شرایط و مدارک گواهینامه بین المللی ویژه ایرانیان خارج از کشور

0

سامانه فروش گواهینامه بین المللی ،هزینه گرفتن گواهینامه بین المللی ،فرم درخواست گواهینامه بین المللی ،کشورهای پذیرنده گواهینامه بین المللی

در صورتی که در خارج از کشور زندگی می‌کنید و احتیاج دارید گواهینامه رانندگی خود در ایران تمدید کنید و یا المثنی آن را بگیرید، وزارت امور خارجه امکان مراجعه حضوری خودتان و یا تعیین وکیل برای انجام پروسه‌های قانونی آن را فراهم کرده است.

آزمون گواهینامه کاردکس گواهینامه رانندگی گواهینامه بین المللی سامانه فروش گواهینامه بین المللی هزینه گرفتن گواهینامه بین المللی مدارک گواهینامه بین المللی هزینه گواهینامه بین المللی وزارت امور خارجه راهنمایی و رانندگی امتحان گواهینامه بین المللی گواهینامه بین المللی رانندگی چیست

اگر برای خودتان وکیل مشخص کرده‌اید می‌بایست وکلای مورد نظر با در دست داشتن مدارکی که در پایین ذکر آن خواهد رفت، به دفتر وزارت امور خارجه مستقر در شهرک آزمایش (به آدرس: تهران بزرگراه شیخ فضل الله نوری بلوار مرزداران) مراجعه کنند. و اگر خودتان در ایران هستید و می خواهید که این کار را انجام دهید تنها کافی است به همراه اصل مدارک به دفاتر پلیس +۱۰ در سراسر کشور مراجعه کنید و امور مربوطه را پیگیری کنید.

مدارکی که باید حتما  به همراه داشته باشید:

  • اصل گواهینامه (در صورت مفقودی گواهینامه، المثنی صادر خواهد شد که در این صورت یک برگ تعهدنامه توسط وکیل متقاضی در شهرک آزمایش تکمیل می‌شود)
  • سه قطعه عکس ۴*۳ تمام رخ ممهور به مهر نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور(عکس ها زمینه سفید بوده و فوری نباشد)
  • اصل وکالتنامه(تنظیم شده از طریق سامانه تاک) که به تایید نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور و وزارت امور خارجه (ساختمان شماره ۹ بخش تایید اسناد) رسیده باشد.
  • اصل و کپی شناسنامه و کارت ملی وکیل و موکل (در صورت نبودن اصل مدارک موکل، کپی برابر اصل توسط نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور مورد قبول است)
  • گواهی معاینه چشم توسط دکتر متخصص به همراه گواهی صحت و سلامت جسمانی (جهت دریافت گواهینامه) که به تایید نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور و وزارت امور خارجه (ساختمان شماره ۹ بخش تایید اسناد) رسیده باشد.
  • ترجمه گواهی معاینه چشم و گواهی صحت و سلامت جسمانی توسط دارالترجمه رسمی و تایید اسناد ترجمه شده توسط قوه قضائیه (اداره فنی دادگستری)
  • نوع گروه خونی (اعلام شفاهی کفایت می‌کند)

در نظر داشته باشید که اگر دارای گواهینامه پایه یک هستید و می‌خواهید آن را تعویض کنید علاوه بر مدارک ذکر شده، گواهی عدم اعتیاد را نیز می‌بایست ارائه کنید. گواهی عدم اعتیاد قبل از ارائه باید حتما به تایید نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور و وزارت امور خارجه رسیده باشد ( به همراه ترجمه طبق رویه فوق).

صدور گواهینامه رانندگی بین المللی + مدارک و مراکز

اگر قصد اخذ گواهینامه رانندگی بین المللی را دارید اما روش دریافت آن و مدارک لازم برای این منظور را نمی دانید این بخش را تا انتها مطالعه نمایید چرا که به معرفی کامل گواهینامه رانندگی بین المللی و همچنین مدارک لازم برای دریافت گواهینامه رانندگی بین المللی و روش های دریافت آن را برای شما عزیزان منتشر می کنیم.

https://www.asemooni.com/cdn/2017/05/international-drivers-permit1.jpgبه موجب این گواهی‌نامه‌های بین‌المللی که مدت اعتبار آنها یک و سه سال می‌باشد، می‌توان در کشورهای پذیرنده گواهینامه‌های رانندگی بین‌المللی، به صورت موقت به رانندگی پرداخت. بدیهی است دارنده این مدرک بین‌المللی نمی‌تواند قوانین و مقررات مربوط به شرایط اقامت و یا پرداختن به شغل و یا حرفه‌ای که در کشورهای مسیر حرکت او جاری و قابل اجرا می‌باشد را نادیده انگاشته و یا نقض نماید.

