فناوری موتورهای Acteco در محصولات چری چیست ؟

0
نگاه کلی

هر خودرویی که در شرکت چری به دنیا می آید توسط تیم طراحی آن طراحی و تولید می شود. تیمی که توسط دو مدیر طراحی برجسته هدایت می شود. آقای James Hopes طراح سابق شرکت جنرال موتورز و آقای Hakan Saracoglu طراح سابق شرکت پورشه.

طراحی چری چهار بخش را پوشش می دهد.تناسب، برندسازی، زیبان طراحی و کیفیت.

طراحی در چری به خوبی بیانگر آن است که طراحان آن درک درستی از خواسته و انتظارات مشتریان خودرو، زمینه فرهنگی و روند بازار دارند.

همچنین سیستم و فرآیندی در این شرکت وجود دارد که موجب می شود طراحی از استانداردهای بین المللی تبعیت کند.
طراحی چری، تناسب طلایی را با تناسب خودرویی ادغام می کند.

بطور کلی طراحی این تیم از نیرومندی و برازندگی اسب های چابک و سریع الهام میگیرد.

خودروهای چری دارای خطوط دینامیکی هستند که مقاومت هوا را در برابر بدنه به کمترین میزان می رساند.

در واقع ظاهر بدنه خودرو به صورتی طراحی شده که گویا در هر لحظه آماده حرکت و شتاب گرفتن است.
در طراحی استریم لاین، از چراغ های عقب گرفته تا پلاک خودرو، به گونه ایست تا تاثیر خطوط افقی روی بدنه را تقویت کند و در مجموع ظاهر کلی خودرو را باشکوه تر کند.

مقالات آموزشی خودرو تکنولوژی CVVT دانش و فناوری بررسی گیربکس cvt گیربکس amt چیست مزایا و معایب موتور GDI انواع موتور خودرو انواع گیربکس ماشین

فن آوری ابری ۱.۰ ، محصول نسل اول این سیستم به شما اجازه رانندگی و عیب یابی مدرن در عصر اینترنت را می دهد.سیستم عیب یاب هوشمند به بهبود کیفی رانندگی کمک می کند لذا با این سیستم خودرو شما تنها یک ابزار حمل و نقل نیست و میتوان از آن هماهنند یه انسان هوشمند ، برای رفع نیازهای رانندگی کمک گرفت. این سیستم همانند یک سیستم ۳۶۰ درجه نگهداری هوشمند مبتنی بر تکنولوژی ابری (Cloud) و با استفاده از پایگاه داده های هوشمند می باشد. با کمک این سیستم یک ارتباط یکپارچه با اینترنت موبایل شخصی و شرایط محیطی رانندگی در جاده حاصل می گردد و همچنین سیستم سرگرمی خودرو و شبکه کن بخوبی با هم ادغام می شوند. از طریق این فن آوری به کمک سیستم هدایت صدای طبیعی و طرح واسط کاربری میتوان به رانندگی ایمن با نظارت از راه دور بر پایه فن آوری ابری دست یافت و رانندگی خوشایندی را تجربه کرد و هر کاربر می تواند از طریق تعامل هوشمند انسان و ماشین حس شگفت انگیز آینده را تجربه کند.

موتور ACTECO

به واسطه نوآوری های مستقل، چری خودروهایی با موتور های کلاس جهانی تولید می کند. از موتورهای ۳ سیلندر تا موتورهای ۶ سیلندر V شکل، از موتورهایی با حجم ۰.۸ لیتر تا ۴.۲ لیتر و خودروهای بنزین سوز و گازوئیل سوز، موتورهای ACTECO دارای خط تولید کاملا مستقلی هستند. ACTECO سیستم های توربو شارژ، DVVT، TCI، TGDI و دیگر تکنولوژی های پیشرفته را با استانداردهای بین المللی نظیر یورو ۴ منطبق کرده است. این تکنولوژی ها به صورت گسترده در تولید اتومبیل های چری مورد استفاده قرار می گیرد و تجهیزات اتومبیل ها نیازمندی های مختلف رانندگان را برآورده می کند.

 مقالات آموزشی خودرو تکنولوژی CVVT دانش و فناوری بررسی گیربکس cvt گیربکس amt چیست مزایا و معایب موتور GDI انواع موتور خودرو انواع گیربکس ماشین موتور چری تیگو 5 موتور چری تیگو 7 گیربکس چری تیگو 5 گیربکس چری تیگو 7

DVVT

موتورهای ۱.۶ لیتری DVVT دومین نسل از موتورهای ACTECO می باشد که به دقت توسط چری طراحی شده و در سال ۲۰۱۱ در بین ده موتور برتر چینی قرار گرفت. چری سیستم ورودی متغیر (VIS) را با سیستم منیفولد طول متغیر (VIM) منطبق کرده است و عملکرد سیستم را هم در دور پایین و هم در دور بالا بهبود بخشیده است. به واسطه تکنولوژی DVVT، باز و بسته شدن فازهای ورودی (مکش) و خروجی (خروج دود) را با دقت بیشتری کنترل می کند و قدرت موتور را افزایش و مصرف سوخت را کاهش می دهد.

