پرفروش‌ ترین خودروهای الکتریکی در اروپا را بشناسید

0

دولت‌های بسیاری همچون انگلستان، فرانسه، نروژ، اسپانیا، یونان، مکزیک، چین و هند از جمله پیشگامانی هستند که قصد دارند به منظور جلوگیری از آلودگی هوا و حفظ محیط زیست، تولید و فروش خودروهای بنزینی و دیزلی را تا دهه ۲۰۳۰ و نهایتا تا دهه ۲۰۴۰ میلادی ممنوع و متوقف اعلام کنند.

 بهترین خودرو برقی  خودرو الکتریکی  مشخصات خودروهای الکتریکی  مزایای خودروهای برقی  قیمت رنو رنو زوئی  مشخصات ولوو اس وی  قیمت کیا سول  مشخصات کیا سول  قیمت مینی کانتریمن S  مشخصات مینی کانتریمن  مجله خودرو  بازار اروپا  خودروسازان اروپایی

با توجه به افزایش تولید خودروهای برقی و الکتریکی، به نظر می‌رسد که محبوبیت وسایل نقلیه پاک و دوستدار محیط زیست در کشورهای اروپایی در مقایسه با سایر نقاط جهان بسیار بیشتر است.

این روزها که بازار خودروهای برقی و الکتریکی بسیار داغ شده است، بسیاری از شرکت‌های خودروسازی در جهان عزم خود را برای تولید انبوه خودروهای برقی جزم کرده و از برنامه‌های خود بدین منظور رونمایی کرده‌اند.

افزایش روزافزون خودروهای برقی و محبوبیت استفاده بیش‌تر از این خودروهای پاک، موجب شده است شرکت‌های خودروسازی در سراسر جهان به رقابتی تنگاتنگ پرداخته و هر یک از برنامه‌های خود برای طراحی و تولید خودروهایی بهتر و با توان پیمایش بیشتر رونمایی کنند.

بسیاری از کشورهای جهان نیز قصد دارند با هدف مقابله با آلودگی هوا و کاهش میزان انتشار آلاینده‌ها و گازهای گلخانه‌ای و حفظ بیشتر محیط زیست، خودروهای تمام الکتریکی و برقی را به تولید انبوه برسانند. بدین ترتیب دولت‌های بسیاری همچون انگلستان، فرانسه، نروژ، اسپانیا، یونان، مکزیک، چین و هند از جمله پیشگامانی هستند که قصد دارند به منظور جلوگیری از آلودگی هوا و حفظ محیط زیست، تولید و فروش خودروهای بنزینی و دیزلی را تا دهه ۲۰۳۰ و نهایتاً تا دهه ۲۰۴۰ میلادی (حدودا دو دهه آینده) ممنوع و متوقف اعلام کنند.

حالا به تازگی آمار و گزارش‌های جدیدی در وب سایت cleantechnica منتشر شده است که نشان می‌دهد کدام یک از مدل‌های خودروهای الکتریکی بیش‌تر مورد استقبال کاربران و مشتریان اروپایی قرار گرفته است.

این گزارش که توسط موسسه تحقیقاتی Jose Pontes ارائه شده است، با اشاره به میزان فروش این خودروهای پاک و دوستدار محیط زیست در ماه نخست سال جاری میلادی، یعنی ژانویه ۲۰۱۹، ۲۰ خودروی برتر و محبوب در کشورهای اروپایی و قاره سبز را اعلام و معرفی کرده است. بر اساس نموداری که در زیر آمده است، می‌توان محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین خودروهای الکتریکی را به ترتیب زیر نام برد:

رنو زوئی (Renault Zoe)

میتسوبیشی اوتلندر (Mitsubishi Outlander)

نیسان لیف (Nissan Leaf)

بی ام و آی ۳ (BMW i3)

فولکس واگن ای گلف (VW e-Golf)

هیوندای کونا (Hyundai Kona EV)

ولوو ایکس سی ۶۹ تی ۸ (Volvo XC60 T8)

مینی کانتریمن (Mini Countryman)

بی ام و ۵۳۹ ای (BMW 530e)

کیا نیرو (Kia Niro)

اسمارت فورتوو (Smart Fortwo)

ولوو ایکس سی ۹۰ تی ۸ (Volvo XC90 T8)

بی ام و ۲۲۵ ایکس ای (BMW 225xe Active Tourer)

هیوندای آیونیک ( Hyundai Ioniq PHEV)

کیا سول (Kia Soul)

ولوو اس وی ۹۰ (Volvo S/V90)

آئودی ای ترون (Audi e-Tron)

منبع: ایسنا

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.