معرفی ۱۰ آپشن کاربردی برای خودروهای شاسی بلند+تصاویر

0

معرفی ۱۰ آپشن کاربردی برای خودروهای شاسی بلند+تصاویر

فهرست مطالب

۱۰ آپشن کاربردی برای خودروهای شاسی بلند

در اینجا با ۱۰ آپشن کاربردی و مفید خودروهای پیکاپ و شاسی بلند آشنا خواهید شد.

اگر از افراد دارای فرزند باشید؛ همواره سعی خواهید کرد پول خود را صرف چیزهایی کنید که زندگی با فرزندان را برای شما راحت‌تر کنند. کارخانه‌های خودروسازی نیز از این قضیه مستثنا نیستند و امروزه شاسی بلندها و ون‌های زیادی در بازار وجود دارند که امکاناتی برای راحتی بیشتر خانواده‌های دارای فرزند در آن‌ها پیش‌بینی ‌شده است. در اینجا با تعدادی از کاربردی‌ترین و کاربر پسندترین امکانات خانواده محور چند خودروی شاسی بلند و پیکاپ آشنا خواهید شد.

۱-سیستم های سرگرمی سرنشینان عقب

آپشن خودرو

این سیستم‌ یک تلویزیون هوشمند است که برخی از انواع آن‌ قابلیت‌هایی مانند اجرای بازی‌های رایانه‌ای نیز دارند. البته امروزه دیگر قابلیت‌های سیستم‌ها سرگرمی سرنشینان عقبی تنها محدود به پخش دی‌وی‌دی و دیسک‌های Blue-ray نمی‌شود و بسیاری از آن‌ها دارای پورت HDMI هستند و حتی می‌توانند با سایر دستگاه‌ها ارتباط برقرار کنند. کرایسلر در مدل جدید ون پاسیفیکا، پا را از این نیز فراتر گذاشته است و اقدام به عرضه‌ی سیستم سرگرمی سرنشینان عقب به همراه رابط کاربری ویژه‌ی کودکان کرده است که دارای انواع بازی‌ها و برنامه‌ها است. این سیستم همچنین می‌تواند مسیر حرکت خودرو را به‌صورت آنلاین و با استفاده از سیستم رهیاب ماهواره‌ای خودرو برای سرنشینان عقب نشان دهد.

۲-محفظه ای برای خنک نگه‌داشتن نوشیدنی‌ها

کول باکس

هیچ‌کس دوست ندارد آب‌میوه‌ی گرم بنوشد. تعدادی از خودروهای ون و شاسی بلند در بازار هستند که در کنسول مرکزی آن‌ها محفظه‌ای برای حل این مشکل وجود دارد که آن را کول باکس (Cool Box) نیز می‌نامند و می‌توان با قرار دادن بطری‌ نوشیدنی یا هر چیز دیگری در داخل این محفظه‌ها، آن‌ را به‌صورت خنک نگهداری کرد. کول باکس در ون هوندا اودیسه و حتی خودروهای شاسی بلند لوکسی مانند کادیلاک اسکالید و رنجروور نیز وجود دارد.

۳-باز کردن درب صندق عقب با استفاده از فرامین حرکتی

آپشن خودرو

زمانی که می‌خواهید وسایل زیادی را به خودرو ببرید و هر دو دستتان پر باشد؛ باز کردن در صندوق بار با استفاده از کلید و یا ریموت کار مشکلی است و مجبور می‌شوید خریدهای خود را روی زمین بگذارید. برای حل چنین مشکلی، آپشنی با نام در صندوق عقب هندزفری ساخته شده است که مجهز به یک حسگر حرکتی در زیر سپر عقب خودرو است. از نظر تئوری با نزدیک شدن به خودرو در حالی که ریموت خودرو در جیب شما است، می‌توانید با تکان دادن پای خود در زیر سپر عقب درب صندوق را باز کنید. البته ممکن است کارکرد این سیستم در خودروهای مختلف کمی متفاوت باشد.

۴-پشتی صندلی بالارونده‌ی یکپارچه

آپشن خودرو

صندلی‌ خودروها به‌صورت استاندارد برای ابعاد بدن کودکان طراحی نمی‌شوند و کودکان برای نشستن روی صندلی خودرو دچار مشکل هستند. اما ولوو اقدام به عرضه‌ی آپشن بسیار جالبی با نام صندلی بالارونده‌ی یکپارچه می‌کند که با استفاده از آن می‌توان ارتفاع پشتی نشیمنگاه صندلی را بالاتر آورد تا کودکان امکان استفاده از کمربند ایمنی به‌صورت صحیح داشته باشند. با استفاده از این آپشن دیگر نیازی به استفاده از صندلی‌های مخصوص کودک وجود ندارد. اگر بودجه‌ی شما برای خرید محصولات ولوو کافی نیست، می‌توانید به سراغ دوج Journey بروید که به‌صورت آپشن به چنین صندلی‌هایی مجهز است.

۵-صندلی‌های دارای LATCH در ردیف سوم صندلی‌ها

صندلی کودک

LATCH در حقیقت کوتاه شده‌ی عبارت (Lower Anchors and Tethers for Children) است و اشاره به سیستمی دارد که از قلاب‌هایی برای اتصال محکم صندلی مخصوص کودک تشکیل شده است. البته همه‌ی خودروهای سواری به‌جز انواع دونفره دارای اتصال LATCH در صندلی‌های عقبی خود هستند ولی به‌ندرت مشاهده می‌شود که برای صندلی‌های ردیف سوم چنین چیزی تعبیه شده باشد. البته عدم وجود LATCH به این معنا نیست که نمی‌توان صندلی کودک را به‌درستی در خودرو نصب کردو کمربند ایمنی در صورت استفاده‌ی صحیح می‌تواند به‌خوبی یک اتصال ایمن بین صندلی خودرو و صندلی کودک برقرار کند. اما وجود LATCH برای برقراری ساده و کامل اتصال بهتر است.

