رونمایی از مرسدس بنز SLC 2019+تصاویر (mercedes slc final edition)

0

اگر از طرفداران سرسخت مرسدس بنز باشید، حتماً می‌دانید که نسل اول مرسدس بنز کلاس SLK با کد R170 که در سال ۱۹۹۶ میلادی وارد بازار شد، خودرویی موفق و استثنایی بود، اما با مرور زمان از محبوبیت و شهرت مرسدس بنز SLK کاسته شد.

 مجله خودرو  محصولات جدید مرسدس بنز  مرسدس بنز کروک  قیمت مرسدس بنز کوپه  mercedes slc final edition  مشخصات مرسدس بنز SLC  بهترین خودروهای 2019  تازه های خودرو

تحویل این نسخه ویژه به مشتریان از ماه آینده شروع خواهد شد و قیمت آن در آلمان از ۴۱,۵ هزار یورو برای مدل SLC180 آغاز شده و به ۶۵ هزار یورو برای مدل SLC43 می‌رسد.

مرسدس بنز SLK با آمار فروش ۱۲,۹۳۰ دستگاه در سال ۲۰۰۰ میلادی، بیشترین فروش سالانه را در این دوره در بازار ایالات متحده تجربه کرده است. درست است که آمار فروش ذکر شده بسیار خوب بوده، اما باید بدانید سال گذشته آمار فروش SLC به ۱,۹۹۳ دستگاه کاهش پیدا کرده است. با در نظر گرفتن کاهش تقاضا برای مرسدس بنز SLC، چندان جای تعجب ندارد که این خودروساز آلمانی تصمیم گرفته تولید آن را اواخر امسال متوقف کند و هیچ صحبتی هم درباره مدل جانشین برای SLC نکرده است. موضوعی که در حال حاضر می‌توان با اطمینان بیان کرد، این است که مرسدس با معرفی نسخه‌ای ویژه از SLC به نام فاینال ادیشن، رسماً مراسم خداحافظی با مدل فعلی این خودرو را برگزار کرده است.

همانطور که در تصاویر مشاهده می‌کنید، SLC فاینال ادیشن از نوعی رنگ زرد روشن خاص بهره می‌برد که به نوعی ادای احترام به رودستر نمادین این خودروساز آلمانی یعنی مرسدس بنز SLK رودستر محسوب می‌شود. البته مدل SLC300 در بازار ایالات متحده با نوعی رنگ خاکستری خاص و رینگ‌های ۱۸ اینچی آلیاژی عرضه می‌شود. به دلیل این‌که نسخه فاینال ادیشن بر پایه تیپ AMG لاین (AMG Line) ساخته شده، سپرهایی با طرح اسپرت، سیستم تعلیقی با تنظیمات اسپرت و ترمزهایی قدرتمندتر هم دارد.

در فضای کابین این خودرو، شاهد صندلی‌های اسپرت با روکش چرم ناپای دو رنگ هستیم که رنگ خاکستری کمربندها هم با این صندلی‌ها سِت شده است. پشت فرمان این نسخه ویژه با غربیلک فرمانی D شکل روبه‌رو خواهید شد و مرسدس برای فاینال ادیشن کفپوش‌های ویژه‌ای در نظر گرفته است. از دیگر امکانات قابل توجه SLC فاینال ادیشن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • گرمکن صندلی‌ها
  • سیستم گرمکن گردن مرسدس بنز موسوم به اِیرسکارف (AIRSCARF)
  • نوشته Final Edition در قسمت‌های مختلف کابین

البته خریدارانی که به دنبال عملکرد بهتری هستند، می‌توانند مرسدس بنز SLC43 فاینال ادیشن را سفارش دهند که با رنگ زردِ آفتابی (Sun Yellow) عرضه می‌شود. از خصوصیات جالب این مدل، می‌توان به رینگ‌های ۱۸ اینچی آلیاژی سبک وزن به رنگ مشکی مات اشاره کرد.

