بهترین خودروهای نمایشگاه دیترویت ۲۰۱۹ + عکس

0

نمایشگاه خودروی دیترویت ۲۰۱۹ بزرگ‌ترین نمایشگاه خودرو در آمریکای شمالی است که در این دوره میزبانی بحث‌برانگیزی را به نمایش گذاشت. پس از دهه‌ها این آخرین دوره برگزاری نمایشگاه در ماه ژانویه است، چراکه به دلیل تلاقی با نمایشگاه الکترونیک CES از این پس در ماه ژوئن (ماه ششم) برگزار خواهد شد.
در واقع دیترویت ۲۰۲۰ پنج ماه دیگر برگزار خواهد شد. البته جالب است که پیش‌تر حرف و حدیث‌هایی مبنی بر برگزاری آن در ماه اکتبر (ماه دهم) مطرح شده بود که البته چندان جدی گرفته نشد. هرچه هست دیگر ژوئن برای برگزاری این گردهمایی نهایی شده است. غیر از تغییر تاریخی زمان برگزاری دیترویت، انصراف جنجالی آئودی،‌ ب‌ام‌و و مرسدس‌بنز از حضور در دوره ۲۰۱۹ نیز حرف و حدیث‌هایی را پدید آورده بود. سه خودروساز آلمانی توضیحات دقیقی درباره چرایی این اقدام منتشر نکردند اما به نظر می‌رسد آن‌ها قصد دارند تمرکز خود را روی نمایشگاه‌های دیگر بگذارند. به همین دلیل در دیترویت بیشتر شاهد محصولات جدید خودروسازان آمریکایی بود.

فورد موستانگ شلبی GT500

هرچقدر که صنعت خودروسازی مدرن با اغراق در مفاهیم آینده‌نگر،‌ خودروهایی با طراحی‌های عجیب و غریب تولید کرده است، اما به نظر می‌رسد فورد با معرفی مدل جدید شلبی جی‌تی ۵۰۰ دنیای اسپرت‌های هیجان‌انگیز را زنده کرده است. عضلانی دلهره‌آوری که توانسته سریع‌ترین و قوی‌ترین موستانگ تمام تاریخ لقب بگیرد. فورد با همکاری مهندسان شلبی توانست بیش از ۷۰۰ اسب‌بخار قدرت از پیشرانه ۵.۲ لیتری سوپرشارژ این خودرو بیرون کشید. این پیشرانه درواقع پکیج تقویت‌شده همان شلبی جی‌تی ۳۵۰ است که مجهز به سوپرشارژرهای ۲.۶۵ لیتری شده است. این یعنی سوپرشارژی بزرگ‌تر از شورولت کامارو ZL1 و دوج چلنجر Demon.

رم ۳۵۰۰HD

تعجبی ندارد که بزرگان خودروسازی آمریکا برای بزرگ‌ترین نمایشگاه کشور خودشان سنگ تمام بگذارند. زیرمجموعه تجاری‌ساز دوج با معرفی یک پیکاپ غول‌آسا از دو کلاس ۲۵۰۰ و ۳۵۰۰ اچ‌دی نشان داد که عملاً نسبت به فانتزی‌های برقی و محافظه‌کار دنیا بی‌تفاوت است. پیکاپ عظیم رم در حالت پایه دارای پیشرانه‌ای ۶.۴ لیتری هشت سیلندر V شکل است که به راحتی می‌تواند ۴۱۰ اسب‌بخار قدرت و ۵۸۱ نیوتن‌متر گشتاور فراهم کند. نسخه نهایی این پیکاپ با پیشرانه ترسناک ۶.۷ لیتری هشت سیلندر V شکل دیزلی Cummins می‌تواند ۳۷۰ اسب‌بخار قدرت و ۱۱۵۱ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. رم برای این محصولات سراغ جعبه‌دنده‌های ۶ سرعته اتوماتیک رفته است.

