خودروهایی با آمپر‌های عجیب و خلاقانه +تصاویر

0

لکسوس LFA یکی از بهترین و عالی‌ترین نمونه‌هایی است که در آن، یک خودروساز با یکپارچه‌سازی تمامی آمپر‌ها درون یک آمپر، آن را تا حد امکان از بزرگ و پراکنده شدن، دور کرده است. این آمپر دیجیتال مدرن، ترکیبی از اطلاعاتی مانند سرعت خودرو، دور موتور و همچنین دیگر اطلاعات (بسته به حالت رانندگی خودرو) است.

 خودروهای عجیب غریب  زیباترین پشت آمپر خودرو  زیباترین داشبرد خودرو  مجله ماشین  مجله خودرو  چراغ پشت کیلومتر  زیباترین آپشن خودرو  پشت آمپر لکسوس  عکس پشت آمپر ماشین  پشت آمپر نیسان
زمانی که یک شرکت خودروساز، قصد ارائه خودروی مدرن با بالاترین فناوری‌ای خود را دارد، صفحه‌نمایش‌ها، آمپر‌ها و داشبورد جلوی دید راننده، نقش بسزایی در این به‌روزرسانی ایفا می‌کنند. همه ما در خودرو‌های قدیمی که در دنیا وجود دارند، به داشبوردی که متشکل از سرعت‌سنج، دور موتور، میزان سوخت موجود در خودرو و آمپر آب بوده‌اند، عادت کرده و آن‌ها را دیده‌ایم.

در طول این به‌روزرسانی‌ها، چراغ‌های هشدار، صفحه‌نمایش‌های چند اینچی برای نمایش اطلاعات موردنیاز راننده اضافه‌شده‌اند. به‌طوری‌که هم‌اکنون، در خودروها، می‌توانیم جذاب‌ترین و مدرن‌ترین آن‌ها را مشاهده کنیم.

با ما باشید تا با جذاب‌ترین و درعین‌حال، شگفت‌انگیزترین این آمپر‌های پشت فرمان، بیشتر آشنا شویم.

مک لارن ۷۲۰S

11 خودرو با آمپرهایی عجیب،خلاقانه و شگفت انگیز!

در خودرو‌های اسپرتی مانند همین ۷۲۰S مک لارن، شرکت‌ها بیشتر ترجیح می‌دهند جنبه‌های سرعت و قدرت موتور را به‌جای شاخصه‌های لوکس بودن، مدنظر قرار دهند. در این خودرو‌های اسپرت، تنها اطلاعات موردنیاز راننده که حواس او را در هنگام رانندگی پرت نکند، در داشبورد و این وسایل اندازه‌گیری تعبیه می‌شود.

در مک لارن ۷۲۰S نیز شاهد یک صفحه‌نمایش کوچک دیجیتالی هستیم که می‌توان گفت، تقریباً تمامی اطلاعات موردنیاز راننده را به نمایش گذاشته و بسیار خلاقانه طراحی‌شده است.

لنسیا دلتا اینتگرال HF

11 خودرو با آمپرهایی عجیب،خلاقانه و شگفت انگیز!

با بازگشت به دهه ۹۰ میلادی، شرکت ایتالیایی لنسیا، ترجیح داد که در خودروی مخصوص رالی خود، از چنین آمپر‌ها و نشان‌دهنده‌های آنالوگ پیچیده‌ای استفاده کند. این آمپرها، می‌توانستند وضعیت دقیق موتور خودرو را به راننده خود اطلاع داده و تنها مشکل آن‌ها نسبت به آمپر‌های دیجیتال امروزی، نداشتن کنترل روی یک قطعه مشکل‌دار و یا تنظیم یک سیستم توسط راننده، بود.

استون مارتین DB9

11 خودرو با آمپرهایی عجیب،خلاقانه و شگفت انگیز!

نمایشگرهای آمپر DB9 به صورتی طراحی‌شده‌اند که باکمی دقت، می‌توان به آینه وار بودن آمپر سرعت و دور موتور، پی برد. به‌گونه‌ای که این تقارن، به‌صورت قرینه طراحی‌شده است. اگرچه شاید، آمپرهای موجود درون این خودروی بریتانیایی، نسبت به خودروهای امروزی ساده به نظر بیایند اما سادگی و تقارن و ترکیب رنگی زیبای آن، آن ا به یکی از جذاب‌ترین آمپرهای پشت فرمان تبدیل کرده است.

نیسان ۳۰۰ZX

11 خودرو با آمپرهایی عجیب،خلاقانه و شگفت انگیز!

این آمپر جذاب موجود روی ۳۰۰ZX نیسان، یکی از آن آمپرهایی است که در کمتر خودروی مربوط به دهه ۸۰ میلادی یافت می‌شود. شرکت ژاپنی، سعی کرده تا با نمایش دور موتور، سرعت، دنده و اطلاعات دیگر موردنیاز، کار را برای راننده و خواندن اطلاعات تا حد امکان ساده‌تر کند.