قلب تپنده SLC فاینال ادیشن

این خودروساز آلمانی تغییری در پیشرانه‌های SLC برای نسخه فاینال ادیشن اعمال نکرده است. نیروی مورد نیاز برای مدل SLC300 توسط یک پیشرانه چهار سیلندر ۲.۰ لیتری مجهز به توربوشارژر تامین می‌شود که می‌تواند حداکثر ۲۴۱ اسب‌بخار قدرت و ۳۷۰ نیوتن‌متر گشتاور ایجاد کند. به این ترتیب، SLC300 فاینال ادیشن با این پیشرانه می‌تواند در عرض ۵.۸ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر برساعت دست پیدا کند، اما حداکثر سرعت آن در ۲۵۰ کیلومتر برساعت محدود شده است.

اما زیر کاپوت نسخه AMG از این خودرو، یک پیشرانه شش سیلندرِ V شکل با ۳.۰ لیتر حجم به همراه دو توربوشارژر جا خوش کرده است. این پیشرانه توانایی تولید حداکثر قدرتی معادل با ۳۸۵ اسب‌بخار و حداکثر گشتاوری برابر با ۵۲۰ نیوتن‌متر را دارد. به لطف این قلب قدرتمند، نسخه AMG در زمینه شتاب ۱.۲ ثانیه نسبت به SLC300 سریع‌تر بوده و می‌تواند فقط در عرض ۴.۶ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر برساعت دست پیدا کند، اما کماکان حداکثر سرعت در همان ۲۵۰ کیلومتر برساعت محدود است.

قیمت SLC فاینال ادیشن

مدل‌های فاینال ادیشن از مرسدس بنز SLC سال آینده در نمایندگی‌های این خودروساز آلمانی در ایالات متحده موجود خواهند بود، اما هنوز قیمت آن‌ها اعلام نشده است.

 مجله خودرو  محصولات جدید مرسدس بنز  مرسدس بنز کروک  قیمت مرسدس بنز کوپه  mercedes slc final edition  مشخصات مرسدس بنز SLC  بهترین خودروهای 2019  تازه های خودرو

SLC فاینال ادیشن در بازار اروپا هم همانند بازار آمریکا به فروش خواهد رسید، اما مرسدس بنز به اروپایی‌ها امکان سفارش این خودرو با دو نوع پیشرانه دیگر را هم می‌دهد. مدل SLC180 با نسخه چهار سیلندر ۱.۶ لیتری مجهز به توربوشارژر، می‌تواند حداکثر ۱۵۴ اسب‌بخار قدرت و ۲۵۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. به علاوه، علاقه‌مندان به این خودرو در اروپا می‌توانند مدل SLC200 با پیشرانه چهار سیلندر توربوی ۲.۰ لیتری را هم سفارش دهند که حداکثر قدرت آن به ۱۸۱ اسب‌بخار و حداکثر گشتاور آن به ۳۰۰ نیوتن‌متر می‌رسد.
تحویل این نسخه ویژه به مشتریان از ماه آینده شروع خواهد شد و قیمت آن در آلمان از ۴۱,۵۳۶.۹۵ یورو برای مدل SLC180 آغاز شده و به ۶۵,۰۴۵.۴۰ یورو برای مدل SLC43 می‌رسد. ناگفته نماند که قیمت‌های ذکر شده شامل ۱۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده نیز می‌شوند.

In SLC AMG ۴۳ Final Edition guise, the rear-wheel-drive roadster is claimed to be capable of 0-62mph in 4.7sec and an electronically limited top speed of ۱۵۵mph. Combined (WLTP) fuel consumption is put at 34.9mpg, equating to CO2 emissions of 185g/km.

The C-Class-based roadster was produced in three model generations over its 23-year life span. The original R170-designated model was launched at the 1996 Paris motor show. It was succeeded by the R171, launched at the Geneva motor show in 2004, and then today’s R172 went on sale in 2011. It was known as the SLK until its 2016 facelift.

Combined global sales of the SLK and SLC total more than 710,000, according to Mercedes-Benz.

منبع: باما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.