همه چیز درباره انتخاب یک سیستم صوتی مناسب

0

در بخش قبلی سلسله مطالب مربوط به سیستم صوتی شما را با نمادهای درج شده روی سیستم صوتی آشنا کردیم. حال که برندهای موجود در بازار و بعضی علائم و نماد‌های مهم سیستم صوتی را می‌دانید بد نیست که با سایر ویژگی‌هایی که یک سیستم صوتی خوب باید داشته باشد و همچنین نحوه نصب سیستم صوتی آشنا شوید. پس این مطلب را با دقت بخوانید تا بتوانید انتخاب درستی داشته باشید.

بهترین سیستم صوتی ماشین آموزش نصب سیستم صوتی ماشین سیستم صوتی مناسب خودرو آموزش تنظیم ضبط خودرو خرید سیستم صوتی ماشین سیستم صوتی پراید سیستم صوتی خفن قیمت لوازم صوتی خودرو بهترین برند سیستم صوتی

تعداد خروجی پخش‌کننده را مدنظر قرار دهید
چنانچه قصد دارید یک سیستم صوتی حرفه‌ای روی خودرو خود داشته باشید، تعداد خروجی پخش‌کننده‌ها بیشترین اهمیت را برای شما خواهد داشت. برای مثال اگر می‌خواهید از ساب‌ووفر استفاده کنید، پخش‌کننده شما حتما باید حداقل ۲ خروجی صدا داشته باشد. در نتیجه ضبط‌های ارزان چینی امکان استفاده از ساب را به شما نمی‌دهد.

ابه پشتیبانی ضبط از تجهیزات جانبی دقت کنید
اگر قصد ارتقا و نصب تجهیزات جانبی دیگر به سیستم صوتی خود را دارید توجه کنید که ضبطی که انتخاب می‌کنید از آن تجهیزات پشتیبانی کند. برای مثال برای نصب دوربین دنده عقب، ضبط تصویری شما باید ورودی ای‌وی داشته باشد.

معیارتان کیفیت صدا باشد نه ظاهر
بسیاری از سیستم‌های صوتی در بازار هستند که صفحه نمایش خوب با امکانات فراوان دارند، فروشنده‌ نیز روی آن‌ها مانور داده و شما را ترغیب به خرید می‌کند اما توجه داشته باشید که گول ظاهر زیبا را نخورید و حتما مشخصات فنی ذکر شده را مورد بررسی قرار داده و کیفیت صدا را بسنجید، چرا‌که صفحه نمایش خوب هیچ تأثیری بر کیفیت صدا ندارد پس از روی ظاهر خرید نکنید.
اگر برایتان صفحه نمایش اهمیت دارد و می‌خواهید یک سیستم صوتی و تصویری داشته باشید باید به این نکته توجه کنید که قابلیت in dash شدن یا اتصال به صفحه نمایش، تا حدودی باعث کاهش کیفیت صدا می‌شود. البته سیستم صوتی و تصویری مزیت‌هایی نیز دارد که از‌جمله آن می‌توان به قابلیت اتصال به آیفون و آیپد اشاره کرد.

نصاب باید حرفه‌ای باشد
یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید به آن توجه کنید نصب صحیح و دقیق سیستم صوتی بر روی خودروست. حتی اگر هزینه بسیار زیادی برای قطعات و سیستم صوتی کرده باشید اما نصب آن به‌ درستی انجام نشده باشد پولتان هدر رفته است و به خروجی قابل انتظار نخواهید رسید. مهارت نصب‌کننده سیستم صوتی در عملکرد و کیفیت صدای سیستم صوتی بسیار تأثیرگذار است. پس دقت کنید که فرد متخصصی را برای این کار انتخاب کنید و حتما به او تذکر دهید که هنگام نصب، دقت کند خللی در سیم‌‌کشی خودرو شما ایجاد نشود.

نحوه تنظیمات و دستورالعمل‌ها را از نصاب بیاموزید
سیستم‌های صوتی دارای تنظیمات گسترده‌ای هستند و هر چقدر این دستور‌العمل‌ها و تنظیمات درست اجرا شود عملکرد سیستم صوتی بهتر خواهد بود. پس لازم است این تنظیمات و دستورالعمل‌ها را به خوبی از نصاب بیاموزید تا هنگامی که سیستم صوتی خودرو نیاز به تنظیمات دوباره داشت خودتان بتوانید به دلخواهتان آن را تنظیم کنید. البته امکان دارد نصاب فقط اطلاعات کلی به شما بدهد اما همین اطلاعات کلی می‌تواند پیش‌زمینه‌ای برای درک بهتر دفترچه راهنمای محصولتان شود.

در مطلب بعدی نکات مهمی درباره سایر لوازم مربوط به سیستم صوتی شامل باندها، ساب‌ ووفر، آمپلی‌فایرها و… را در اختیار شما می‌گذاریم، پس حتما با ما همراه باشید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.