شش خودرو خاص و دلچسب مناطق آزاد + قیمت

0

فلسفه مناطق آزاد هرچه که بود این حسن را داشت که اهالی ۴گوشه ایران را با محصولات روز جهان به ویژه خودروهای بزرگ و پرمصرف آمریکایی دوباره آشتی داد آنهم با قیمتی مناسب و تردد محدود به مناطق خارج از محدوده. همین مورد امکان تردد در خارج از مناطق آزاد باعث شده تا در روزهایی که واردات خودرو ممنوع شده، برخی از آگهی‌های خرید و فروش این اتومبیل‌ها به شدت جلب توجه کند.

برای نمونه رنو کولئوس ۲۰۱۸ که در نمونه پلاک ملی قیمتی ۶۰۰ میلیونی دارد، در انواع پلاک موقت قیمتی ۳۵۰ میلیونی داشته و شورولت کامارو روباز سری ۲۰۱۶ هم بهایی ۵۰۰ میلیون تومانی دارد. البته در مناطق آزاد خودروهای خاص‌تری هم پیدا می‌شود. جگوار XEیکی از سدان‌های لوکس جذابی است که در نمونه ۲۰۱۷ قیمتی ۷۰۰ میلیون تومانی داشته ضمن اینکه انواع آئودی A6 نسل جدید هم را نیز در همین محدوده قیمتی می‌توان پیدا کرد. البته اینجا ۴ خودرو متفاوت و ارزان‌تر از مناطق آزاد و ۲اتومبیل گذرموقت را برای معرفی انتخاب کرده‌ایم که در کلاس‌ها و قیمت‌ها متفاوتی بوده و ضمن کارکرد مناسب، جذابیت‌ بالایی هم دارند و در بهای نهایی آنها تعرفه واردات هم محاسبه نشده است. خودروهایی از برندهای جمس، پژو، فورد، کادیلاک، میتسوبیشی و نیسان که هرگز در بازار خودروهای وارداتی رسمی ایران حضور نداشته‌اند.

خودروهای خاص قیمت فورد فیوژن 2017 قیمت جمس یوکان دنالی قیمت میتسوبیشی اکلیپس قیمت خودرو در منطقه آزاد تازه های خودرو در ایران مجله خودرو قیمت نیسان 370Z قیمت خودرو در منطقه آزاد اروند

پژو RCZ – مدل ۲۰۱۱
یک کوپه اروپایی ۱۱۵ میلیونی بسیار زیبا و تا حدی اسپورت که حد فاصل سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۵ روی خط تولید پژو قرار داشت و به لطف سقف گنبدی و مواج و موتوری سرحال و خوش‌صدا بین جوانان مناطق آزاد محبوبیت دارد. با اینکه طراحی داخلی و امکانات خودرو چندان به روز نیست اما فرم کلی RCZ ابدا خسته‌کننده نیست و حتی به لطف وزن کم و قدرت ۱۵۵ اسبی موتور قادر است نیازهای شما برای سریع رفتن را به خوبی برآورده کند.

فورد فیوژن – مدل ۲۰۱۳
بین آمریکایی‌ها به شدت منفور است و ابدا آن را به کمری محصول تویوتا و آکورد ساخته هوندا ترجیح نمی‌دهند. قضیه فیوژن در ایران اما کمی متفاوت است به طوری‌که این سدان ۱۴۵ میلیونی در مناطق آزاد به ویژه در انزلی بسیار پرطرفدار است و حتی بیشتر از رقبای ژاپنی‌اش یعنی کمری و آکورد دیده می‌شود. فیوژن که موتوری ۲٫۵ لیتری و ۱۷۵ اسبی دارد، روحیه اسپورتی داشته و علاوه بر پدال شیفتر از سیستم کنترل کشش هم استفاده می‌کند.

میتسوبیشی اکلیپس کراس ۲۰۱۸
یک کراس‌اوور کامپکت مدرن با قیمت ۱۹۰ تا ۲۰۰ میلیونی که به تازگی وارد بازارهای جهانی شده و اخیرا در رشت و برخی مناطق دیگر کشور مثل تبریز به شکل پلاک شده دیده شده است. اکلیپس کراس که از پیشرانه چهار سیلندر ۱٫۵ لیتری با قدرت ۱۵۲ اسب بخار استفاده می‌کنند به یک گیربکس CVT و سیستم دو دیفرانسیل مجهز شده و مستقیما رقیبا تویوتا CH-R و نیسان جوک است منتهی این خودرو خصیصه‌های اسپورتی کمتری نسبت به دیگر رقبا دارد.

نیسان ۳۷۰Z مدل ۲۰۱۴
کوپه سریع‌السیر نیسان که بهایی ۴۰۰ میلیونی داشته و با کمک موتوری قدرتمند، وزن سبک و کیفیت رانندگی مثال زدنی هیچ دست کمی از فورد موستانگ و شورولت کامارو نداشته و رانندگی با آن کاملا خطرناک است! از آنجا که نیروی موتور در محدوده ۳۳۰ اسب بخار قرار دارد، نسبت وزن به نیروی خودرو بسیار خوب بوده تا در مسافت‌های کوتاه لی کوپه ژاپنی تمام ویژگی های مدل GT-Rرا که به غول کشی معروف است، با خود داشته باشد.

کادیلاک ATS مدل ۲۰۱۵
سدانی لوکس و ۴۵۰ میلیونی اما کوچک با فرم ظاهری دل‌انگیز که رقیب مستقیم مرسدس بنز سی ۲۰۰ و ب.ام.و ۵۳۰ نسل جدید است منتهی فضای داخلی کلاسیک و فرم بیرونی مجللی داشته و کمتر مثل دو رقیب آلمانی سریع و اسپورت است.مدل ATS که احتمالا در اولین و آخرین نسل خود قرار دارد، برای خانواده‌های متمول مناطق آزاد که دنبال خودرویی متفاوت می‌گردند یک گزینه استثنایی است. مخصوصا که علاقه به کادیلاک در ایران پایانی ندارد!

جمس یوکان دنالی مدل ۲۰۱۵
یک اس‌یووی ۷نفره سنگین وزن و بزرگ که با بهایی نزدیک به ۵۰۰ تا ۵۵۰ میلیون تومان می‌توان آن را خرید در حالی که از موتور مشهور ۶٫۲ لیتری جنرال موتورز با حداکثر قدرت ۳۸۱ اسب استفاده کرده و به لطف بهره گیری از آپشن‌های اضافی تریم دنالی، از لوکس‌ترین شاسی‌بلندهای موجود در کشور است. البته معضل بزرگی که هنگام راندن یوکان با آن در شهر حس می‌کنید، فاصله شما با زمین و جاده و ابعاد نامتقارن خودرو است!

منبع:روزنامه هفت صبح

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.