غول های حاضر در نمایشگاه خودرو شیکاگو ۲۰۱۹ +تصاویر

0

بزرگ‌ترین گردهمایی خودرویی در آمریکای شمالی، امسال متاثر از کشش بازارهای جهانی نسبت به خودروهای کلاس کراس‌اور میزبان حجم بیشتری از این شاسی‌بلندهای جمع‌وجور بود.
البته حضور گسترده پیکاپ‌های آفرود و خودروهای اسپرت، به وضوح نشان می‌دهد که بازار آمریکای شمالی هم‌چنان میزبان خودروهای محافظه‌کار نیست. کادیلاک، رَم، دوج و فورد سنگ تمام خود را برای حفظ صنعت متزلزل خودروسازی کشورشان به کار بستند. البته در این میان ژاپنی‌هایی مانند نیسان، تویوتا،‌ سوبارو و مزدا نیز بهترین‌های خود را برای بزرگ‌ترین مشتری خود به ارمغان آوردند. بد نیست بدانید نمایشگاه شیکاگو تا کنون ۱۱۱ دوره برگزار شده است.

۱ – آکورا NSX

https://cdn.bama.ir//BamaImages/News/b8d363f5-c7d8-45e4-915d-5008db417383/story_636855847826816271_thumb_960_542.jpg

درست ۳۰ سال پیش در همین نمایشگاه شیکاگو بود که آکورا زیرمجموعه لوکس-اسپرت هوندا نسخه منحصربه‌فرد NSX را رونمایی کرد. این ژاپنی با سرمایه‌ای که حتی ذره‌ای از بودجه فراری نمی‌شد، کاری کرد که هیولای ایتالیایی به زانو دربیاید. اکنون بعد از گذشت سال‌ها، شاهد یکی از مدرن‌ترین اسپرت‌های تاریخ به اسم NSX جدید هستیم. سوپراسپرت رویایی با پیشرانه هیبریدی که قلب اصلی آن یک بلوک شش سیلندر V شکل دو توربو است از سیستم انتقال قدرت AWD (تمام چرخ‌ محرک) استفاده می‌کند.

۲ – شورولت سیلورادو HD

https://cdn.bama.ir//BamaImages/News/35cd29d1-5de9-4088-92b8-bbe063ed3588/story_636855848840490864_thumb_960_542.jpg

نسل جدید پیکاپ غول‌آسای شورولت سیلورادو مانند همیشه پرابهت و باوقار در شیکاگو رونمایی شد. محصول جدید شِوی برخلاف نمونه‌های سال ۲۰۱۸ که به صورت LD (ویرایش سبک) تولید شده بود، این‌بار در قامت HD (ویرایش سنگین) آمده است. سیلورادو هنوز هم از یک پیشرانه بی‌رقیب بهره می‌برد؛ پیشرانه‌ ۶.۶ لیتری هشت سیلندر V شکل با ۴۰۱ اسب‌بخار قدرت. البته برای دوست‌داران خودروهای دیزلی یک نسخه ۶.۶ لیتری گازوئیلی نیز در نظر گرفته شده است. درباره قدرت این خودرو کافیست بدانید که توان کششی آن ۱۶ تن است.

۳ – فورد سری F سوپر دیوتی

https://cdn.bama.ir//BamaImages/News/4a4fd45a-7187-491d-8f94-6e253e670799/story_636855849718594068_thumb_960_542.jpg

بعد از جنرال‌موتورز و رَم، فورد نیز با دستان پر به شیکاگو آمد. این خودروساز اصیل آمریکایی نیز از قافله پیکاپ‌های آفرود عقب نماند و بار دیگر پرفروش‌ترین خودروی بازار آمریکا را در ویرایشی جدید عرضه کرد. برای این خودرو یک پیشرانه بنزینی ۷.۳ لیتری هشت سیلندر V شکل و یک نمونه ۶.۷ لیتری توربو دیزلی در نظر گرفته شده است. فورد روی این پیکاپ خود از یک جعبه‌دنده جدید ۱۰ سرعته اتوماتیک استفاده کرده است. شرکت می‌گوید براب مدل‌های جدید المان‌های لوکس‌گرایانه بیشتری در نظر گرفته است.

۴ – جی ام سی سیرا HD

https://cdn.bama.ir//BamaImages/News/d02007df-9ace-46cb-9769-fd6e7723d635/story_636855851413063977_thumb_960_542.jpg

سومین پیکاپ پرفروش بازار آمریکا مدل ۲۰۲۰ سی‌یرا است که این‌بار با چهره‌ای فضایی پا به شیکاگو گذاشته. جمس با رونمایی از فرزند جدید خود سبک نوین پیکاپ‌های آفرود را معرفی کرد. حضور چشم‌نواز LEDهای مدرن چهره خودروی جدید را جذاب‌تر کرده است. شرکت می‌گوید سی‌یرای جدید نه‌تنها از نظر طراحی یک سر و گردن از دیگر مدل‌ها بالاتر است بلکه آمریکایی‌ها روی خواص آفرود آن نیز به شدت وسواس به خرج داده‌اند. از سوی دیگر گفته می‌شود در مدل‌های فول برخی از ویژگی‌های اشرافی Denali را نیز به ارث برده است.

