توقف سفارش ورود ۵ خودروی اروپایی به ایران از آذر ۹۵

0

  توقف سفارش ورود ۵ خودروی اروپایی به ایران از آذر ۹۵

۱۶۵

ثبت سفارش ۵ برند خودروساز اروپایی برای ورود به بازار ایران از روز پنجشنبه ۱۸ آذر متوقف می‌شود.

ثبت سفارش ۵ برند خودروسازی اروپایی برای ورود به بازار ایران، با دستور مرکز امور اصناف و بازرگانان وزارت صنعت، معدن و تجارت از روز پنجشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۵ متوقف می‌شود.

مرکز امور اصناف و بازرگانان وزارت صنعت، معدن و تجارت بر نمایندگی‌های شرکت‌های خارجی در ایران نظارت دارد و مجوز فعالیت شرکت‌های ایرانی را که از شرکت‌های اصلی برای ثبت نمایندگی در ایران تائید‌ شده‌اند، برای فعالیت در ایران صادر می‌کند.

بدین ترتیب مرکز امور اصناف و بازرگانان وزارت صنعت، معدن و تجارت نام ۵ شرکت خودروساز اروپایی را که مجوز نمایندگانشان در ایران تاکنون تمدید نشده است، به دفتر مقررات صادرات و واردات وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرده است تا از روز پنجشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۵ ثبت سفارش نشوند.

به نظر می‌رسد دلیل اینکه مرکز امور اصناف بازرگانان پیش از اتمام موعد مقرر لیست شرکت‌ها و برندهای واردکننده واسطه‌ای را به دفتر مقررات اعلام کرده، محرز شدن ناتوانی این شرکت‌ها در اخذ مجوز از شرکت مادر تا تاریخ معین بوده است.

برخی از شرکت‌های نامبرده در این نامه، واردکننده واسطه‌ی برندهای اروپایی هستند که با وجود فعال بودن ثبت‌ سفارش، تاکنون نتوانسته‌اند خودرویی وارد کشور کنند. این در شرایطی است که این شرکت‌ها مجوز فعالیت از اصناف برای فعالیت در ایران را دارند.

شرکت‌های مذکور در نامه‌ی مرکز اصناف و امور بازرگانان هنوز موفق به کسب رضایت شرکت‌های اصلی در مذاکرات با این شرکت‌ها نشده‌اند.

بر اساس برخی اظهارنظرها، شرکت‌های خودروساز اروپایی تمایلی به ارائه‌ی نمایندگی به شرکت‌های فعلی ایرانی ندارند. دلیل این تمایل نداشتن، ضعف برخی از این نمایندگی‌ها در ارائه خدمات متناسب با استانداردهای شرکت مادر است.

در این حال عده‌ای از دست‌اندرکاران حوزه‌ی واردات خودرو معتقدند بسیاری از خودروسازان معتبر جهانی در انتظار نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بودند تا بر اساس فضای جدید تصمیم خود در خصوص ورود به بازار ایران را عملی کنند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.