برگزاری اولین مرحله مسابقه موتور ریس بانوان کشور +اسامی برندگان

0

نتایج اولین دور از مسابقات موتورسواری سرعت بانوان در سال ۹۸ مشخص شد.
هفتم تیرماه، اولین مرحله مسابقات موتورسواری سرعت بانوان در سال ۹۸، یادواره شهدای هفتم تیر و گرامیداشت هفته المپیک برگزار شد. این برای دومین بار است که چنین مسابقه‌ای براساس قوانین فدراسیون جهانی موتورسواری (FIM) در ایران برگزار می‌شود.

قهرمان مسابقات موتورسواری بانوان قانون موتورسواری بانوان مسابقات موتورسواری بانوان موتور سواری بانوان مهم ترین اخبار ورزشی قوانین مسابقات موتور ریس اسامی قهرمانان موتورسواری آموزش موتورسواری

این رقابت با حضور ۲۳ موتورسوار از ۶ استان شروع شد که در پایان، نتایج زیر در سه کلاس مختلف بدست آمد:

کلاس نفر اول نفر دوم نفر سوم
مینی جی پی ملیحه کریمی سمیه همتی معصومه زحمتکش
۱۲۵ سی سی صدیقه خطی مرضیه رحمتی معصومه زحمتکش
۲۵۰ سی سی بهناز شفیعی ملیحه کریمی مرضیه رحمتی

اولین راند مسابقه سرعت

روز جمعه ۳۱ خردادماه، نخستین مرحله از مسابقات موتورسواری سرعت در پیست آزادی تهران برگزار شد. در این مسابقه ۷۵ موتورسوار از ۱۰ تیم استانی و دو تیم باشگاهی در ۹ کلاس مختلف حضور داشتند که از میان آنها کلاس ۶۰۰ و ۱۰۰۰ گروه آماتور برای اولین‌بار تشکیل می‌شد. در پایان این مسابقه، نتایج زیر بدست آمد:

کلاس نفر اول نفر دوم نفر سوم
مینی جی پی حسین برومند پویان گلزار حسام افکاری پور
۱۲۵ سی سی یاسین سپهر آرش اسماعیلی میثم علیزاده
۲۵۰ سی سی امین بردبار محمدهادی حیدری محمدامین کارخانه
تا ۳۰۰ سی سی علیرضا ترشیزی میلاد شاه محمدی عقیل آیتی
۶۰۰ سی سی مهدی نعیمی سلمان عضایی میلاد پیلتن
۱۰۰۰ سی سی مهدی جابری محسن مرگن ساسان اکبری
۶۰۰ و ۱۰۰۰ اماتور سجاد سلطانی محمدرضا رضایی فرید منتظم
۱۴۰۰ استریت علی میراحمدی رضا بحری هژیر احمدی
پیشکسوتان مرتضی عرب زاده حسین شیخ بهایی
نتایج تیمی باشگاه عاج استان فارس استان خراسان رضوی