۶-قابلیت تا کردن سریع صندلی‌های ردیف دوم

آپشن خودرو

مکانیزم همه‌ی صندلی‌های ردیف دوم تاشونده یکسان نیست. در برخی از کراس اوورها و شاسی بلندها تا کردن ردیف دوم صندلی‌ها به‌زحمت صورت می‌گیرد و چندان کار آسانی نیست. اما هوندا پایلوت و نیسان پت فایندر خودروهایی هستند که بهترین مکانیزم تا شدن صندلی‌ها را دارند. در هوندا پایلوت تنها با فشردن یک کلید می‌توان صندلی‌های ردیف دوم را هم‌زمان تا کرد و به سمت جلو حرکت داد تا راه برای نشستن در ردیف سوم صندلی‌ها هموار شود. در نیسان پت فایندر نیز این امکان وجود دارد که صندلی‌های ردیف دوم را بدون نیاز به جدا کردن صندلی کودک از روی آن‌ها تا کرد و به سمت جلو حرکت داد.

۷-سیستم هشدار وجود سرنشین در ردیف عقب

آپشن خودرو

سالانه تعداد زیادی از کودکان بر اثر تنها ماندن در خودروی گرم و گرمازدگی جان خود را از دست می‌دهند و این آمار متأسفانه هر سال افزایش‌ می‌یابد و به سطح هشداردهنده‌ای رسیده است. بنابراین برای اینکه کودکان ارزشمند خود را در خودرو رها نکنیم؛ شرکت جنرال موتورز اقدام به معرفی سامانه‌ی جدیدی کرده است که پیش از خروج راننده از خودرو وجود سرنشین در صندلی‌های عقب را چک می‌کند و در صورتی که کسی در خودرو باشد به راننده هشدار می‌دهد. همچنین این سامانه در صورتی که درهای خودرو تا ۱۰ دقیقه پس از استارت زدن باز شوند و یا اگر حین حرکت درهای خودرو باز و بسته شوند، به راننده هشدار خواهد داد و در صورت توقف خودرو صدای هشداردهنده‌ای پخش می‌کند.

۸-جاروی برقی سرهم شده در داخل خودرو

جاروبرقی خودرو

خودروهای مینی ون به‌عنوان بخشی از خانه شناخته می‌شوند، پس پاکیزگی و تمیز کردن داخل این خودروها به‌اندازه‌ی پاکیزگی و نظافت خانه اهمیت دارد. هوندا نخستین سازنده‌ی خودروهای مینی ون است که در داخل خودرو یک جاروی برقی نصب کرده است. از امسال کرایسلر پاسیفیکا نیز به چنین آپشنی مجهز شده است. گرچه در بازار می‌توان جاروهای شارژی و یا مجهز به سوکت فندکی خودرو را یافت که همین کار را انجام می‌دهند؛ اما کار کردن با یک جاروبرقی‌ که در داخل خود ون قرار دارد، بسیار راحت‌تر و رضایت‌بخش‌تر است.

۹-صندلی‌های ردیف دوم و سوم از نوع Stow ,n Go

آپشن خودرو

برنامه‌ها و نیازها ممکن است در طی زمان تغییر کنند. ممکن است هیچ‌گاه ندانید که شاید روزی لازم باشد وسایلی با ابعاد بزرگ در خودروی خود قرار دهید. در اکثر خودروهای مینی، ون جدا کردن صندلی‌های سنگین‌وزن ردیف دوم کار بسیار سختی است و در نتیجه استفاده کردن از حداکثر فضای حمل بار در آن‌ها کاری دشوار و خسته‌کننده است؛ اما کرایسلر از یک دهه پیش راه حل این مشکل را ارائه کرده است که (Stow ,n Go) نامیده می‌شود. در این طرح فضای بزرگی در کف خودرو پیش‌بینی ‌شده است که صندلی‌های ردیف دوم و سوم در صورت تا شدن در آن‌ها جای می‌گیرند و کاملا فضای داخل خودرو را باز می‌کنند. هنگامی که نیازی به تا کردن صندلی‌ها نباشد، می‌توان از این فضا برای قرار دادن وسایل استفاده کرد. تنها نکته‌ی این طراحی این است که صندلی‌های ردیف دوم باید کمی کوچک‌تر و باریک‌تر طراحی شوند تا در این فضا قرار بگیرند و این مسئله باعث می‌شود راحتی صندلی‌ها در مسافت‌های طولانی به‌اندازه‌ی صندلی‌های دیگر نباشد.

۱۰-آینه‌ی کنترل کودک

آینه ی کنترل کودک

امروزه در خودروهای کراس اوور هفت‌نفره و یا مینی ون‌ها (که در حقیقت چندان هم مینی نیستند و تنها نام آن‌ها مینی ون است) دسترسی به کودکانی که در ردیف عقب نشسته باشند چندان آسان نیست. بنابراین برای آنکه بتوانید به‌راحتی شیطنت‌های کودکان نشسته در عقب را زیر نظر داشته باشید؛ خودروسازان یک آینه‌ی محدب برای راننده نصب کرده‌اند که دید کاملی از فضای عقب خودرو در اختیار راننده قرار می‌دهد.

منبع :caranddriver
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.