ترانه‌ هایی که گوش‌ دادن آن‌ ها حین رانندگی ممنوع است!

0
ترانه‌هایی که به آنها اشاره می‌کنیم دارای ریتم‌های خاصی هستند و گاهی اوقات بیشتر از چیزی که لازم باشد انرژی به مخاطب منتقل می‌کنند، بعضی از آنها نیز به لحاظ کلامی دارای الفاظ گستاخانه‌ای هستند که گوش کردن به آنها در خودرو باعث تغییر روحیه راننده می‌شود.

راننده‌‌های زیادی را سراغ داریم که بدون روشن‌ کردن پخش خودرو حاضر به رانندگی نیستند و اگر ترانه‌ای پخش نشود حس و حالی برای رانندگی ندارند. انصافاً هم باید به این راننده‌ها حق داد چرا که لذت رانندگی با پخش یک ترانه مناسب و به‌جا دوچندان می‌شود. به همین دلیل نیز اگر سن و سالی از شما گذشته باشد حتماً به‌خاطر دارید که دو سه دهه پیش برای مسافرت کاست‌هایی از ترانه‌های محبوب‌مان را پر می‌کردیم تا به لطف این ترانه‌ها متوجه خستگی راه و جاده نشویم.

این روزها نیز به لطف سرویس‌های استریم موسیقی و گوشی‌های هوشمند، هر ترانه‌ای که بخواهیم در کمترین زمان پیدا می‌شود و اگر چرخی در اپلیکیشن‌های پخش موسیقی مانند اسپاتیفای بزنید با ده‌ها فهرست موسیقی (Playlist) روبرو می‌شوید که برای رانندگی انتخاب شده‌اند. اما جالب است بدانید هر موسیقی برای شنیدن در خودرو مناسب نیست و ترانه‌هایی را سراغ داریم که مختصصان توصیه می‌کنند در حین رانندگی به این آهنگ‌ها گوش نکنید.

ترانه‌هایی که به آنها اشاره می‌کنیم دارای ریتم‌های خاصی هستند و گاهی اوقات بیشتر از چیزی که لازم باشد انرژی به مخاطب منتقل می‌کنند، بعضی از آنها نیز به لحاظ کلامی دارای الفاظ گستاخانه‌ای هستند که گوش کردن به آنها در خودرو باعث تغییر روحیه راننده می‌شود.

به این ترتیب پیشنهاد می‌کنیم اگر شما هم مثل ما علاقه دارید در حین رانندگی حتماً موسیقی گوش کنید اما نگران سلامت روان و جسم خود هستید، در ادامه نگاهی به فهرستی از ترانه‌های ممنوعه برای رانندگی بیاندازید و این آهنگ‌ها را از فهرست ترانه‌هایی که در خودرو پخش می‌کنید حذف نمایید.

ترانه WANNABE از گروه اسپایس گرلز

آهنگ سیستم ماشین خارجی دانلود آهنگ برای ماشین بهترین ترانه های خارجی بهترین آهنگ های شاد آهنگ زیبا برای ماشین دانلود رپ جدید آهنگ جدید برای ماشین سیستم صوتی خفن دانستنی های جالب

گروه اسپایس گرلز یکی از معروف‌ترین گروه‌های موسیقی در دهه ۹۰ بود و اگر در آن زمان نوجوان بوده باشید محال ممکن است که ترانه‌های اسپایس گرلز را نشناسید، این گروه انگلیسی از ۵ دختر جوان تشکیل شده بود که یکی از دیگری زیبا‌تر و خوش‌صداتر بودند. در میان ترانه‌های اسپایس گرلز، آهنگ WANNABE به به‌عنوان یکی از مشهورترین ترانه‌های این گروه شناخته می‌شود و پس از انتشار به‌سرعت در ۲۴ کشور مختلف پخش شد و در صدر ترانه‌های آمریکا و انگلستان قرار گرفت.