قوانین فنی مسابقات موتور ریس سال ۱۳۹۸

  1. مسابقات در سال ۹۸ در چهار راند برگزار خواهد شد.
  2. قهرمانی سال منوط به مجموع امتیاز و شرکت در هر چهار راند است.
  • مسابقات در یازده کلاس قهرمانی برگزار شده که عبارتند از:
  • ۱۲۵ سی سی استاندارد
  • ۱۵۰ سی سی مینی جی پی
  • ۲۵۰ سی سی تک سیلندر و دو سیلندر
  • ۲۵۰ سی سی چهار سیلندر
  • ۶۰۰ سی سی قهرمانی
  • ۱۰۰۰ سی سی قهرمانی
  • موتورهای استریت تا حجم ۱۴۰۰ سی سی
  • کلاس ۶۰۰ و ۱۰۰۰ سی سی پیشکسوتان (چهل سال به بالا).
  • کلاس های ۶۰۰ و ۱۰۰۰ سی سی آماتوری
  1. موتورهای مسابقه باید بدون چراغ جلو، آینه و جاپایی عقب به مسابقات اعزام گردند. در غیر اینصورت اجازه مسابقه به آنان داده نخواهد شد (به استثنا کلاس های آماتوری با صلاحدید کمیته فنی)
  • هر موتور و موتورسوار آن باید یک شماره ۲ رقمی داشته باشند.
  • موتورسوار باید ۳ شماره ۲ رقمی را به ترتیب اولویت خود اعلام کند.
  • در صورت استفاده اولویت اول از سوی دیگر شرکت کنندگان، اولویت های بعدی بر روی موتور و لباس راننده نصب می‌گردد.
  • اولویت انتخاب شماره ۲ رقمی، در اختیار قهرمانان است و بعد، دیگر رانندگان می‌توانند شماره موردنظرشان را انتخاب کنند.
  • ترتیب نصب شماره ها در جلوی موتور، روی طلق جلو، و روی فلاپ‌های بغل است.
  1. شرکت کنندگان از هر استان حتما باید در قالب باشگاه یا یک تیم با اسم تیم مشخص شرکت کنند و بصورت شخصی و انفرادی اجازه مسابقه ندارند.
  2. هر تیم حداقل باید دارای یک راننده و حداکثر دو راننده در هر کلاس انتخابی و همچنین یک نفر فنی و یک نفر سرپرست تیم باشد.
  3. در صورتی که به هر دلیل پس از پایان هر مسابقه اعتراضی به برگزاری و یا به نحوه مسابقه یا شرکت کنندگان باشد سرپرست هر تیم تا نیم ساعت (۳۰ دقیقه بعد از اتمام مسابقه) اعتراض خود را به صورت کتبی به رئیس برگزاری مسابقه اعلام میدارد تا بررسی شود. از این رو هیچ یک از تیمها و سرپرست آنان و شرکت کنندگان حق اعتراض شفاهی و حضوری را ندارند و در صورت مشاهده تیم مذکور با جریمه نقدی و یا کسر امتیاز و یا حذف شرکت کننده یا تیم مواجه خواهند شد.
  4. کلیه شرکت کنندگان باید تست گواهینامه موتور ریس را در اختیار داشته باشند.
  5. شرکت کنندگان تهرانی و استانها در صورت نداشتن گواهینامه باید در روز تمرین قبل از تایم گیری تست تئوری و عملی خود را انجام داده یا مدرک شرکت در کلاس آموزش موتور ریس را ارائه دهند. در صورت عدم انجام تست یا دریافت گواهینامه از حضور در مسابقه محروم خواهند شد.
  6. اعلام تعداد و نفرات و تیم های استانها جهت هماهنگی با خوابگاه برای اسکان ایشان از سوی هیأتهای استانها باید اعلام گردد.
  7. کلیه هزینه های مربوط به خوابگاه و هزینه های جاری آن صبحانه و نهار و شام و غیره …. به عهده استان و یا تیم مربوطه است و فدراسیون تنها در صورت ارائه اسامی و معرفی نامه کتبی از هیأت استان مربوطه هماهنگی لازم را انجام خواهد داد.
  8. کلیه تجهیزات ورزشی شرکت کنندگان (کلاه کاسکت، لباس چرم کامل، دستکش مسابقه، پوتین) باید دارای استانداردهای همولوگ فدراسیون جهانی برخوردار بوده و مورد تأیید تیم فنی برگزاری مسابقه باشد و در صورت عدم تأیید اجازه شرکت در مسابقه داده نخواهد شد.
  9. حجم و توان قدرتی هر موتور در کلاس مربوطه خود باید به تأیید تیم فنی برگزاری مسابقه باشد و در صورت مغایرت، با جریمه نقدی و حذف از مسابقه یا تعلیق روبرو خواهد شد. طبق قوانین این جریمه پس از بررسی و تأیید آن به صورت کتبی به سرپرست تیم یا هیأت استان مربوطه ابلاغ خواهد شد.
  10. چنانه تیم یا شرکت کننده ای پس از ثبت نام به هر علتی از مسابقه دادن امتناع کند باید عدم حضور خود را تا قبل از روز تایم گیری اعلام نماید. در غیر اینصورت مشمول جریمه نقدی و محرومیت از یک مرحله از مسابقه خواهد شد.
  11. در تمامی کلاس ها استفاده از انواع ترمز ازاد بوده و سبک کردن موتور سیکلت نیز بلامانع است.
  12. در تمامی کلاس ها استفاده از سوخت های مسابقه ازاد است.
  13. در تمامی کلاس ها استفاده از توربو و سوپرشارژ ممنوع است.
  14. در کلاس های ۱۲۵ و ۲۵۰ سی سی استفاده از لاستیک نیمه اسلیک و در کلاس ۶۰۰ و ۱۰۰۰ سی سی استفاده از لاستیک تمام اسلیک الزامی است.
  15. کلاس های آماتوری ۱۲۵ و ۲۵۰ سی سی در ۱۰ دور و کلاس های ۶۰۰ و ۱۰۰۰ سی سی و استریت در ۱۵ دور برگزار می‌گردد.
  16. شرکت در کلاس ۶۰۰ سی سی با موتورسیکلت به حجم ۶۳۶ سی سی ممنوع است.
  17. در کلاس ۱۲۵ سی سی بر روی بلوک استاندارد عدد ۱۲۴ سی سی حتما باید حک شده باشد و مختوش شدن آن تقلب محسوب می‌گردد.
  18. در صورت اعتراض شرکت کننده ای بر روی دیگر موتورسیکلت‌ها، پس از پرداخت هزینه باز و بسط با نظارت کمیته فنی به تعمیرگاه اعزام و در خصوص اعتراض شاکی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
  19. شرکت در یک مسابقه در یک روز فقط در یک کلاس مجاز است و شرکت کننده امکان مسابقه در دو کلاس مختلف با دو موتور مختلف را ندارد.
  20. در هر کلاس، مقام اول و دوم و سوم می‌تواند با همان موتور سیکلت در کلاس بالاتر از تایم آخر شرکت کنند.
  21. شرکت در کلاس ۱۲۵ و ۲۵۰ سی سی برای نفراتی که مایل هستند در چند کلاس شرکت کنند، بلامانع است.
  22. نفرات اول تا سوم کلاس اماتور، دیگر در کلاس اماتور نمی‌توانند شرکت کنند و باید به کلاس قهرمانی بروند.
  23. در صورت به حد نصاب نرسیدن هر یک از کلاس ها و ادغام با هر کلاس دیگر، به هر دو کلاس پس از خط پایان سکو و امتیاز جداگانه اختصاص می‌یابد.
  24. امتیازات قهرمانی برای هر فرد که از طرف هر تیم با باشگاهی که شرکت کرده باشد، به صورت جداگانه محاسبه می‌گردد.

