طرح مفهومی فیس لیفت جدید دنا که قابلیت تولید دارد + عکس

0

پس از این که یک ماه پیش طرح مفهومی سمند هاچ بک را با هم دیدیم و بازخورد جالبی داشت. حالا اما یک طرح مفهومی فیس لیفت دنا منتشر شده که می تواند جذاب باشد.

پیتر استیونس در ایران بیوگرافی پیتر استیونس برترین طراحان خودرو طراح مک لارن 1 سوابق حسین سلیمانی اینستاگرام حسین سلیمانی فیس لیفت جدید دنا طراحی خودرو بهترین طراحان ایرانی

به تازگی در فضای مجازی طرحی به نسبت جذاب برای دنا معرفی شده که توانسته نظرهای مثبت مردم را به سمت خود جلب کند. این طراحی توسط “حسین سلیمانی” یکی از طراحان صنعتی و فعالان زمینه ی طراحی خودروی در کشور، خلق شده است.

سلیمانی این طراحی را چندی پیش در اینستاگرام شخصی خود منتشر کرد و در توضیح آن نوشت که این کار طی دو روز در کارگاه طراحی پروفسور “پیتر استیونس” برای چهره سازی جدید دنا انجام شده است. پیتر استیونس یک طراح خودروی انگلیسی است که شهرت زیادی در صنعت خودروی جهان دارد. از شاهکارهای این طراح ۷۵ ساله، خلق اثری جذاب به نام مک لارن F1 است.
حسین سلیمانی در پاسخ به سوال کاربران فضای مجازی در خصوص طراحی سایر قسمت های دنا، در بخش نظرات صفحه ی شخصی خود گفته که ایده هایی هم برای قسمت عقب این خودرو وجود دارد.
ایده هایی هم برای قسمت عقب این طرح مفهومی فیس لیفت دنا وجود دارد

این طراح جوان کشورمان، طراحی نسخه ی فیس لیفت دنا را با سلیقه ی خود انجام داده و هنوز ایران خودرو نسبت به این ایده و خلاقیت واکنشی نشان نداده است. اما جالب است بدانید طرح فیس لیفت سلیمانی برای دنا، تا حدی برای علاقه مندان به دنا و خودروهای اقتصادی بازار جذاب بوده که تنها تصویر این شبیه سازی دائما در حال چرخش در شبکه های اجتماعی است و بسیاری این نمونه ی طراحی شده را به مراتب جذابتر از دنا پلاس حاضر در بازار می دانند.

همان طور که از تصویر فوق مشخص است، حسین سلیمانی قواعد واقعی فیس لیفت را طراحی خود لحاظ کرده و کمترین تغییر را در نمای جانبی خودرو ایجاده نموده است. در این تصویر می توان گفت که تنها تغییر ایجاد شده در بخش کناری، مربوط به گلگیرهای جلوی دنا است. تغییر در سبک طراحی و استفاده از خطوط جذابتر برای الگوی کاپوت، چراغ، سپر، جلو پنجره و چراغ روشنایی روز باعث شده تا دنای قدیمی به مراتب به روزتر از نسخه ی در حال تولید به نظر برسد.

در این چند وقته، تصاویر مختلفی از خودروهای مفهومی طراحان ایرانی منتشر شده که قصد دارند آن را با نشان ملی به مخاطبان خود معرفی کنند. اما نمی توان انکار کرد که طراحی حسین سلیمانی برای دنای موجود در بازار، به مراتب پخته تر و قابل باورتر از هر طرح مفهومی دیگر است. زیرا امروز مخاطبان فضای مجازی با دنای معمولی آشنایی کافی را ندارند و وقتی این طرح فیس لیفت را می بینند، به راحتی می توانند به سطح تغییرات ایجاد شده در آن پی ببرند و درک بهتری از یک فیس لیفت اصولی را پیدا کنند.

امروزه یکی از انتقادهای وارده به بدنه ی خودروسازی کشور، عدم توجه کافی مدیران خودروسازی ها به ایده ها و توانایی جوانان کشور است. در این میان هم با انتشار تصاویر خودروهای مفهومی مختلف می بینیم که موج انتقادها به خودروسازان به خاطر عدم به کارگیری از طراحان جوان بیشتر می شود و گاهی هم واقعا طرح های پیشنهادی جوانان در فضای مجازی، تا حدی خارج از توانانیی صنعت خودروی کشور است. اما طراحی حسین سلیمانی برای نسخه ی فیس لیفت دنا به هیچ وجه دور از دسترس برای تولید نیست و بدیهی است که این فیس لیفت، می تواند به مراتب جذابتر و بهتر در صورت تجاری سازی شدن مشاهده گردد. زیرا به گفته طراح این فیس لیفت، این کار تنها در دو روز انجام شده است.

نظر شما درباره این طرح مفهومی فیس لیفت دنا چیست؟

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.