شام آخر! تجربه سواری با لامبورگینی آونتادور SVJ جدید (+تصاویر)

0
آونتادور آخرین لامبورگینی مجهز به پیشرانه‌ی ۱۲ سیلندر تنفس طبیعی می‌باشد. جایگزین این خودرو در آینده همچنان از نیروگاه ۱۲ سیلندر استفاده خواهد کرد اما کمک‌حال آن سیستمی هیبریدی خواهد بود؛ اما آیا انتظار داشتید دایناسوری همچون آونتادور بی سر و صدا بازنشسته شود؟ نه! شام آخر این پرچم‌دار ایتالیایی آونتادور SVJ با قیمت ۳۵۶ هزار پوند می‌باشد.

بجای اینکه لامبورگینی سوپرکار ۸ ساله‌ی خود را رها کند نسخه‌ای نهایی و ویژه از آن ساخته که از نظر فنی و سواری حرف‌های بسیار زیادی برای گفتن دارد. آونتادور SVJ پر سر و صداترین، سخت‌ترین و هیجان‌انگیزترین آونتادور ساخته شده بود و البته رکورد سریع‌ترین خودروی تولیدی در نوربرگ رینگ را نیز به نام خود ثبت کرده است. خودرویی فوق‌العاده خاص!

قیمت لامبورگینی آونتادور مشخصات لامبورگینی آونتادور بهترین لامبورگینی مجله خودرو بهترین خودرو اسپرت تجربه رانندگی لامبورگینی آونتادور lamborghini معایب لامبورگینی
و واژه‌ی خاص قطعاً برای توصیف پیشرانه نیز بکار می‌رود. این پیشرانه همان نیروگاه ۱۲ سیلندر ۶.۵ لیتری آونتادور است که در سال ۲۰۱۱ معرفی شده اما حالا قدرت ۷۶۰ اسب بخاری دارد. قدرت این نسخه در مقایسه با مدل SV حدود ۲۰ اسب بخار بیشتر شده ولی تغییرات صورت گرفته در آن چیزی بیشتر از افزایش قدرت ساده بوده است.

سرسیلندر پیشرانه به همراه منیفولد و اگزوز اصلاح شده است. فلایویل هم سبک‌تر بوده و در پیشرانه سوپاپ‌های تیتانیومی بکار رفته است. اصلاحات بیشتری نیز اعمال شده تا این خودرو خشن‌تر از آونتادور S باشد. از جمله بهبودها این خودرو می‌توان به میله‌های ضد لغزش، دامپرهای بازطراحی شده و فرمانی با تنظیمات جدید کورسا اشاره کرد.

همان گیربکس ۷ سرعته اتوماتیک در SVJ هم به چشم می‌خورد. این سوپرکار در عرض ۲.۸ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد اما سقف سرعت آن بیشتر از ۳۵۰ کیلومتر در ساعت می‌باشد.

قیمت لامبورگینی آونتادور مشخصات لامبورگینی آونتادور بهترین لامبورگینی مجله خودرو بهترین خودرو اسپرت تجربه رانندگی لامبورگینی آونتادور lamborghini معایب لامبورگینی
تمامی تغییرات مهندسی صورت گرفته در این پرچم‌دار ایتالیایی باعث تولید پیشرفته‌ترین لامبورگینی تاریخ شده‌اند؛ اما از نظر بصری نیز حرف‌های زیادی برای گفتن وجود دارد. یک اسپویلر گیراتر، نمای عقب خشن‌تر، بال عقب بزرگ‌تر و دیفیوزر جدید از جمله تغییرات آونتادور SVJ هستند. خروجی‌های اگزوز جدید این خودرو نیز شبیه شاتگان هستند.

همان‌گونه که انتظار دارید این ظاهر خشن و عصبی تنها برای نمایش نبوده بلکه آئرودینامیک نیز نقش زیادی در تکامل خودرو داشته است. آونتادور SVJ در مقایسه با نسخه S حدود ۴۰ درصد داون فورس بیشتری تولید می‌کند. این خودرو از جدیدترین نسخه‌ی تکنولوژی ALA سود برده است. با نگاهی دقیق به خودرو شاهد دو حفره در سپر جلو خواهید بود که با ورودی هوای بالای پوشش پیشرانه همکاری می‌کند.

