خروج ۱۶ هزار خودرو از پارکینگ شرکت‌ های ایران خودرو و سایپا

0

کاهش ۷۸ میلیون دلاری ارزبری خودروساز‌های داخلی

معاون امور صنایع وزارت صمت گفت: این نمایشگاه‌ها همزمان با روز صنعت، معدن و تجارت آغاز به کار می‌کنند و مقررشد همه نیازمندی هایمان در بخش صنعت را اعلام کنیم.

سوابق فرشاد مقیمی اخبار خودروسازان یارانه لوازم یدکی اخبار وزارت صنعت ،معدن و تجارت معاون وزیر صنعت کیست اخبار صنعت خودرو مشکلات صنعت خودرو اخبار بورس سود سهام ایران لنت سود سهام خودروی ها در بورس

فرشاد مقیمی معاون امور صنایع وزارت صمت در حاشیه بیست و هفتمین جلسه ستاد اطلاع رسانی و‌تبلیغات اقتصادی کشور اظهار کرد: موضوعی که در جلسه امروز به آن پرداختیم، گزارشی از روند راهبرد‌های وزارت صمت در راستای ساخت داخل و تعمیق بخشی به قطعات و‌تجهیزات مورد نیاز در حوزه تولید کشور را ارائه کردیم و با توجه به سیاست‌هایی که در حوزه برنامه‌های بالادستی و‌تاکید‌های مقام معظم رهبری در این رابطه وجود دارد؛ اقدامات از اواخر سال گذشته آغاز کرده بودیم و‌مجموعه اقدامات منجر به کاهش ارز بری قطعات وارداتی به کشور شد که در این راستا شرکت ایران خودرو ۴۰ میلیون دلار و شرکت سایپا ۳۸ میلیون دلار کاهش ارز بری داشتند.

مقیمی افزود: این هدف گذاری‌ها در سال ۹۸ با این سیاست که چه قطعات و‌تجهیزات بیشتری ارزبری را دارد به ویژه در خودرو‌های پرتیراژ انجام شده اینکه این قطعات و‌تجهیزات را بتوانیم با سرمایه‌های موجود در کشور استفاده کنیم.

معاون امور صنایع وزارت صمت با اشاره به برگزاری نمایشگاه‌های خودرو، خاطرنشان کرد: این نمایشگاه‌ها همزمان با روز صنعت، معدن و تجارت آغاز به کار می‌کنند و مقررشد همه نیازمندی هایمان در بخش صنعت را اعلام کنیم. در این راستا مدیریت خاص و ویژه و متمرکزی بر ثبت سفارش داشتیم و حدود ۱۵۲۱ قلم کالا که واردات آن ممنوع است و حدود ۱۳۴۳ تعرفه را هم مدیریت شدید می‌کنیم از بابت اینکه بتواند در حد نیاز کشور ثبت سفارش اتفاق افتد.
مقیمی خاطر نشان کرد: در تمامی نمایشگاه‌های صنعتی استان‌ها که تا پایان سال برگزار می‌شود نیازمندی‌های مربوط به صنعت باید در غرفه‌های مخصوص عرضه شود و یک ساختاری با موضوع داخل در مجموعه وزارت صمت با توجه به الزماتی که وجود داشت و تاکیدات وزیر صمت ایجادشد و‌خوشبختانه مجوز‌های آن نیز صادر شده است، ولی کار در حال اجرا است مشکلاتی در موضوع نهضت ساخل داخل نیز وجود داشت و سازمان گسترش نوسازی صنایع مامور به شناسایی این مشکلات شد.

وی با اشاره به زمان کاهش ارزبری شرکت‌های سایپا و‌ ایران خودرو ادامه داد: هدف گذاری ما در این زمینه در سال ۹۸، ۱۲۶ قطعه معادل ۹۲ میلیون یورو به بهره برداری می‌رسد و شرکت سایپا ۳۵ قطعات معادل ۱۸۲ میلیون یورو نیز کاهش ارزبری دارند.
وی درباره کیفی سازی تولیدات داخل بخش صنعت، عنوان کرد: ممکن است در برخی حوزه‌های تولیدی امروزه به دلیل در کیفیت کار بیشتری انجام گیرد از سویی کالای ایرانی از کیفیت مناسبی برخوردار است و‌ما در افزایش کیفیت پروژه‌های خود را تعریف می‌کنیم.

معاون امورصنایع وزارت صمت در پایان درباره خودرو‌های توقیف شده در پارکینگ‌های ایران خودرو و سایپا، تصریح کرد: ما در این رابطه برنامه‌های مناسبی اتخاذ کردیم و‌ در تعطیلات گذشته حدود ۱۶ هزار از این خودرو به بازار‌ها عرضه شدند و‌ برنامه خروج‌خودرو‌ها از پارکینگ‌ها را نیز از خودروساز‌ها دریافت کردیم.

منبع:خبرنگاران جوان

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.