نوسان قیمت خودرو در بازار و نمایشگاههای تهران به خاطر ارز

0

نوسان قیمت خودرو در بازار و نمایشگاههای تهران به خاطر ارز

۱۶۵

در روزهایی که بازار ارز با نوسان روبه‌رو شده و قیمت‌ها روند صعودی به خود گرفته‌اند، بازار خودروهای وارداتی نیز متاثر از این ماجرا، به رکود رفته است. آن طور که نمایشگاه داران خودرو پایتخت می‌گویند، در حال حاضر معاملات در نمایشگاه‌های خودرو کشور بسیار سنگین انجام می‌شود و از همین رو رکود میهمان بازار خودروهای خارجی شده است.

به گفته فعالان بازار، ریشه این موضوع بیش از هر مساله دیگری، به نوسان اخیر در بازار ارز مربوط می‌شود و چه آنکه مشتریان و عرضه‌کنندگان خودروهای خارجی، برای خرید و فروش به تردید افتاده‌اند. طبق اخبار رسیده از بازار، از یک سو مشتریان به‌دلیل نوسان موجود در بازار ارز و تاثیر آن بر قیمت خودروهای وارداتی، جنبه احتیاط را در خرید لحاظ کرده‌اند و از آن سو عرضه‌کنندگان این خودروها نیز سعی در استفاده از شرایط ایجاد شده دارند. اوضاع به شکلی است که برخی از آنها در پاسخ به معدود مشتریان خودروهای وارداتی در مقطع فعلی عنوان می‌کنند فروش ندارند یا قیمت‌های بالاتر از آنچه باید باشد را ارائه می‌دهند. از همین رو مراجعه‌کنندگان به نمایشگاه‌های خودروهای خارجی، این روزها بعضا با دست خالی به خانه برمی گردند. به همین دلیل فعالان بازار از سنگین بودن انجام معاملات در نمایشگاه‌های خودرو خارجی صحبت به میان می‌آورند و به‌نظر می‌رسد تا بازار ارز به ثبات نرسد، این سنگینی همچنان ادامه داشته باشد.

نتیجه تصویری برای نمایشگاه خودرو تهران

البته رکود بازار وارداتی‌ها دلیل دیگری نیز دارد؛ بر این اساس، با توجه به آنکه هنوز تکلیف برخی نمایندگی‌ها مبنی‌بر رسمی بودن یا نبودن مشخص نیست و همچنین محدودیت‌هایی برای ورود برخی خودروها به کشور وجود دارد، بخشی از مشتریان فعلا دست نگه داشته و خرید و فروش را به آینده موکول کرده‌اند. هرچه هست، با وجود رکودی که هم‌اکنون گریبان بازار وارداتی‌ها را گرفته، قیمت برخی خودروهای خارجی بالا رفته است، به خصوص در مورد مدل‌های ۲۰۱۷. بنا به گفته فعالان بازار، در حال حاضر قیمت تویوتا کمری هیبرید به ۲۲۷ میلیون تومان در بازار رسیده که نشان از جهش دو میلیون تومانی آن دارد. این خودرو به‌دلیل محدودیت‌هایی که برای عرضه آن در ایران به‌وجود آمده، با کمبود عرضه مواجه و قیمتش صعودی شده است. کمری هیبرید در خاک ایالات‌متحده تولید می‌شود و همچنین اعتبار همولوگیشن آن به پایان رسیده و از همین رو فعلا واردات آن به کشور متوقف شده است.

نتیجه تصویری برای نمایشگاه خودرو تهران

قیمت خودروهای داخلی در بازار تهران – پنج‌شنبه ۱۸ آذرماه:

خودرو قیمت تغییر نسبت به هفته گذشته
۲۰۶ تیپ ۲ ۳۳.۸۰۰.۰۰۰ ۴۰۰.۰۰۰-
۲۰۶ تیپ ۵ ۳۸.۳۰۰.۰۰۰ ۱۰۰.۰۰۰-
پژو ۴۰۵ GLX ۳۰.۶۰۰.۰۰۰
۲۰۶ صندوقدار ۳۸.۵۰۰.۰۰۰
پارس بنزینی ۳۶.۸۰۰.۰۰۰ ۴۰۰.۰۰۰-
سمند EF7 ۳۱.۸۰۰.۰۰۰
پارس TU5 ۴۰.۴۰۰.۰۰۰ ۲۰۰.۰۰۰-
سمند SE ۲۸.۳۰۰.۰۰۰ ۲۰۰.۰۰۰-
تندر۹۰ ایران خودرو ۳۹.۰۰۰.۰۰۰ ۱۰۰.۰۰۰+
پراید ۱۳۱ ۲۰.۹۰۰.۰۰۰
پراید ۱۱۱ ۲۱.۱۰۰.۰۰۰ ۱۰۰.۰۰۰-
ساینا EX ۲۸.۰۰۰.۰۰۰ ۱۰۰.۰۰۰+
پارس تندر ۴۱.۷۰۰.۰۰۰ ۱۰۰.۰۰۰-
دنا ۴۵.۰۰۰.۰۰۰ ۳۰۰.۰۰۰+
جک S5 اتوماتیک ۹۵.۵۰۰.۰۰۰ ۲۰۰.۰۰۰-
مزدا۳ FL ۱۲۳.۰۰۰.۰۰۰
رنو ساندرو اتوماتیک ۵۳.۰۰۰.۰۰۰ ۲۰۰.۰۰۰+
رنو کپچر ۱۱۶.۰۰۰.۰۰۰ ۱.۰۰۰.۰۰۰+
تویوتا راو ۴ مدل ۲۰۱۶ ۲۵۵.۰۰۰.۰۰۰ ۳.۰۰۰.۰۰۰+
کمری بنزینی ۲۰۱۶ ۲۱۰.۰۰۰.۰۰۰
توسان ۲۰۱۷ ۱۸۵.۰۰۰.۰۰۰ ۲.۰۰۰.۰۰۰+
سانتافه ۲۰۱۷ ۲۲۶.۰۰۰.۰۰۰ ۲.۰۰۰.۰۰۰-
سورنتو ۲۰۱۷ ۲۴۳.۰۰۰.۰۰۰ ۳.۰۰۰.۰۰۰+
اپتیما ۲۰۱۷ ۱۹۰.۰۰۰.۰۰۰
رنو تلیسمان ۲۰۵.۰۰۰.۰۰۰

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.