VVT

VVT قدرت موتور را افزایش می دهد در حالی که مصرف سوخت را در سطح اقتصادی و به صرفه نگه می دارد. (حدود ۱۰%)

S-Charger

در این سیستم، شتاب کاملا خطی شده و کندی توربو را ندارد؛ بنابراین موتور در هر زمان می تواند قدرت را به صورت پیوسته تامین کند؛ از آنجا که بخشی از قدرت موتور صرف این سیستم می گردد، در نتیجه بازده موتور کاهش یافته و منجر به افزایش مصرف سوخت می گردد.

TGDI نسل دوم توربو شارژ بنزینی پاشش مستقیم

موتور ۱.۲ لیتری TGDI نسل دوم موتور منطبق بر سیستم بنزینی پاشش مستقیم (GDI) طراحی شده است، زمانبندی متغیر سوپاپ ورود/خروج (مکش/دود)، گشتاور بیشینه خروجی را افزایش قابل ملاحظه ای می دهد. با در نظر گرفتن تکنولوژی پمپ روغن متغیر و تکنولوژی ترموستات الکترونیکی، حجم موتور ۱.۲ لیتری قدرتی معادل موتور ۲.۲ لیتر تولید می کند. در حالی که مصرف سوخت به طور چشمگیری کاهش می یابد. با دید طراحی کوچک سازی و سرعت پایین، میل تعادل کمک می کند موتور سریعتر حرکت کند و تجربه لذت بخشی از رانندگی فراهم می کند. این مدل موتور روی اکثر خودروهای چری پیاده خواهد شد.مدل موتور هیبریدی در آینده مصرف سوخت را بیش از پیش کاهش خواهد داد.

TDDI

پایداری موتور را افزایش می دهد و بطور چشمگیری باعث افزایش قدرت و گشتاور موتور می شود.

گیربکس

بلوغ تکنولوژی سیستم انتقال قدرت چری، ترکیب تکنولوژی سیستم انتقال قدرت مکانیکی و اتومکانیک، هوشمندی، راحتی، سیستم انتقال سریع و با قابل اطمینان بالا، کارایی بیشتر مصرف سوخت، عملکرد قدرتمند خیلی خوب و مزایای دیگر، لذت کاملی از رانندگی را فراهم کند.

CVT سیستم انتقال قدرت پیوسته

سیستم انتقال قدرت قدرت CVT شرکت چری، اولین سیستم انتقال قدرت پیوسته است که به طور مستقل در چین طراحی شده است و موفق شد انحصار شرکت هایی بزرگ چند ملیتی خودرو را بشکند. در مقایسه با سیستم قدیم AT، این تکنولوژی به طور همزمان هم راحتی و هم مصرف سوخت مناسبی دارد. در حالیکه با هزینه کمتر نسبت به گیربکس های AT وارداتی، هزینه را به طور چشمگیری برای مصرف کنندگان داخلی کاهش داده است. با توجه به خصوصیات روانی و نرمی عملکرد CVT، خودرو حرکت نرم، روان و راحتی را در هر شرایط خواهد داشت و رانندگی را لذتبخش کرده است.

 مقالات آموزشی خودرو تکنولوژی CVVT دانش و فناوری بررسی گیربکس cvt گیربکس amt چیست مزایا و معایب موتور GDI انواع موتور خودرو انواع گیربکس ماشین موتور چری تیگو 5 موتور چری تیگو 7 گیربکس چری تیگو 5 گیربکس چری تیگو 7

AMT

گیربکس AMT یک گیربکس اتوماتیک است که توسط کامپیوترکنترل شده و بر مبنای کلاچ خشک و انتقال دنده عمل می کند. AMT ساختار پایه سیستم انتقال مکانیکی را حفظ کرده است. در مقایسه با سیستم رایج AT واداتی، عملکرد AMT دارای کارایی بیشتر، ساختار یکپارچه، هزینه کم، تولید آسان، عملکرد قابل اطمینان، کاربرد راحت و مزایای دیگر می باشد. در مقایسه با گیربکس های MT (دستی)، کاربرد بسیار راحت تری دارد. همچنین قدرت بیشتر و مصرف سوخت کمتر است. در مقایسه با گیربکس های CVT، محصول تطابق مناسبی دارد و به علاوه هزینه کمتری دارد و نگهداری آن راحت تر می باشد.

 مقالات آموزشی خودرو تکنولوژی CVVT دانش و فناوری بررسی گیربکس cvt گیربکس amt چیست مزایا و معایب موتور GDI انواع موتور خودرو انواع گیربکس ماشین موتور چری تیگو 5 موتور چری تیگو 7 گیربکس چری تیگو 5 گیربکس چری تیگو 7

DCT سیستم انتقال قدرت دوکلاچه

واحد کنترل سیستم انتقال قدرت به صورت یکپارچه طراحی شده است تا بدین طریق کارایی بیشتر سیستم انتقال قدرت را تضمین نماید و مصرف سوخت را کاهش دهد.

منبع:وبسایت چری

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.