارد. سیستم تعلیق بادی به همراه کمک‌فنرهای انطباق‌پذیر از دیگر مشخصات فنی X7 محسوب می‌شود که در همه مدل‌ها قرار دارد.
در اروپا مدل ۵۰i عرضه نخواهد شد و به جای آن دو موتور دیزلی در اختیار خریداران قرار دارد. در مدل ۳۰d، موتوری ۶ سیلندر و ۳ لیتری وجود دارد که قدرت و گشتاور خروجی آن به ترتیب ۲۶۱ اسب‌بخار و ۶۲۰ نیوتون‌متر است. در M50d نیز با آنکه حجم موتور همان ۳ لیتر باقی مانده، اما با استفاده از چهار توربو قدرت خروجی به ۳۹۵ اسب بخار و گشتاور به ۷۶۰ نیوتون‌متر افزایش یافته است.

فضای داخلی

در داخل خودرو فضایی بسیار بزرگ و لوکس به سرنشینان ارائه می‌شود. طراحی کلی داشبورد را پیش از این در دیگر خودروهای جدید بی ام و مانند X5 و سری ۳ جدید دیده بودیم. یک صفحه نمایش ۱۲.۳ اینچی در مقابل راننده نقش صفحه آمپر را ایفا می‌کند و با کمی فاصله نسبت به آن، صفحه نمایش ۱۲.۳ اینچی دیگری برای سیستم اطلاعات و سرگرمی قرار دارد. انواع و اقسام دکمه‌های مختلف را نیز می‌توان در زیر این صفحه نمایش و بر روی کنسول مرکزی دید.

فضای داخلی بی ام و x7سیستم تهویه مطبوع چهار ناحیه‌ای بر روی همه مدل‌ها وجود دارد تا همه سرنشینان بتواند بسته به انتخاب خود دما را تنظیم کنند. اگر خریداران احساس می‌کنند که تنظیمات چهار ناحیه‌ای کم است، می‌توانند سیستم تهویه پنج ناحیه‌ای را نیز به عنوان یک آپشن سفارش دهند. در همه مدل‌های X7 سانروف پانورامیک سه تکه‌ای قرار دارد که می‌تواند نمای زیبای آسمان را به سرنشینان نشان دهد و نور زیادی را به داخل کابین منتقل کند.

بی ام و X7 معرفی شد؛ پایانی تلخ بر انتظاری شیرین

خریداران می‌توانند صندلی‌های جدا از هم را برای ردیف دوم سفارش دهند تا سرنشینان در این قسمت راحتی بیش‌تری داشته باشند؛ چراکه در این صورت تمامی تنظیماتی که بر روی صندلی راننده و سرنشین جلو می‌توان انجام داد، برای سرنشینان عقب نیز وجود خواهد داشت. البته در این صورت تعداد سرنشینان از ۷ به ۶ نفر کاهش پیدا می‌کند.

درِ صندوق عقب به صورت دو تکه‌ای و هر دو تکه نیز به صورت برقی باز و بسته می‌شوند. همچنین سیستم تعلیق بادی برای راحت‌تر شدن گذاشتن بار در این قسمت، می‌تواند ارتفاع خودرو را کاهش دهد. اگر صندلی‌های عقب باز باشند، فضای صندوق ۱۳۷۶ لیتر خواهد بود که در صورت خم کردن این صندلی‌ها، می‌توان فضای بسیار زیاد ۲۵۶۰ لیتری را در اختیار داشت

تکنولوژی‌های ایمنی و قیمت x7

طیف گسترده‌ای از تکنولوژی‌های ایمنی و کمک راننده را می‌توان در X7 مشاهده کرد. در مدل xDrive40i سیستم‌هایی مانند تشخیص نقاط کور، هشدار عبور از خط، هشدار تصادف در عقب، هشدار تصادف در جلو، هشدار وجود عابر پیاده، هشدار عبور عرضی خودرو در عقب و اطلاع رسانی محدودیت سرعت وجود دارد. در صورت انتخاب مدل ۵۰i، سیستم کمکی پارک، سیستم کمکی رانندگی در بین خطوط و سیستم رانندگی خودکار در سرعت‌های پایین به لیست بلند بالای آپشن‌های X7 اضافه می‌شوند.

bmw x7 2019 قیمت بی ام و X7 مشخصات بی ام و X7 محصولات جدید بی ام و شاسی بلند جدید بی ام و مجله خودرو معرفی خودرو شاسی بلند تصاویر بی ام و ایکس 7

بی ام و x7در آمریکا قیمت مدل‌های ۴۰i و ۵۰i به ترتیب ۷۳۹۰۰ دلار و ۹۲۶۰۰ دلار درنظر گرفته شده است. به زودی پیش‌فروش آنلاین X7 آغاز می‌شود و خریداران با پرداخت مبلغی می‌توانند خودرو را سفارش دهند. سپس از نمایندگی با آن‌ها تماس گرفته می‌شود تا آپشن‌ها و رنگ خودرو را انتخاب کنند و زمان تحویل خودرو به آن‌ها اعلام خواهد شد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.