کادیلاک XT6

به‌وضوح معلوم است که کادیلاک با رونمایی از این شاسی‌بلند لوکس، پاسخی آمریکایی به آئودی Q7‌ آمریکایی و اینفینیتی QX60‌ ژاپنی ارائه کرده است. کادیلاک XT6 جدید را می‌توان نسخه تنومند شده مفهومی Escala قلمداد کرد. این شاسی‌ بلند در دو تیپ عرضه می‌شود که البته هر دو نمونه تا بالاترین حد ممکن لوکس‌گرایی را حفظ کرده‌اند. نسخه پایه با رینگ‌های ۲۰ و نمونه فول با رینگ‌های ۲۱ اینچی عرضه می‌شود. نکته جالب درباره این خودرو فضای قسمت عقب آن است که با وجود سه ردیفه بودن صندلی‌ها به حجمی معادل ۳۵۶ لیتر رسیده است. در صورت خواباندن صندلی‌های عقب این فضا ناگهان به ۲۲۲۸ لیتر افزایش پیدا می‌کند.

فورد اکسپلورر

نمایشگاه خودروی دیترویت بهترین خودرو 2019 مجله خودرو ماهیندار ماراتزو قیمت هیوندای النترا جی تی قیمت کیا تلوراید 2020 نسل جدید خودروهای 2020 تویوتا سوپرا قیمت فورد اکسپلورر قیمت کادیلاک XT6

اگرچه فورد F150‌ پرفروش‌ترین محصول شرکت به حساب می‌آید ولی می‌توان شاسی‌ بلند اکسپلورر را نیز در لیست محبوب‌ترین‌های فورد قرار داد. به‌ویژه آنکه محبوبیت این مدل با رونمایی از نسخه ۲۰۲۰ دوچندان شده است. ویژگی اصلی محصول جدید این آمریکایی رویکرد اسپرت‌تر این خودرو بعد از چندن سال تمرکز روی قابلیت‌های آفرود است. مصداق بارز این اقدام تعبیه کردن سیستم صوتی ۱۴ بانده بنگ‌اند اولوفسن درون آن است. به محض ورود درون کابین می‌تواند نمایشگر لمسی ۱۲.۳ اینچی آن را در میان داشبورد مشاهده کرد. فورد برای این خودرو یک پیشرانه ۲.۳ لیتری توربوشارژ ۳۰۰ اسب‌بخاری در نظر گرفته است. دقیقاً به دلیل همین قابلیت‌ها بوده که فورد این خودرو را در قالب خودروی نظامی به اسم Police Interceptor معرفی کرد. فورد که سابقه‌ای چند دهه‌ای در زمینه تولید خودروهای پلیس دارد، برای این شاسی‌بلند تنومند سراغ سیستم رصد ۲۷۰ درجه‌ای اطراف خودرو رفته است. حضور انبوهی از تجهیزات مخصوص پلیس این اکسپلورر را تبدیل به اسلحه‌ای خوب برای آدم‌های بد کرده است. تجهیزات ایمنی عقبی این خودرو برای محافظت از تصادفات با سرعت ۱۲۰ کیلومتر در ساعت تعبیه شده است. هم‌چنین با این شاسی‌بلند می‌توان تا عمق ۴۵ سانتی‌متر وارد آب شد. نکته خاص این خودرو پیشرانه ۳.۳ لیتری هیبریدی آن است که او را در کلاس خودش منحصر به فرد کرده است.

فولکس‌ واگن پاسات

فیس‌لیفت جدید پاسات اتفاق خوبی برای مشتریان آمریکایی این خودرو به حساب می‌آید. خودرویی که فولکس پلتفرم جدیدی برای آن در نظر نگرفته و در واقع همان پاسات اروپایی راهی بازار آمریکا می‌شود. این یعنی پاسات ۲۰۲۰ با همان پیشرانه ۲ لیتری توربوشارژی که ۱۷۴ اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند وارد میدان شده است؛ اما نکته جالب اینجاست که گشتاور سدان جدید آلمان‌ها از ۲۴۹ به ۲۸۱ نیوتن‌متر افزایش پیدا کرده است. البته جعبه‌دنده هم‌چنان ۶ سرعته اتوماتیک و سیستم انتقال قدرت FWD (محور متحرک جلو) است؛ مانند نمونه‌های قبلی، پاسات جدید در حالت پایه با رینگ‌های ۱۷ اینچی عرضه می‌شود.