قوانین استارت مجدد

  • در صورت استارت مجدد مسابقه قبل از طی مسافت یک-سوم مسابقه، تمامی شرکت کنندگان در موقعیت تایم گیری اولیه خود قرار می‌گیرند.
  • در صورتی که استارت مجدد بین بین یک-سوم تا دو-سوم کل مسیر مسابقه باشد، شرکت کنندگان طبق نظر مسئول مسابقه، در خط استارت قرار می‌گیرند.
  • در صورت استارت مجدد بعد از طی دو-سوم مسیر مسابقه، موتورسواران در موقعیت آخرین دور مسابقه در خط استارت قرار خواهند گرفت و با نظر مسئول مسابقه و یا درنظر گرفتن موقعیت شرکت کنندگان در آخرین دور، پایان مسابقه اعلام می‌شود.

قوانین تمرینات موتورسواران

  • روز چهارشنبه و پنج شنبه تست فنی موتور سیکلت ها انجام می‌شود.
  • بدون برگه تاییدیه فنی امکان شرکت در تایمگیری وجود ندارد.
  • در کلاس ۱۲۵ سی سی، موتورسیکلت در روز بازدید، توسط تیم فنی پلمپ شده و مخدوش کردن آن تقلب محسوب می‌گردد.
  • تمرینات هفته مسابقه، در صبح و بعد از ظهر انجام می‌شود و شرکت در مسابقه منوط به شرکت در حداقل چهار جلسه تمرین، قبل از تایم گیری است.
  • شرکت در مسابقات کلاس های ۶۰۰ و ۱۰۰۰ سی سی منوط به اخذ تاییدیه از کمیته آموزش و گذراندن ۱۰ ساعت تمرین مستمر در پیست آزادی (در همان کلاس) است.

جریمه و پنالتی پنج ثانیه

  1. عبور از خط تعیین شده در زمان استارت
  2. پیاده شدن از موتور سیکلت در زمان استارت
  3. در اوردن کلاه ایمنی در محل پیست قبل از شروع مسابقه
  4. حرکت نمایشی در خط استارت و دور وارم-اپ
  5. جامپ استارت (کوچکترین حرکت قبل از خاموش شدن چهار چراغ قرمز شروع مسابقه)
  6. جابجا شدن بعد از دور وارم-اپ در جایگاه خط استارت
  7. ردشدن از ماشین یا موتورسیکلت مارشال (جابجایی در دور مارشال ازاد است)
  8. عدم توجه به عوامل برگزاری در دور وارم-اپ و ورود به محوطه پیست
  9. همراه نداشتن سنسورهای اختصاصی و نداشتن شارژ
  10. در دور وارم-اپ حفظ فاصله ۱۵ متر تا ماشین یا موتور مارشال اجباری است.
  11. هر گونه احانت و یا برخورد ناشایست با سرداور و تمامی داوران
  12. خوانا نبودن شماره در جلو و اطراف موتورسیکلت و یا با رنگی که مشخص نباشد.
  13. به علت نداشتن پیت استاپ خطا در روز تایمگیری برای پوزیشن محاسبه می‌گردد و در طول مسابقه به مجموع زمان مسابقه اضافه خواهد شد.

خطاهای مسابقات

  • عدم توجه به سرعت مجاز ۱۰ کیلومتر در پیت استاپ
  • عدم توجه و همکاری با عوامل برگزاری و داوری
  • عدم حضور در روز تایمگیری
  • عدم حضور در جلسه توجیهی

منبع: باما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.