نخستین نمایشگاه «فرصت‌ های ساخت داخل و رونق تولید» افتتاح شد

0

نخستین نمایشگاه «فرصت‌های ساخت داخل و رونق تولید» با مشارکت ۲۱۰ شرکت امروز با حضور وزیران صنعت، معدن و تجارت و علوم، تحقیقات و فناوری در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران افتتاح شد.

نمایشگاه های صنایع داخلی نمایشگاه شرکت های دانش بنیان نمایشگاه کارآفرینان نمایشگاه مخترعان اخبار تهران نمایشگاه بین المللی تهران اخبار وزارت صنعت معدن و تجارت وزیر صنعت معدن و تجارت وزیر علوم و تحقیقات مهم ترین اخبار تکنولوژی

این نمایشگاه که از امروز (پنجشنبه) به مدت چهار روز (تا سی ام تیرماه) پذیرای علاقه مندان است، با هدف ارائه نیازمندی‌های صنایع این کشور در گروه های هدف که در حال حاضر از طریق واردات تأمین می شده، داخلی سازی و رونق تولید برگزار می شود.

آنچه این نمایشگاه را از دیگر نمایشگاه‌ها متمایز می‌کند عرضه به جای نمایش دستاوردهاست.

۲۱۰ شرکت بزرگ و فرادستی در حوزه‌های خودرو و قطعات، لوازم خانگی، صنایع معدنی فلزی و غیرفلزی، مخابرات، صنایع دریایی و نفت، گاز و پتروشیمی در فضای نزدیک به ۱۱ هزار متر مربع، کمبودها و نیازهای‌شان را به نمایش گذاشته و از صنعتگران، دانشگاهیان، کارگاه‌های کوچک و استارت‌آپ‌ها دعوت کرده اند تا برای رفع این نیازها پیشگام شوند.

این نمایشگاه فرصت کم‌نظیری برای کارآفرینان داخلی برای همکاری با صنایع فرادستی است.

مجری این نمایشگاه سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) است و علاوه بر آن وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مرکز همکاری های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری و صندوق نوآوری و شکوفایی و صندوق‌های حمایتی جزو همکاران برگزاری این نمایشگاه هستند.

۹ انجمن تخصصی صنایع و چهار صندوق حمایتی با هدف ارائه تسهیلات به فعالان حوزه نهضت ساخت داخل در این نمایشگاه حضور دارند. این نمایشگاه از امروز تا سی‌ام تیرماه هر روز از ساعت ۱۰ الی ۱۸ آماده بازدید علاقه مندان است.

رئیس هیات عامل ایدرو در آیین افتتاحیه این نمایشگاه گفت: این نمایشگاه نیاز محور، یکی از مهمترین نوآوری های صنعتی و علمی کشور در نیم قرن اخیر است.
” محمد باقر عالی” افزود: امروز ایدرو وارده پنجاه و سومین سالگرد تاسیس خود شده و این نمایشگاه به صورت ملی و استانی سالیانه ادامه خواهد یافت.
به گفته این مقام مسئول، نمایشگاه فرصت های ساخت داخل و رونق تولید قرار است بیش از ۲ هزار نیاز بخش صنعت و معدن را جمع سپاری کند که در راستای اقتصاد مقاومتی و مقابله عملی با “بی هنری تحریم ها” است.

منبع:ایرنا

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.