ترانه‌ WANNABE به‌اندازه‌ای جذابیت و انرژی دارد که گزینه خوبی برای گوش دادن در خودرو به حساب می‌آید اما جالب است بدانید متخصصان توصیه می‌کنند ترانه‌هایی که ضرب‌آهنگ سریعی دارند را نباید در خودرو گوش داد و اگر آهنگ WANNABE را گوش داده باشید حتماً به خوبی می‌دانید که این آهنگ ریتم تندی دارد و توصیه می‌شود در حین رانندگی از گوش دادن به چنین ترانه‌‌هایی صرف‌نظر کنید.

ترانه ALL THE SMALL THINGS از گروه بلینک ۱۸۲

آهنگ سیستم ماشین خارجی دانلود آهنگ برای ماشین بهترین ترانه های خارجی بهترین آهنگ های شاد آهنگ زیبا برای ماشین دانلود رپ جدید آهنگ جدید برای ماشین سیستم صوتی خفن دانستنی های جالب

گروه موسیقی بلینک ۱۸۲ در سال ۱۹۹۲ در کالیفرنیا شکل گرفت و این گروه در سال ۱۹۹۹ آلبومی با نام Enema Of the State را منتشر کرد که ترانه‌های جذابی داشت و به سرعت معروف شد. یکی از معروف‌ترین آهنگ‌های این آلبوم، ترانه ALL THE SMALL THINGS بود که یکی از محبوب‌ترین ترانه‌های این آلبوم به‌حساب می‌آید و به سرعت توانست به رتبه ششم جدول بهترین ترانه‌های آمریکا برسد.

این ترانه به لحاظ خطرناک‌بودن در رانندگی نیز شهرت زیادی دارد و با دلیل انتقال بیش از حد انرژی سلامت راننده و سرنشینان را به خطر می‌اندازد. جالب است بدانید ریتم ترانه ALL THE SMALL THINGS به‌‌اندازه‌ای سریع است که در هر دقیقه ۱۴۸ ضرب‌‌آهنگ دارد و با چنین ضرب‌آهنگ تندی بهتر است قید این آهنگ را در حین رانندگی بزنید و ترانه‌‌های آرام‌تری را انتخاب کنید.

ترانه Party in the USA از مایلی سایرس

آهنگ سیستم ماشین خارجی دانلود آهنگ برای ماشین بهترین ترانه های خارجی بهترین آهنگ های شاد آهنگ زیبا برای ماشین دانلود رپ جدید آهنگ جدید برای ماشین سیستم صوتی خفن دانستنی های جالب

مایلی سایرس را از کودکی در فیلم‌ها و سریال‌ها می‌شناسیم و کسی باورش نمی‌شود دختر معصومی که آن زمان سراغ داشتیم به دختری شیطان و ناقلا تبدیل شود که حاشیه‌های زیادی را در بزرگسالی ایجاد کرده است. این روزها دیگر خبری از معصومیت مایلی سایرس نیست و ترانه‌هایش ضرب‌آهنگ‌های سریع و جذابی دارند.

کارشناسان به رانندگان پیشنهاد اکید می‌کنند که ترانه Party in the USA را از فهرست موسیقی‌هایی که در حین رانندگی گوش می‌دهند حذف نمایند. این ترانه ریتم بسیار تندی و جذابی دارد و به همین دلیل نیز در سال ۲۰۰۹ به دومین رتبه از جدول آهنگ‌های پرفروش دست‌پیدا کرد، اما همین ریتم تند جذاب باعث ایجاد شور و هیجان بیش از حد در راننده می‌شود و احتمال حادثه‌های رانندگی را بیشتر می‌کند.

ترانه HIGHWAY TO HELL از گروه ای.‌سی‌.‌دی‌.سی

آهنگ سیستم ماشین خارجی دانلود آهنگ برای ماشین بهترین ترانه های خارجی بهترین آهنگ های شاد آهنگ زیبا برای ماشین دانلود رپ جدید آهنگ جدید برای ماشین سیستم صوتی خفن دانستنی های جالب

اگر به گروه‌های راک علاقه داشته باشید بدون شک گروه استرالیایی ای.‌سی .‌دی‌.سی را می‌شناسید و با ضرب‌آهنگ سریع ترانه‌های این گروه آشنا هستید. این گروه که سابقه فعالیت آنها به دهه ۷۰ میلادی باز می‌گردد تاکنون آلبوم‌های زیادی منتشر کرده‌اند و کارشناسان بیشتر این آهنگ‌ها را برای رانندگی خطرناک می‌دانند.