لکسوس LFA

 خودروهای عجیب غریب  زیباترین پشت آمپر خودرو  زیباترین داشبرد خودرو  مجله ماشین  مجله خودرو  چراغ پشت کیلومتر  زیباترین آپشن خودرو  پشت آمپر لکسوس  عکس پشت آمپر ماشین  پشت آمپر نیسان

لکسوس LFA یکی از بهترین و عالی‌ترین نمونه‌هایی است که در آن، یک خودروساز با یکپارچه‌سازی تمامی آمپرها درون یک آمپر، آن را تا حد امکان از بزرگ و پراکنده شدن، دور کرده است. این آمپر دیجیتال مدرن، ترکیبی از اطلاعاتی مانند سرعت خودرو، دور موتور و همچنین دیگر اطلاعات (بسته به حالت رانندگی خودرو) است.

پاگانی هویرا

خودروهای عجیب غریب زیباترین پشت آمپر خودرو زیباترین داشبرد خودرو مجله ماشین مجله خودرو چراغ پشت کیلومتر زیباترین آپشن خودرو پشت آمپر لکسوس عکس پشت آمپر ماشین پشت آمپر نیسان

شرکت پاگانی در ابرخودروی اسپرت خود، از آمپرهایی استفاده کرده که در کنار جذاب بودن، ترکیب رنگی جالب و برجسته بودن، آمیزه‌ای از مدرنیته و آمپرهای آنالوگ است. تنها مشکل این آمپرهای هویرا در این است که اگر فردی به مدت چند دقیقه روی آن‌ها، خیره شود، دچار سردرد خواهد شد!

لامبورگینی رونتون (Reventon)

11 خودرو با آمپرهایی عجیب،خلاقانه و شگفت انگیز!

رونتون لامبورگینی، خودرویی بود که در طراحی آن، به‌صورت مستقیم از روی جنگنده تاکتیکال F22 رپتور شرکت لاکهید مارتین، الهام گرفته‌شده است. یک خودروی اسپرت ایتالیایی که نه‌تنها طراحی آن مانند یک جنگنده، پیچیده است، آمپرهای موجود در داخل کابین آن نیز از پیچیدگی‌ها و درعین‌حال، جذابیت‌های زیادی برخوردار است.

شورلت C4 کوروت

11 خودرو با آمپرهایی عجیب،خلاقانه و شگفت انگیز!

در دهه ۸۰ میلادی، داشبوردها و آمپرهای دیجیتال، به خودروهای جدید آن زمان کمک می‌کرد تا بتوانند چهره‌ای از خودروهای آینده را به خود بگیرند. شورلت C4 کوروت نیز یکی از اولین خودروهای آن زمان بود که به‌صورت استاندارد از این امکانات استفاده می‌کرد. اگرچه این نوع داشبورد، امروزه قدیمی و از مد افتاده به نظر می‌رسد اما دوموتورسنج این خودروی آمریکایی، هنوز هم یکی از جذاب‌ترین آمپرهایی است که تاکنون طراحی‌شده‌اند.

نسل نهم هوندا سیویک

11 خودرو با آمپرهایی عجیب،خلاقانه و شگفت انگیز!

اگرچه دو نسل هشت و نهم سیویک، در تاریخ خودروسازی جهان، به‌عنوان برترین خودروها شناخته‌نشده‌اند اما آمپرهای سرعت‌سنج و دور موتور در آن‌ها، نامعمول و متفاوت از خودروهای دیگر بودند. سرعت‌سنج و صفحه‌نمایش اطلاعات موردنیاز راننده، روبروی چشم راننده وبالای فرمان قرار داشتند تا راننده مجبور نباشد برای دیدن سرعت خودرو، چشم‌هایش را پایین بیاورد. دورموتور، دنده‌ها و تعدادی اطلاعات دیگر نیز، در وسط این کنسول قرارگرفته بودند.

فراری GTC4Lusso

11 خودرو با آمپرهایی عجیب،خلاقانه و شگفت انگیز!

اگرچه فراری، شرکتی نیست که بخواهد معروف به طراحی آمپرها و داشبوردهای عجیب‌وغریب باشد اما GTC4، دارای آمپرهایی متفاوت و جذاب بر روی خود بود. سرنشین جلویی نیز می‌تواند، بر وی صفحه‌نمایش جلوی چشم خود، اطلاعاتی مانند سرعت خودرو، دورموتور، نیروی G زمین و اطلاعات سیستمی دیگر را مشاهده کند. کاری که در نوبه خود، یک خلاقیت جالب به‌حساب می‌آید.

آمپرهای مجازی آئودی

11 خودرو با آمپرهایی عجیب،خلاقانه و شگفت انگیز!

درحالی‌که بسیاری از ما، به ترکیبی از صفحه‌نمایش و آمپرهای آنالوگ سنتی عادت کرده‌ایم، شرکت آئودی، این رویه را کنار زده و به‌جای آن‌ها یک صفحه‌نمایش TFT را جایگزین آن‌ها کرده است. صفحه‌نمایشی که توانایی نمایش هرگونه اطلاعات موردنیاز راننده را دارد. در کنار این موارد، نمایش نقشه، کنترل سیستم صوتی و تصویری خودرو و بسیاری از اطلاعات دیگر را در این صفحه‌نمایش جذاب مجازی، شاهد هستیم.

منبع:چرخان

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.