شکستن سریعترین رکورد سرعت توسط جت هوندا

0

شکستن سریعترین رکورد سرعت توسط جت هوندا

همانند خودرویی اسپرت در آسمان

اگر شما یک مدیرعامل ثروتمند هستید که نیاز به رسیدن به‌موقع به جلسات مهمی در سراسر جهان دارید، جت خصوصی هوندا جت بهترین انتخاب است چراکه این هواپیما رکورد سریع‌ترین جت شخصی دنیا را بنام خود ثبت کرده است. رئیس بخش هواپیما هوندا «Michimasa Fujino» دراین‌باره گفته است:

«ما هوندا جت را در تعدادی از شلوغ‌ترین فرودگاه‌های تجاری با مسیرهای بسیار محبوب مورد آزمایش قرار دادیم و این هواپیما نشان داد که سریع‌تر از هر جت تجاری سبک دیگری است».

0-sample

هوندا جت در یک پرواز از Teterboro نیوجرسی به Fort Lauderdale فلوریدا توانست به حداکثر سرعت ۷۷۰ کیلومتر در ساعت دست یافته و مسیر را در ۲ ساعت و ۵۱ دقیقه طی کند؛ اما چند وقت بعد در پروازی دیگر از بوستون ماساچوست به Palm Beach فلوریدا که فقط ۲ ساعت و ۵۸ دقیقه به طول انجامید توانست به حداکثر سرعت ۷۸۲ کیلومتر در ساعت رسیده و رکورد قبلی را بشکند.

image30460_c

بنابراین هوندا جت با حداکثر سرعت ۷۸۲ کیلومتر در ساعت توانست عنوان سریع‌ترین هواپیما در کلاس خود را کسب کند. این در حالی است که سازنده ادعا می‌کند این پرنده کمترین مصرف سوخت را هم در این کلاس در اختیار دارد درحالی‌که با سقف پروازی ۱۳,۱۰۰ متر نیز بالاتر از رقبای خود پرواز می‌کند. هوندا ادعا می‌کند نحوهٔ منحصربه‌فرد و عجیب قرارگیری موتورها در هوندا جت به دلیل آئرودینامیک بهتر تا حدی در رسیدن به این عملکرد چشمگیر نقش داشته است.

hondajet_engine-1400680380

قیمت هر فروند از هوندا جت حدود ۴.۵ میلیون دلار است و ظرفیت حمل شش نفر را دارد. همچنین برای این جت شخصی پیشرفته، آپشن‌های زیادی هم ارائه شده است. ازجمله یک سیستم کنترل سیستم صوتی، نورپردازی داخلی، دمای داخل کابین و پنجره‌های تیره شونده از طریق تلفن همراه هوشمند.

hondajet8

نسخهٔ تولیدی هوندا جت اولین پرواز خود را در سال ۲۰۱۴ انجام داد و هوندا سفارش یکی از اولین خریداران آن‌را در دسامبر ۲۰۱۵ تحویل داد یعنی کمتر از یک ماه پس از دریافت گواهینامهٔ پرواز نهایی از ادارهٔ هوانوردی فدرال ایالات‌متحده. همچنین این شرکت فروش هوندا جت را در اروپا برای اولین بار در ماه آوریل امسال آغاز کرد.

1962986-v20-16

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.