اما باز هم اگر از طرفداران دوآتشه ای.‌سی.‌دی‌.‌سی هستید و نمی‌توانید قید آهنگ‌های این گروه را در حین رانندگی بزنید باز هم پیشنهاد می‌کنیم دست‌کم آهنگ HIGHWAY TO HELL را از فهرست آهنگ‌های که برای رانندگی گوش می‌دهید حذف نمایید. این تاکنون بارها راننده‌ها را به دردسر انداخته و اصلاً صلاح نیست در خودرو گوش کنید. ترانه‌های دیگر این گروه نیز وضعیت بهتری ندارند و آهنگ Back in Black در هر دقیقه ۱۸۸ ضرب‌آهنگ دارد، آهنگ‌های Thunderstorm و Shook me All Night Long نیز از دیگر ترانه‌های گروه ای‌.سی‌.‌دی‌سی است که بهتر است این آهنگ‌ها را در خودرو گوش نکنید.

ترانه One Kiss از کالوین هریس و دوآ لیپا

تصویر

آهنگ‌های راک تنها موسیقی‌هایی نیستند که در حین رانندگی باید مواظب باشید و آهنگ‌های پاپ مدرن و امروزی نیز ضرب‌آهنگ‌های سریعی دارند و هیجان بیش از حدی را به راننده منتقل می‌کنند. یکی از این نمونه‌ها را می‌توان ترانه One Kiss دانست که در سال ۲۰۱۸ توسط کالوین هریس و دوآ لیپا منتشر شد و محبوبیت آن به اندازه‌ای بود که به‌سرعت به دومین نهم فهرست بهترین آهنگ‌های آمریکا رسید. این ترانه در مراسم بریت اِواردز (Brit Awards) نیز جایزه اول بهترین تک‌آهنگ را از آن خود کرد.

این ترانه ممکن است در نگاه اول برای رانندگی مناسب به‌نظر برسد اما وقتی راننده در پشت‌فرمان به این آهنگ گوش کند، انرژی زیادی از آهنگ به وی منتقل خواهد شد و همین انرژی دردسرهای زیادی را برای راننده‌ها درست کرده است.

ترانه THE PRETENDER از گروه The Foo Fighters

تصویر

همان‌گونه که برای شما گفتیم تجربه نشان داده است ترانه‌های راک ضرب‌آهنگ سریعی دارند و به همین دلیل نیز بیشتر این آهنگ‌ها برای گوش دادن در خودرو مناسب نیست. به همین دلیل در این فهرست با ترانه‌های راک زیادی طرف هستیم. گروه The Foo Fighters از سال ۱۹۹۴ که در واشینگتن آغاز فعالیت کرد تاکنون آهنگ‌های زیادی را منتشر کرده که ضرب‌آهنگ‌ این ترانه‌ها یکی از دیگری سریع‌تر است.

به این ترتیب پیشنهاد می‌کنیم تا جایی که امکان دارد این گروه را از فهرست ترانه‌هایی که در خودرو گوش می‌دهید کنار بگذارید اما اگر طرفداران The Foo Fighters هستید، دست‌کم آهنگ THE PRETENDER را در حین رانندگی گوش نکنید. این آهنگ‌ انرژی زیادی دارد و گوش کردن آن برای رانندگی اصلاً پیشنهاد نمی‌شود.

ترانه BORN TO RUN از بروس اسپرینگستین

تصویر

بروس اسپرینگستین از آن دسته خواننده‌های قدیمی است که تاریخچه حضور او در دنیای موسیقی به اوایل دهه ۷۰ میلادی باز می‌گردد و به‌رغم اینکه ترانه‌هایی که در سده بیست و یکم منتشر کرده ضرب‌آهنگ ملایم‌تری دارند، اما انصافاً باید اعتراف کرد آهنگ‌های بروس اسپرینگستین که در دهه ۷۰ و ۸۰ میلادی منتشر شده‌اند، ضرب‌آهنگ سریعی دارند و بیشتر این ترانه‌ها را نباید در خودرو گوش داد.