این گواهی‌نامه علاوه بر زبان فارسی به ۷ زبان بین‌المللی (‌انگلیسی- فرانسوی- روسی – عربی-‌ آلمانی- اسپانیائی- چینی)‌ نیز ترجمه شده است. گواهینامه‌های رانندگی بین‌المللی قابل تمدید نبوده و پس از انقضاء باید نسبت به درخواست گواهینامه جدید اقدام شود.

مدارک لازم برای درخواست گواهینامه رانندگی بین‌المللی:

  • گواهینامه رانندگی معتبر جمهوری اسلامی ایران با اعتبار حداقل یک ماه و یک روز، برای دریافت گواهینامه رانندگی بین‌المللی یک ساله
  • گواهینامه رانندگی معتبر جمهوری اسلامی ایران با اعتبار حداقل سه سال، برای دریافت گواهینامه رانندگی بین‌المللی سه ساله
  • یک قطعه عکس تمام رخ (۳*۴ )با حجاب اسلامی برای بانوان
  • ارائه گواهینامه رانندگی بین‌المللی قبلی (در صورت معتبر بودن)
  • ارائه اصل یا تصویر صفحه اول گذرنامه
  • تکمیل فرم درخواست (فارسی و لاتین – تاریخ تولد لاتین باید به میلادی درج گردد)
  • پرداخت مبلغ ۹۵۰،۰۰۰ ریال بابت هر جلد گواهینامه رانندگی بین‌المللی یک ساله
  • پرداخت مبلغ ۱،۱۵۰،۰۰۰ ریال بابت هر جلد گواهینامه رانندگی بین‌المللی یک ساله همراه با مجوز رانندگی موتور سیکلت
  • پرداخت مبلغ ۳،۰۵۰،۰۰۰ ریال بابت هر جلد گواهینامه رانندگی بین‌المللی سه ساله

توجه به این نکته الزامی است که مدارک صادره، تنها به شخص متقاضی یا بستگان درجه ۱ با ارائه مدارک احراز هویت و نسبت با متقاضی، اصل شناسنامه یا وکیل قانونی با ارائه اصل وکالت‌نامه و کارت شناسایی معتبر تحویل می‌گردد.

  • همسرانی که برای دریافت مدارک زوج یا زوجه خود مراجعه می کنند حتما باید شناسنامه متقاضی و کارت ملی خود را به متصدی صدور ارائه نمایند.

آزمون گواهینامه کاردکس گواهینامه رانندگی گواهینامه بین المللی سامانه فروش گواهینامه بین المللی هزینه گرفتن گواهینامه بین المللی مدارک گواهینامه بین المللی هزینه گواهینامه بین المللی وزارت امور خارجه راهنمایی و رانندگی امتحان گواهینامه بین المللی گواهینامه بین المللی رانندگی چیستقابل توجه متقاضیان دریافت گواهینامه رانندگی بین‌المللی:

برای سفر به کشورهای ایالات متحده آمریکا، کانادا، استرالیا، کشورهای اروپایی و امارات متحده عربی همراه داشتن اصل گواهینامه رانندگی ملی همراه با گواهینامه رانندگی بین‌المللی الزامی می‌باشد.

جهت کسب اطلاعات به روز در مورد کشورهای پذیرنده گواهینامه رانندگی بین‌المللی با اعتبار سه سال با شماره تلفن ۸۸۵۰۰۲۰۹ الی ۱۱ تماس گرفته و پس از ارائه نام کشور مقصد به کارشناسان، از پذیرش مجوز در آن کشور اطمینان حاصل کنید.

قابل توجه متقاضیان دریافت گواهینامه رانندگی بین‌المللی ۳ ساله:

لیست کشورهایی که گواهینامه رانندگی بین المللی سه ساله را نمی پذیرند

گینه استوایی آرژانتین نیجریه قبرس باهاماس رواندا
سوازیلند بولیوی بلیز باربادوس
کامبودیا بورکینافاسو تایوان هنگ کنگ برونوئی
جامائیکا ژاپن جزایربادگیر ونزوئلا کومور امارات * کلمبیا
ساحل عاج زامبیا چین

* گواهینامه در کشور امارات فقط برای ماشین‌های اجاره‌ای اعتبار دارد.

* گواهینامه در کشور کانادا به استثناء ایالت‌های شمال غربی این کشور اعتبار دارد.