قیمت لامبورگینی آونتادور مشخصات لامبورگینی آونتادور بهترین لامبورگینی مجله خودرو بهترین خودرو اسپرت تجربه رانندگی لامبورگینی آونتادور lamborghini معایب لامبورگینی
با فشار زیاد روی پدال گاز در بخش باز جاده شاهد کاهش درگ خواهید بود. در این هنگام ورودی‌های هوای پیشرانه نیز باز می‌شود که این کار نیز در جهت کاهش هرچه بیشتر درگ است. این ورودی‌ها در زمان رانندگی نرمال بسته هستند و اسپلیتر فعال و بال عقب نیز وضعیت استاندارد خود را دارند. علاوه بر سیستم ALA شاهد استفاده از سیستم چهار چرخ محرک و فرمان پذیری تمام چرخ‌ها هستیم که تمامی این ویژگی‌ها با همکاری یکدیگر باعث تولید خودرویی سریع در سر پیچ‌ها شده‌اند.

تنها رکوردشکنی آونتادور SVJ در نوربرگ رینگ نشان می‌دهد که سیستم آئرودینامیک فعال این خودرو جزو بهترین‌ها می‌باشد. البته این سیستم در جاده‌های بریتانیا کمی متفاوت عمل می‌کند. لامبورگینی کارهای زیادی برای عبور هرچه بهتر باد از اطراف خودرو انجام داده است.

یک نمودار مفید هم عبور هوا از زیر خودرو را در صفحه‌نمایش پشت فرمان نشان می‌دهد اما ابعاد بزرگ خودرو به این معنی است که شما از بخش پشتی خودرو بی‌خبر خواهید بود. آینه‌های خودرو نیز تقریباً کارایی چندانی ندارند چرا که اسپویلر و بال عقب دید را محدود کرده‌اند.

جدای از فضای کابین و بار، راندن آونتادور SVJ به‌طور سورپرایز کننده‌ای آسان است. فرمان تیز بوده و بازخورد بیشتری در مقایسه با انتظارات دارد و اگر دماغه را با سیستم لیفت بالا ببرید از دست اندازها به راحتی عبور خواهید کرد. سواری خودرو علیرغم استفاده از رینگ‌های ۲۰ اینچی در جلو و ۲۱ اینچی در عقب خیلی بد نیست.

کنسول مرکزی این خودرو پر از دکمه بوده و سیستم اطلاعات سرگرمی آن وارد دهمین سال معرفی خود می‌شود اما زمانی که پیشرانه را روشن کنید همه‌ی این موارد را فراموش خواهید کرد. پیشرانه‌ی ۱۲ سیلندر آونتادور همواره صدای جذابی تولید کرده و در SVJ جذابیت بیشتری دارد. خروجی‌های اگزوز کوتاه‌تر که در ارتفاعی بالاتر نصب شده‌اند صدای پرطنین‌تری تولید می‌کنند.

زمانی که درباره‌ی قدرت حدود ۷۰۰ اسب بخار صحبت می‌کنید، افزایش ۲۰ اسبی قدرت محلی از اعراب نخواهد داشت اما مزیت SVJ نسبت به دیگر نسخه‌ها گشتاور آن است. گشتاور پیشرانه از دور حدود ۲۸۰۰ در دسترس بوده و با وجود سیستم چهار چرخ محرک، شاهد خودرویی سریع در پیچ‌ها هستیم.

لامبورگینی آونتادور SVJ پیشرفته‌ترین محصول این کمپانی است. سیستم آئرودینامیک فعال آن کاملاً احساس‌برانگیز بوده و اصلاحات صورت گرفته در پیشرانه نیز لایه‌ای دیگر از جذابیت را بر آونتادور اضافه کرده‌اند. SVJ آخرین لامبورگینی مجهز به پیشرانه‌ی ۱۲ سیلندر تنفس طبیعی است. دلمان برای این نیروگاه تنگ خواهد شد…

 قیمت لامبورگینی آونتادور  مشخصات لامبورگینی آونتادور  بهترین لامبورگینی  مجله خودرو  بهترین خودرو اسپرت  تجربه رانندگی لامبورگینی آونتادور  lamborghini  معایب لامبورگینی

مشخصات لامبورگینی آونتادور SVJ

قیمت: ۳۵۶ هزار پوند
پیشرانه: ۱۲ سیلندر ۶.۵ لیتری
گیربکس: ۷ سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
قدرت/گشتاور: ۷۶۰ اسب بخار/۷۲۰ نیوتون متر
شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۲.۸ ثانیه
حداکثر سرعت: فراتر از ۳۵۰ کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت: ۱۷.۸ لیتر در هر صد کیلومتر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.