مفهوم پرچم های مسابقات فرمول یک F1 چیست ؟

0

فرمول یک (در زبان انگلیسی: Formula One) که به اختصار «F1» نوشته می‌شود، همچنین به «مسابقات اتومبیل‌رانی جایزه بزرگ» نیز مشهور است. فدراسیون بین‌المللی اتومبیل‌رانی (FIA)، سازمان‌دهی ورزش‌های اتومبیل‌رانی و مسابقات اتومبیل‌رانی را برعهده دارد.

مفهوم پرچم ها در فرمول یک

پرچم ها در زمین مسابقات فرمول یک فرمانده هستند و هر رنگ و حرکتی مفهوم خاص خود را دارد برای آشنایی بیشتر علاقه مندان به این مسابقات در ادامه در مورد راز و رمز این پرچم ها صحبت خواهیم کرد.

پرچم ها
مارشال هایی که در نقاط مختلف اطراف پیست مسابقه مستقر هستند، تعدادی پرچم استاندارد در اختیار دارند که برای ارتباط و انتقال پیام های حیاتی به رانندگان در زمان مسابقه مورد استفاده قرار می گیرند. صفحه نمایش اختصاصی در کابین هر راننده ای – موسوم به سیستم مارشالی GPS – در تناسب با رنگ هر پرچم، چراغ مورد نظر را در زمان عبور راننده از قسمت مورد نظر پیست روشن می کند. با توجه به سرعت بالای اتومبیل، تشخیص پرچم مارشال برای راننده می تواند مشکل باشد و این سیستم به رانندگان کمک می کند تا پیام های کنترل مسابقه را بهتر و کارآمدتر دریافت کنند.

Formula one قوانین مسابقات فرمول یک اصطلاحات مسابقات فرمول 1 اخبار مسابقات فرمول یک پرچم سیاه در فرمول یک چیست پرچم آبی در فرمول یک چیست پرچم شطرنجی در فرمول یک چیست پرچم قرمز در فرمول یک چیست مشخصات موتورهای فرمول یک مهم ترین اخبار ورزشی دانستنی های جالب

پرچم شطرنجی Chequered Flag:

مسابقه به پایان رسیده. در ابتدا به برنده مسابقه شنان داده میشود و سپس به هریک از ماشینهای بعدی که خط پایان را قطع میکنند.

پرچم قرمز “Red Flag”:

مسابقه متوقف شده. معمولا به اینکه یک ماشین یا ماشینهایی به صورت خطرناکی پس از یک حادثه متوقف شده اند یا شرایط محیطی طوری است که برای انجام یک مسابقه ایمن و بدون خطر مناسب نیست.

پرچم زرد “Yellow Flag”:

خط پیشرو را مشخص میکند. یعنی ماشینها موظف به کاهش سرعت هستند و سبقت گرفتن ممنوع میباشد. یک حرکت پرچم به این معنی است که راننده باید از سرعت خود بکاهد و با حرکت دوتایی پشت سرهم پرچم راننده باید آماده توقف شود.

پرچم آبی “Blue Flag”:

وقتی به راننده ای نشان داده میشود که یک ماشین با سرعتی بیش از سرعت مشاین وی د حال حرکت است و سعی در سبقت گرفتن دارد. هم در زمان دور های تمرینی و هم در مسابقه نشان داده میشود. ماشین در زمان تمرین موظف است پس از حداکثر سه بار مشاهده پرچم، به ماشین سریعتر اجازه عبور دهد. در غیر اینصورت احتمال جریمه شدن وجود دارد. ماشین ها در هنگام مسابقه مجبور به راه دادن نیستند.

پرچم سیاه “Black Flag”:

همراه با شماره ماشین نشان داده میشود و مشخص میکند که راننده باید به جایگاه(Pit) مراجعه کند، که معمولا به دلیل زیرپای نهادن قوانین مسابقه بوده و راننده از مسابقه حذف میشود.

پرچم با نوارهای زردو قرمز “Red & Yellow Stripe Flags”:

پیست مسابقه لغزنده است. معمولا از وجود روغن و یا آب بر سطح پیست مسابقه خبر میدهد.

پرچم سبز “Green Flag”:

خطر برطرف شده و ماشینها میتوانند به مسابقه ادامه دهند.

پرچم سیاه با دایره نارنجی در مرکز “Black Flag with Orange Disc”:

همراه با شماره ماشین شنان داده میشود. مشخص میکند که ماشین مشکل مکانیکی داشته و باید سریع به جایگاه (Pit) مراجعه کند.

پرچم با نیمه های قطری سیاه و سفید “Black & White diagonal halves”:

همراه با شماره ماشین شنان داده میشود و نشان دهنده رفتار ناجوانمردانه و غیر ورزشی یک راننده میباشد. در صورتیکه راننده به این پرچم اهمیت ندهد،ممکن است به وی پرچم سیاه نشان داده شود.

پرچم سفید “White Flag”:

از حرکت یک ماشین کم سرعت در پیست خبر میدهد، مانند جراثقال و یا ماشین ایمنی

کارستان

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.