Wards Auto ده پیشرانه برتر سال ۲۰۱۷ را منتشر کرد
Wards Auto ده پیشرانه برتر سال ۲۰۱۷ را منتشر کرد
Auto 10 پیشرانهی برتر سال ۲۰۱۷ را منتشر کرده که در این میان سه قوای محرکهی الکتریکی نیز به چشم میخورند. ۷ پیشرانهی باقی مانده همگی توربوشارژ هستند و تلاشهای صنعت خودرو به کاهش حجم پیشرانهها را با استفاده از توربوها و تزریق مستقیم سوخت نشان میدهند.
دیگر نشانهی تغییر این حقیقت است که برای اولین بار در طی ۲۳ سالی که از تستهای پیشرانهها توسط Wards میگذرد هیچ پیشرانهی ۸ سیلندری در لیست حاضر نیست اگرچه که پیشرانههای ۶ سیلندر توربو امروزه قدرتی در حد همین پیشرانههای ۸ سیلندر را ارائه میکنند.
خودروسازهای برنده در ۱۱ ژانویه و در نمایشگاه خودروی دیترویت ۲۰۱۷ جوایز خود را دریافت خواهند کرد.
- بامو M240i – شش سیلندر خطی ۳ لیتری توربو DOHC
در رقابت امسال بامو دو پیشرانهی ۶ سیلندر ۳ لیتری توربو داشته که بنا به اذعان Wards Auto انتخاب یکی از آن دو سخت بوده است. هرچند مدل برنده نسخهی ۶ سیلندر B58 معرفی شده در سال پیش بوده که در مدل M240i قدرت ۳۳۵ اسب بخاری دارد. داوران این پیشرانه را سریع و بسیار نرم توصیف کردهاند و اشاره داشتهاند که مصرف سوخت آن حتی کمتر از برخی نسخههای ۴ سیلندر است.
- شورولت ولت – ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری DOHC/ Dual Motor EREV
پیشرانهی الکتریکی شورولت ولت محدوده حرکتی ۸۵ کیلومتری و گشتاور ۳۹۹ نیوتون متری را فراهم میکند. پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری این خودرو قدرت ۱۰۱ اسبی و واحد الکتریکی نیز قدرت ۱۴۹ اسب بخاری دارد. Wards Auto میگوید که نسل دوم قوای محرکهی Voltec هنوز هم یکی از خلاقانهترین سیستمهای تولید شده میباشد.
- کرایسلر پسیفیکا هیبرید – ۶ سیلندر ۳.۶ لیتری DOHC/ Dual Motor PHEV
کرایسلر واحد الکتریکی را به مینی ون خود نیز تزریق نموده و اولین فرمول و برندهی این سگمنت را نیز به نام خود ثبت کرده است. Wards Auto میگوید: “در میان خودروهای الکتریکی شدهای که ما تست کردهایم، پسیفیکا هیبرید تجربهی رانندگی کارا و کممصرفی را بدون قربانی کردن فضای کابین و یا سواری و هندلینگ راحت ارائه کرده است.” قوای محرکهی منحصربهفرد این خودرو از یک پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۶ لیتری با چرخه آتکینسون و واحدی الکتریکی با برد مجموع ۹۱۱ کیلومتر تشکیل یافته است.
- فورد فوکوس RS – چهار سیلندر ۲.۳ لیتری توربو
امسال فورد ۴ پیشرانهی جدید برای محصولات خود ارائه کرده اما پیشرانهای که برنده شده نسخهی ۲.۳ لیتری توربوی فوکوس RS است. این پیشرانه از پس پیشرانههای ۶ سیلندر ۳ لیتری توئین توربوی لینکلن کانتیننتال، ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری اکوبوست فورد F-150 و ۸ سیلندر ۵.۲ لیتری شلبی GT350 برآمده است. این پیشرانهی آلومینیومی قدرت ۳۵۰ اسب بخاری و گشتاور ۴۷۴ نیوتون متری دارد.
- هوندا آکورد هیبرید – ۴ سیلندر ۲ لیتری DOHC/ Dual Motor HEV
تنها خودروی هیبریدی مرسوم لیست هوندا آکورد هیبریدی است که از پیشرانهی ۴ سیلندر ۲ لیتری به همراه واحدی الکتریکی با مجموع قدرت ۲۱۲ اسب بخار استفاده میکند. واحد الکتریکی کشش این خودرو از دور پیشرانه صفر تا ۲ هزار گشتاور ۳۱۴ نیوتون متری تولید میکند. پیشرانهی دوم به عنوان یک ژنراتور عمل کرده و الکتریسیته را به منظور شارژ باتری لیتیوم یونی میفرستد.
- هیوندای الانترا اکو – ۴ سیلندر ۱.۴ لیتری توربو DOHC
پیشرانهی ۴ سیلندر الانترا اکو مصرفی همانند پیشرانههای هیبریدی دارد. پیشرانهی ۱۲۸ اسب بخاری این خودرو قدرتمندتر احساس شده و گیربکس ۷ سرعته ی دوکلاچه ی آن به برجستگی خودرو کمک میکند. چندین تکنولوژی جدید این خودرو Wards Auto را تحت تاثیر قرار داده که از آن جمله میتوان به منیفلد اگزوز یکپارچه داخل سرسیلندر و دو ترموستات جدا اشاره کرد.
- اینفینیتی Q50 – شش سیلندر ۳ لیتری توربو DOHC
شاید حضور این پیشرانه در لیست جای تعجبی نداشته باشد. این پیشرانه قدرت ۴۴۰ اسب بخاری داشته و Wards Auto پوششهای سیلندر، زمانبندی خاص سوپاپهای این پیشرانه و منیفلدهای اگزوز یکپارچه را به عنوان نقاط قوت آن ذکر کردهاند. این پیشرانه با قدرت کمتر ۳۰۰ اسبی و مصرف سوخت بهتر نیز در دسترس است.
- مزدا CX-9 – چهار سیلندر ۲.۵ لیتری توربو DOHC
دیدن اینکه مزدا شجاعت کافی برای قرار دادن پیشرانهی ۴ سیلندر ۲.۵ لیتری در کراس اووری ۷ نفره داشته یک سورپرایز محسوب میشود. نتایج این کار بسیار شگفتانگیز بوده است. مزدا اعلام کرده این پیشرانه قدرت ۲۲۷ اسبی را با سوخت معمولی و قدرت ۲۵۰ اسب بخاری را با سوخت مرغوب اکتان ۹۳ دارد.
- مرسدس بنز C300 – چهار سیلندر ۲ لیتری توربو
هماکنون تعداد زیادی از پیشرانههای ۴ سیلندر ۲ لیتری توربو در بازار وجود دارد اما Wards Auto تحت تأثیر پیشرانهی مرسدس بنز C300 قرار گرفته است. این پیشرانه قدرت ۲۴۱ اسب بخاری و گشتاور ۳۷۰ نیوتون متری داشته که اگرچه کم به نظر میرسند اما به خوبی خودرو را به حرکت درمیآورند.
- ولوو V60 پولستار – ۴ سیلندر ۲ لیتری توربو/سوپرشارژر DOHC
و چه اتفاقی میافتد اگر توربو برای یک پیشرانهی ۴ سیلندر کافی نباشد؟ البته که باید یک سوپرشارژر را به آن اضافه کرد. این پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری توربو/سوپرشارژر در ولوو V60 پولستار قدرت زیاد ۳۶۲ اسبی تولید میکند.