در مجموع می‌توان گفت در بین تمام ترانه‌های بروس، آهنگ‌های Born in the USA، Dancing in the Dark و ‌‌Born To run در میان آهنگ‌هایی قرار می‌گیرند که بهتر است در حین رانندگی قید این آهنگ‌ها را بزنید.

ترانه BIG FOR YOUR BOOTS از استورمزی 

تصویر

اگر به سلامتی خود در حین رانندگی اهمیت می‌دهید و وسواس زیادی برای انتخاب موسیقی‌های لازم در خودرو دارید حتماً به‌خوبی در جریان هستید که ضرب‌آهنگ سریع یکی از مهم‌ترین چیزهایی است که یک ترانه را برای استفاده در خودرو خطرناک می‌کند. با این حساب نه‌تنها آهنگ‌های راک، بلکه ترانه‌های رپ نیز ممکن است راننده را به دردسر بیاندازند. در میان ترانه‌های رپ، سبکی با نام گرایم (grime music) وجود دارد که آهنگ‌های این سبک را بهتر است از فهرست ترانه‌هایی که در خودرو گوش می‌کنید کنار بگذارید.

یکی از خواننده‌های معروف این سبک استورمزی است که ترانه Big Foot For Your Foot را در سال ۲۰۱۷ منتشر کرد و از ترانه‌های جذاب و پرهیجان برای شما صحبت می‌کنیم که چیزی نزدیک به ۱۷۵ ضرب‌آهنگ در دقیقه دارد و به‌رغم اینکه در سال ۲۰۱۷ این آهنگ به رتبه ششم جدول ترانه‌های پرفروش بریتانیا رسید اما بهتر است در حین رانندگی به آن گوش نکنید.

ترانه CHOP SUEY از گروه سیستم آو داون

تصویر

گروه هوی‌متال سیستم آو داون، گروه بسیار شناخته‌ شده‌ای است و احتمال زیادی دارد که ترانه‌هایی زیادی از این گروه را در خودرو گوش داده‌ باشید و حتماً در جریان هستید که ریتم ترانه‌های این گروه نسبتاً متعادل است و آهنگ Chop Suey تنها ۱۲۶ ضرب‌آهنگ در دقیقه دارد که به لحاظ فنی ضرب‌آهنگ زیاد و خطرناکی برای گوش دادن در خودرو نیست، اما همان‌گونه که در جریان هستید در این ترانه ترکیبی از ساز گیتار و صدای خشن خواننده‌ها را شاهد هستیم که لحن سنگین و تندی به آهنگ می‌دهد و شنیدن آن در حین رانندگی پیشنهاد نمی‌شود.

برای طرفداران گروه هوی‌متال باید بگوییم که این گروه در سال ۱۹۹۴ در کالیفرنیا راه‌اندازی شد و بیشتر اعضای این گروه ریشه‌ای ارمنی دارند، در نتیجه سبک و سیاق موسیقی‌های این گروه به ریشه‌های سنتی ارمنی باز می‌گردد.

آلبوم امریکن ایدل از گروه گرین دِی

تصویر

در این قسمت به آلبومی رسیدیم که کارشناسان اصرار زیادی دارند هرگز به این آلبوم در خودرو گوش نکنید، بیشتر ترانه‌های این آلبوم ضرب‌آهنگ سریعی دارند و انرژی زیاد آن کار دست راننده‌ها می‌دهد. گروه گرین دی اجراهای موفقی را از این آلبوم در کنسرت‌ها انجام داده و انصافاً باید گفت با آلبوم پرانرژی طرف هستیم که گوش دادن به آهنگ‌های آن صبح‌ها برای وقتی که از خواب بیدار می‌شویم شاید مناسب باشد اما این ترانه‌ها برای استفاده در خودرو اصلاً گزینه خوبی به‌حساب نمی‌آیند و بیشتر از حد انرژی دارند.

ترانه IMMIGRANT SONG از گروه لد زپلین

تصویر

در این قسمت به گروه قدیمی و خاطره‌انگیزی رسیدیم که در دهه ۷۰ میلادی سر و صدای زیادی به راه انداخت و اگر از طرفداران موسیقی‌های غربی قدیمی باشید حتماً ترانه‌ معروف Stairway to heaven را به خاطر دارید. این ترانه ریتمی ملایم و آرام دارد و گزینه خوبی برای گوش‌ دادن در خودرو است اما این گروه ترانه‌های تند و سریعی نیز دارد که انرژی زیادی به مخاطب منتقل می‌کنند و گزینه خوبی برای گوش دادن در خودرو به‌حساب نمی‌آیند.