روش‌های دریافت گواهینامه رانندگی بین‌المللی:

۱- مراجعه به دفاتر اصلی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران (تحویل فوری)

  • تهران: خیابان خرمشهر- خیابان شهید عربعلی–پلاک ۲
  • تهران: خیابان آزادی-بین خیابان‌های خوش و بهبودی- نبش خیابان شهید قانعی- پلاک ۲۳۱
  • تهران: خیابان شهید فیاض بخش – نبش کوچه جهانگردی – پلاک ۳۳

۲- مراجعه به یکی از نمایندگی‌های کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران در سراسر کشور (تحویل فوری)

۳- مراجعه به ادارات پست سراسر کشور (زمان تحویل یک هفته پس از ارسال مدارک توسط پست به کانون جهانگردی و اتومبیلرانی)

۴- از طریق اینترنت- فقط در داخل کشور (در این روش، فقط گواهینامه رانندگی بین المللی یک ساله قابل در یافت است و در لحظه ثبت درخواست، باید حداقل یک ماه و ده روز از اعتبار گواهینامه رانندگی ملی باقیمانده باشد- زمان تحویل حدودا هفت تا ۱۰ روز کاری) برای ثبت درخواست صدرو گواهینامه رانندگی بین‌المللی به صورت اینترنتی، به لینک زیر مراجعه نمایید.

آزمون گواهینامه کاردکس گواهینامه رانندگی گواهینامه بین المللی سامانه فروش گواهینامه بین المللی هزینه گرفتن گواهینامه بین المللی مدارک گواهینامه بین المللی هزینه گواهینامه بین المللی وزارت امور خارجه راهنمایی و رانندگی امتحان گواهینامه بین المللی گواهینامه بین المللی رانندگی چیست

دفترچه مالکیت بین المللی خودرو

دفترچه مالکیت بین المللی خودرو دفترچه ای است حاوی اطلاعات کامل اسنادی وسیله نقلیه، مالک و یا راننده که در آن درج گردیده است. همانند مجوز رانندگی بین‌المللی علاوه بر زبان فارسی به ۷ زبان بین‌المللی نیز ترجمه شده است. گواهینامه‌های مالکیت بین‌المللی وسیله نقلیه دارای یک سال اعتبار از تاریخ صدور می باشد، قابل تمدید نبوده و پس از انقضاء باید نسبت به صدور گواهینامه مالکیت جدید اقدام شود.

مدارک مورد نیاز برای صدور گواهینامه مالکیت بین المللی وسایط نقلیه موتوری عبارتند از :

  • اصل پروانه خروج موقت معتبر (برگه کاپوتاژ) صادر شده توسط یکی از گمرکات کشور
  • اصل یا تصویر گذرنامه معتبر
  • اصل یا تصویر سند مالکیت خودرو
  • دارا بودن گواهینامه رانندگی بین المللی معتبر صادرشده توسط کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران
  • تکمیل فرم های درخواست

مجوز عبور گمرکی

“کارنه دو پاساژ” دفترچه عبور گمرکی است که جهت تسهیل در تردد از مرزهای زمینی برخی کشورها جهت وسایل نقلیه موتوری صادر و تحویل می گردد. این مجوز به صورت ۵ ، ۱۰ ، ۱۵ و ۲۵ برگی است که در هر بار عبور از مرز یک کشور یک برگ آن باطل می گردد. مدت اعتبار این دفترچه ها یک سال از تاریخ صدور آن می باشد. همچنین دفترچه های کارنه مصرف نشده قابل تمدید نیز می باشد. شایان ذکر است کارنه دو پاساژ تنها در دفتر مرکزی کانون ارائه می گردد.

مدارک مورد نیاز :

  • اصل برگه کاپوتاژ
  • اصل یا تصویر سند مالکیت خودرو
  • اصل یا تصویر گذرنامه
  • دارا بودن گواهینامه رانندگی بین المللی صادره توسط کانون جهانگردی و اتومبیلرانی
  • تکمیل فرم های درخواست
  • سپردن ودیعه برای خودروهای شخصی به میزان ۵/۰۰۴/۰۰۰ ریال و برای خودروهای حمل ونقلی و مسافربری که حتماً باید زیر نظر یکی از شرکت های حمل و نقل و مسافربری همگانی ازمرزها خارج شوند مبلغ ۳/۶۰۰/۰۰۰ریال برای هر بار درخواست کارنه و مبلغ ۱۴/۴۰۰/۰۰۰ریال برای ثبت شرکت و تشکیل پرونده می باشد.

با تحویل لاشه کارنه، قبض ودیعه، معرفی نامه شرکت حمل و نقل (برای شرکت های حمل و نقل) و حضور مالک برای خودرو های شخصی، مبلغ ودیعه عودت داده می شود

نکته: کارنه دو پاساژ برای ورود به برخی از کشورها که حدود ۳۷ کشور در جهان می باشند الزامی است.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص کشورهایی که نیاز به کارنه دارند می توانید با شماره تماس ۸۸۹۸۶۰۸۸  تماس حاصل نمایید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.