تویوتا سوپرا

بی‌تردید نسل جدید تویوتا سوپرا بحث‌برانگیزترین خودروی دیترویت امسال بود. کوپه جدید ژاپنی‌ها با قیمت پایه ۴۹ هزار و ۹۹۰ دلار راهی بازار خواهد شد. مدل میانی سوپرا قیمتی معادل ۵۳ هزار و ۹۹۰ دلار دارد و در نهایت ویرایش فول آپشن آن با ۵۵ هزار و ۲۵۰ دلار قیمت‌گذاری شده است. درباره مدل آخر بد نیست بدانید که از آن تنها ۱۵۰۰ دستگاه تولید خواهد شد. تویوتا برای این اسپرت ریزاندام خود سراغ یک پیشرانه عجیب ۳ لیتری شش سیلندر خطی رفته است که به لطف توربوشارژرش می‌تواند ۳۳۵ اسب‌بخار قدرت و ۴۹۴ نیوتن‌متر گشتاور فراهم کند. شتاب صفر تا صد تویوتا سوپرا فقط ۴.۱ ثانیه است.

لکسوس RC F ترک ادیشن

نمایشگاه خودروی دیترویت بهترین خودرو 2019 مجله خودرو ماهیندار ماراتزو قیمت هیوندای النترا جی تی قیمت کیا تلوراید 2020 نسل جدید خودروهای 2020 تویوتا سوپرا قیمت فورد اکسپلورر قیمت کادیلاک XT6

بعد از معرفی چند مدل شاسی‌بلند و شهری از سوی لکسوس، زیر مجموعه لوکس‌ساز تویوتا بر آن شد تا بار دیگر سری به دنیای مسابقات بزند. کوپه RC جدید که به F مخصوص پیست مشهور شده،‌ می‌رود تا بار دیگر نام لکسوس را در رقابت‌های IMSA و سوپر جی‌تی سر زبان‌ها بیاندازد. به طرزی باورنکردنی برای این خودرو یک پیشرانه ۵ لیتری تنفس طبیعی هشت سیلندر V شکل در نظر گرفته شده است. خروجی این قلب تپنده ۴۷۲ اسب‌بخار و ۵۳۶ نیوتن‌متر اعلام شده است. آر.سی جدید می‌تواند یکی از خاص‌ترین سوپراسپرت‌های دنیا باشد چراکه استفاده از پیشرانه‌های حجیم بدون سیستم پرخوران چندان متعارف نیست.

سوبارو STI S209

سوبارو نیز بعد از مدت‌ها بی‌خبری با یک رکوردشکنی به نمایشگاه دیترویت ۲۰۱۹ آمد. ژاپنی‌ها با معرفی نسخه تقویت‌شده STI توانستند قوی‌ترین محصول تاریخ شرکت را عرضه کنند. بخش آمریکایی سوبارو که مجری اصلی تولید این خودرو بوده، ویرایش جدید را نسبت به S207 و S208 سازگارتر با پیست معرفی کرده است. اصرار همیشگی سوبارو به استفاده از پیشرانه ۲.۵ لیتری را روی نسخه جدید هم می‌بینیم. خروجی این خودرو به لطف استفاده از توربوشارژر HKS می‌تواند فشاری معادل با ۱۸ psi‌ را فراهم کند. این تراکم برای ثبت قدرت ۳۴۱ اسب‌بخاری کافی است.