در بین این ترانه‌ها می‌توان به آهنگ معروف IMMIGRANT SONG از گروه لد زپلین اشاره کرد که آهنگی در سبک هوی‌متال است و در دهه ۷۰ منتشر شد. این آهنگ از افسانه‌های اسکاندیوانیایی الهام گرفته و به‌اندازه‌ای محبوب و زیبا است که در تیتراژ پایانی فیلم ابرقهرمانی ثور: رگناروک (Thor Ragnarok) نیز این ترانه جذاب و خاطره‌انگیز را شنیدیم، اما این ترانه برای گوش دادن در منزل مناسب‌ است و هرگز هوس گوش دادن به آن در خودرو را نکنید.

ترانه On Fire از گروه کینگز آو لئون

تصویر

گروه کینگز او لئون در سبک راک الترناتیو (Alternative Rock) می‌خواند و بیشتر ترانه‌های این گروه سبکی بلوز (Blues) و کانتری (Country) دارند، این گروه در سال ۲۰۰۰ تاسیس شد و در سال ۲۰۰۳ در جدول پرفروش‌ترین ترانه‌های آمریکا به موفقیت‌های خوبی رسید. گروه کینگز آو لئون پس از رسیدن به موفقیت برای پاسخ به توقع هوادارانش ریتم ترانه‌های این گروه را در سال‌های بعد سریع‌تر کرد و به همین دلیل نیز به‌رغم اینکه ترانه‌های آلبوم‌های اول کینگز آو لئون برای گوش دادن در خودرو مناسب‌ به‌نظر می‌رسند، ترانه‌های آلبوم‌های بعدی این گروه به دلیل ریتم سریع‌تری که دارند گزینه خوبی برای گوش دادن در خودرو نیستند.

نمونه‌ای جالب از آهنگ‌های گروه کینگز آو لئون که برای خودرو مناسب به‌نظر نمی‌رسند را می‌توان ترانه On Fire از گروه نام برد که ضرب‌آهنگ سریع این ترانه اصلاً برای رانندگی پیشنهاد نمی‌شود.

ترانه YoungBlood از گروه ۵ ثانیه از تابستان

تصویر

در بالا برای شما از گروه استرالیایی ای.‌دی‌.‌سی‌.‌دی و خطرناک بودن ترانه‌های این گروه برای گوش دادن در رانندگی گفتیم، در این قسمت نیز به یک گروه دیگر استرالیایی رسیدیم که جوان‌تر و امروزی‌تر است و طبیعا آهنگ‌های این گروه ضرب‌آهنگ تندتری دارند. این گروه که ترانه‌هایی در سبک پاپ و راک دارد این روزها حسابی گل کرده و آهنگ YoungBlood از گروه «۵ ثانیه از تابستان» به فهرست هفتم ترانه‌های پرفروش راه پیدا کرده است.

این ترانه جذابیت‌های زیادی دارد و اگر آن را نشنید‌ه‌اید حتماً پیشنهاد می‌کنیم سری به آن بزنید اما هرگز آهنگ YoungBlood از گروه «۵ ثانیه از تابستان» را در خودرو گوش نکنید که ممکن است خدای ناکرده زمینه‌ساز تصادف شود.

ترانه WELCOME TO THE JUNGLE از گروه گانز ان روزز 

تصویر

اگر به موسیقی‌های راک علاقه دارید بدون شک گروه گانز ان روزز معرف حضور شما است و به‌خوبی می‌دانید که بیشتر ترانه‌های این گروه ضرب‌آهنگ بسیار سریعی دارند. این گروه در سال ۱۹۸۷ ترانه‌ای با نام «به‌ جنگل خوش‌ آمدید» (Welcom to the Jungle)، را منتشر کرد، این ترانه از اولین آلبوم این گروه با نام «اشتهای تخریب» (Appetite for Destruction)، منتشر شده است و یکی از تندترین ضرب‌آهنگ‌ها را در میان ترانه‌های گروه گانزز ان روزز دارد.