۵ – مزدا میاتا MX-5

 نمایشگاه خودرو شیکاگو  مجله خودرو  بزرگترین نمایشگاه خودرو جهان  قیمت پیکاپ فورد  قیمت تویوتا راوفور 2019  خودروهای آمریکایی

مزدا سی‌امین سالگرد رونمایی از میاتای افسانه‌ای را جشن گرفت. سال ۱۹۸۹ بود که ژاپنی‌ها در همین نمایشگاه شیکاگو از یک اسپرت ۲ در با ظرفیت ۲ سرنشین رونمایی کردند. مزدا به همین مناسبت برای اولین‌بار از رنگ جدیدی موسوم به «نارنجی مسابقه‌ای» بهره گرفته است. میاتای جدید از رینگ‌های جدید شرکت RAYS استفاده می‌کند. تریم نارنجی در داخل کابین نیز به استادی تمام استفاده شده است. مزدا می‌گوید قصد دارد ۳۰۰۰ دستگاه از این سری تولید کند که ۵۰۰ دستگاه آن راهی بازار آمریکای شمالی می‌شود.

۶ – َرم ۱۵۰۰

بعد از تبدیل شدن Ram به یک برند مستقل و جدایی از Dodge، این شرکت تمرکز اصلی خود را روی ساخت پیکاپ‌های اسپرت و آفرود گذاشت. ماحصل این اقدام استراتژیک تولید سری رَم‌های ۱۵۰۰ بود. شاید در نگاه اول این همان پیکاپ آفرودی است که سال گذشته هم دیده بودیم. ولی واقعیت آن است که عمده تغییرات این خودرو مربوط می‌شود به اضافه شدن فرم خاص درهای قسمت بار آن، آپشنی که با ۹۹۵ دلار اضافه قابل نصب است. این درهای جدید با دید مهندسی و نسبت ۶۰ به ۴۰ نامتقارن باز و بست می‌شوند. وزن قابل تحمل این رم حدود ۹۰۷ کیلوگرم است.

۷ – رنجرور ایووک

چندی پیش لندرور با معرفی نسل دوم رنجرور ایووک، دنیای مدرن این شاسی‌بلند لوکس را رقم زد. حالا انگلیسی‌ها تمهیدات ویژه‌ای را برای نسخه آمریکایی‌پسند ایووک تدارک دیده‌اند. چراکه مراسم رونمایی اصلی از این خودرو در شیکاگو برگزار شد. ایووک ۲۰۲۰ باز هم هنر طراحی لندرور را به رخ رقبا کشید. برای این خودرو یک پیشرانه ۴ سیلندر مجهز به توربوشارژر با ۲۴۶ اسب‌بخار در نظر گرفته شده است. البته ویرایش ۲۹۶ اسب‌بخاری نیز برای اهالی سرعت بیشتر در دسترس خواهد بود. قیمت پایه شاسی‌بلند جدید ۴۳ هزار و ۶۴۵ دلار است.

۸ – سوبارو لگاسی

جدیدترین ویرایش سدان لوکس-اسپرت سوبارو بهترین خبری از این خودروساز سربه‌زیر ژاپنی بود. لگاسی جدید روی پلتفرم کاملاً جدید شرکت طراحی شده است. هنوز هم پیشرانه معروف ۲.۵ لیتری ۴ سیلندر تخت در سینه این خودرو می‌تپد. البته خبر خوب اینجاست که یک نمونه کاملاً مدرن ۲.۴ لیتری مجهز به توربوشارژر با ۲۶۰ اسب‌بخار قدرت برای انتخاب مشتریان تدارک دیده شده است.

۹ – تویوتا راوفور TRD

ورود بخش TRD‌ به خط تولید راو فور حیرت‌انگیز بود. نسخه جدید این شاسی‌بلند حالا بیش از آنکه یک شاسی‌بلند خانوادگی باشد، یک آفرود تمام عیار است. طراحی منحصربه‌فرد بیرونی این ژاپنی در کنار رنگ مشکی خیره‌کننده‌اش، جلوه خشن آن را خواستنی‌تر کرده است. بخش TRD که متخصص بهینه‌سازی پیشرانه و انتقال قدرت است، به طرزی استادانه برای راوفور جدید از یک قوای محرکه هیبریدی بهره گرفته است.

۱۰ – فولکس واگن جتا GLI

جتا همیشه برای فولکس یک سدان معمولی و بازاری‌پسند بوده است. خودرویی که اغلب زیر سایه گلف GTI‌ محو می‌شد. حالا جتا GLI آمده تا ترکیبی باشد از گلف جی‌تی‌آی و خواص شهری نمونه استاندارد. روی این خودرو هنوز همان جعبه‌دنده استاندارد ۶ سرعته دستی و یک پیشرانه ۲۸۸ اسب‌بخاری توربو دیده می‌شود. به طرزی عجیب برای این سدان ساده، از سیستم دیفرانسیل ضد لغزش بهره گرفته شده است. ترمزهای بزرگ‌تر، سیستم تهویه مطبوع دوگانه و آمپرهای دیجیتالی پشت فرمان از جمله تجهیزات این خودرو محسوب می‌شود.

منبع: باما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.