کیا تلوراید

نمایشگاه خودروی دیترویت بهترین خودرو 2019 مجله خودرو ماهیندار ماراتزو قیمت هیوندای النترا جی تی قیمت کیا تلوراید 2020 نسل جدید خودروهای 2020 تویوتا سوپرا قیمت فورد اکسپلورر قیمت کادیلاک XT6

بزرگ‌ترین شاسی‌ بلند کیا موتورز با ظرفیت ۸ نفر و پیشرانه‌ای که مدت‌ها بود از کره‌ای‌ها ندیده بودیم وارد بازی شد. تلوراید پس از رونمایی نسخه کانسپت آن در سال گذشته، بازخوردهای مثبتی را دریافت کرد. برای این خودرو یک پیشرانه ۳.۸ لیتری شش سیلندر V شکل در نظر گرفته شده است. قوای محرکه‌ای با ۲۹۱ اسب‌بخار قدرت در ۶۰۰۰ دور در دقیقه و ۳۵۵ نیوتن‌متر گشتاور در ۵۲۰۰ دور در دقیقه. این پیشرانه خروجی‌اش را توسط یک جعبه‌دنده ۸ سرعته اتوماتیک به صورت AWD به همه چرخ‌ها منتقل می‌کند. بد نیست بدانید سیستم صوتی این خودرو ۱۰ بانده از برند هارمن کاردون و با قدرت ۶۳۰ وات است.

هیوندای النترا جی‌تی N لاین

النترا اسپرت هاچ‌بک، بهترین هدیه‌ای بود که طرفداران این خودرو می‌توانستند در دیترویت ۲۰۱۹ شاهد آن باشند. خودروی جدید که تا حدودی شبیه هیوندای i30 N‌ از آب درآمده، با خواص اسپرت‌گرایی بیشتر پای به آمریکا گذاشته است. درباره وسواس کره‌ای‌ها نسبت به این خودرو همین بس که تایرهای آن از برند میشلین مدل PS4 به اندازه ۲۲۵.۴۰ میلی‌متری ۱۸ اینچی است. تایرهای قبلی این خودرو از برند هنکوک بودند. النترا به سبک سنتی سراغ پیشرانه ۱.۶ لیتری توربوشارژ با ۲۰۱ اسب‌بخار قدرت و ۲۶۵ نیوتن‌متر گشتاور رفته است. قیمت پایه النترای فوق ۲۴ هزار و ۴۰۰ دلار است.

هیوندای ولوستر N TCR

استراتژی جدید خودروسازان کره‌ای برای نزدیک شدن به دنیای مسابقات موتوراسپرت را به‌خوبی می‌توان در دیترویت ۲۰۱۹ دید. نسخه اسپرت ولوستر به‌عنوان هاچ‌بک جدید کره‌ای‌ها که قرار است تنها در پیست استفاده شود، علاقه‌مندان به اسپرت‌های ارزان‌قیمت را به وجد آورد. در واقع هیوندای ولوستر فوق آمده تا با فولکس‌واگن گلف GTI TCR و هوندا سیویک تایپ R سری TCR سرشاخ شود. به طرزی تحسین‌برانگیز کره‌ای‌ها کاری کرده‌اند که ۳۵۰ اسب‌بخار قدرت از پیشرانه ۲ لیتری آن حاصل شود. تیم موتوراسپرت شرکت می‌گوید رانندگان این خودرو در رقابت‌های جی‌تی پیش رو ۱۸ و ۲۰ ساله خواهند بود.

ماهیندار ماراتزو

با اینکه در دیترویت شاهد رقابت شدید فناوری‌های مهندسی در بین خودروسازان بوده‌ایم، اما هندی‌ها از یک محصول سنتی و ساده رونمایی کردند. ماهیندرا با معرفی ماراتزو، یک ون جدید را به دیترویت آورد. هندی‌ها در نظر دارند تا چندی دیگر فروش این محصول را در خاک آمریکا آغاز کنند. طراحی این خودرو را نباید یک تقلید تمام عیار دانست ولی انصافاً رگه‌هایی از نسل اول هوندا Odyssey را می‌توان در طراحی آن مشاهده کرد. ماهیندرا می‌گوید پیشرانه این خودرو ۱.۵ لیتری دیزلی با ۱۲۱ اسب‌بخار است. جعبه‌دنده این خودرو ۶ سرعته دستی است. ماراتزو می‌تواند تا ۸ نفر را درون خود جای بدهد.

منبع: باما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.