در کنار ضرب‌آهنگ سریع، اکسل رز (Axl Rose)، نیز به‌عنوان خواننده‌ اصلی این گروه صدایی بسیار متمایز و پرانرژی دارد و باعث شده تا کارشناسان توصیه کنند هرگز به آهنگ به جنگل خوش آمدید در حین رانندگی گوش نکنید، جالب است بدانید این توصیه بی‌دلیل نیست و با ترانه‌ای طرف هستیم که ضرب‌آهنگی حدود ۱۲۲ بار در دقیقه دارد.

ترانه BOHEMIAN RHAPSODY از گروه کوئین

تصویر

در این قسمت به ترانه‌ای رسیدیم که انصافاً باید اعتراف کرد کسی را سراغ نداریم که اهل موسیقی باشد و در حین رانندگی به آن گوش نکرده باشد. به این ترتیب باید گفت واقعاً حیف‌مان می‌آید به شما بگوییم این ترانه را در رانندگی گوش نکنید. اما از آنجایی که خاطر شما را می‌خواهیم پیشنهاد می‌کنیم از گوش دادن به آهنگ BOHEMIAN RHAPSODY از گروه کوئین در حین رانندگی خودداری کنید.

ترانه BOHEMIAN RHAPSODY که نام فیلم «حماسه کولی» که به زندگی فردی مرکوری می‌پرداخت نیز از همین آهنگ گرفته شده آهنگی بسیار خاطره‌انگیز از گروه کوئین است و از سبک‌های مختلف موسیقی در آن استفاده شده. این ترانه ضرب‌آهنگ تندی ندارد اما در قسمتی از آن موسیقی به اوج می‌رسد و با تند شدن ریتم آهنگ، انرژی زیادی به مخاطب منتقل می‌شود که ممکن است خدای ناکرده همین انرژی بیش از حد در حین رانندگی کار دست‌تان بدهد.

ترانه GET RHYTHM از جانی کَش 

تصویر

جانی کش را با ترانه‌هایی که در آنها با صدای خش‌دارش از غم و اندوه بشری می‌گفت می‌شناسیم، این خواننده بیشتر آهنگ‌هایش در سبک کانتری نواخته شده و جایی در این فهرست ندارد اما داستان ترانه GET RHYTHM با دیگر آهنگ‌های جانی کش تفاوت دارد و از آهنگی صحبت می‌کنیم که ریتم ‌سریعی دارد و به‌رغم اینکه بیشتر آهنگ‌های جانی کش در حین رانندگی هیچ دردسری درست نمیکنند، کارشناسان توصیه کرده‌اند از گوش دادن به ترانه GET RHYTHM برای رانندگی خودداری کنید.

جالب است بدانید جانی کش محبوب‌ترین خواننده کانتری مرد آمریکا شناخته می‌شود و به رغم درآمد و ثروت زیاد، سبک زندگی معمولی داشت و همیشه سیاه می‌پوشید. او مدعی بود تا زمانی که فقر و گرسنگی در دنیا وجود دارد لباس سیاه‌اش را از تن بیرون نخواهد کرد. به همین دلیل جانی کش در میان هوادارنش با نام «مرد سیاه‌پوش» نیز شناخته می‌شود.

ترانه LIVIN’ ON A PRAYER از بونجووی

تصویر

جان بونجووی نام شناخته‌ شده‌ای برای طرفداران سبک هارد راک در دهه ۸۰ میلادی است و اگر از قدیمی‌های موسیقی راک باشید حتماً اعضای این گروه را با موهای بلند و لباس‌های عجیب و غریب به‌خاطر دارید. این گروه در سال ۱‍۹۸۳ توسط جان بون جووی راه‌اندازی شد و بعدها نام آن به بونجووی تغییر کرد.

گروه بونجووی ترانه‌های زیادی دارد که یکی از دیگر پرفروش‌تر شده‌اند، اما کارشناسان پیشنهاد می‌کنند اگر از طرفداران بونجووی هستید دور ترانه LIVIN’ ON A PRAYER را در حین رانندگی خط بکشید چرا که این ترانه ممکن است نسبت به دیگر آهنگ‌های راک، ضرب‌آهنگ خیلی سریعی نداشته باشد اما باز هم انرژی زیادی به مخاطب منتقل می‌کند و گوش دادن آن در حین رانندگی صلاح نیست.

ترانه ROLLIN از گروه لیمپ بیزکت 

تصویر

دنیای موسیقی راک در اوایل دهه ۹۰ میلادی دستخوش تغییرات زیادی شد و هواداران راک، دیگر علاقه‌‌ای زیادی به گوش دادن به آهنگ‌‌های هوی‌متال نداشتند و سبک جدیدی با نام «نو متال» (Nu Metal) را ترجیح می‌دادند که تلفیقی از موسیقی رپ، هیپ‌هاپ و راک بود. گروه لیمپ‌ بیزکت نیز با همین سبک موسیقی به طرفداران زیادی رسید و محبوبیت بسیاری کسب کرد. خواننده‌ای این گروه که ظاهراً با عالم و آدم دعوا داشت ترانه‌هایش را با هیجان و انرژی زیادی می‌خواند و همین انرژی زیاد در ترانه Rollin باعث شد تا کارشناسان توصیه کنند در حین رانندگی به این آهنگ گوش نکنید.

خواننده‌ گروه لیمپ‌ بیزکت در این آهنگ تا جایی که دلش می‌خواهد فریاد می‌زند و تلفیق صدای بلند خواننده با صدای گیتار و دیگر سازها باعث انتقال انرژی زیادی به راننده می‌شود که برای رانندگی خطرناک به‌حساب می‌‌آید.

ترانه LIFE IN THE FAST LANE از گروه ایگلز تصویر

گروه ایگلز برای ما ایرانی‌ها با ترانه بسیار معروف «هتل کالیفرنیا» شناخته شده است و از گروهی صحبت می‌کنیم که بیشتر آهنگ‌های این گروه به‌رغم اینکه در سبک راک نواخته می‌شود اما ضرب‌آهنگ تندی ندارند و بهترین انتخاب برای گوش دادن در حین رانندگی به‌حساب می‌‌آیند. اما جالب است بدانید داستان ترانه «زندگی در مسیر سریع» (Life In The Fast Lane)، با دیگر آهنگ‌های گروه ایگلز فرق می‌کنید و بهتر است قید این ترانه را در رانندگی بزنید.

همان‌گونه که از نام این ترانه پیداست با آهنگی طرف هستیم که از تندرفتن و سرعت صحبت می‌کند و همین امر کافی است تا این آهنگ را از فهرست ترانه‌های خودروی خود کنار بگذارید.

ترانه STAN از امینم

تصویر

راننده‌های زیادی را سراغ داریم که اهل گوش کردن به موسیقی رپ در حین رانندگی هستند، خوشبختانه خبر خوشی برای این دسته از راننده‌ها داریم چرا که بیشتر ترانه‌های رپ برای راننده مشکلی ایجاد نمی‌کنند اما ترانه‌های رپ را نباید دست کم بگیرید و بهتر است حواستان به بعضی از این اهنگ‌ها باشد.

یکی از این اهنگ‌ها ترانه Stan از رپر معروف ایمینم است که مطمئن هستیم معرف حضور شما است و به خوبی می‌دانید که امینیم ترانه‌هایش را با انرژی بسیار زیادی می‌خواند و این انرژی به سرعت به مخاطب منتقل می‌شود، از طرف دیگر، متن ترانه‌های امینم در بیشتر اوقات اعتراضی هستند و این قضیه نیز اهمیت گوش ندادن به ترانه Stan را بیشتر می‌کنید.

از آنجایی که مطمئن هستیم ترانه Stan از امینم را شنیده‌اید، حتماً به‌ خوبی می‌دانید که این ترانه از زبان یکی از طرفداران امینم روایت می‌شود که به دلیل عدم دریافت پاسخ به نامه‌هایی که برای امینم نوشته بود، در نهایت خودش را سوار بر خودرو از پل به پایین پرت می‌کند و به لحاظ روانی نیز گوش دادن به چنین ترانه‌‌‌ای بازتاب خوبی در رانندگی ندارد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.