۹ خودروی فوق العاده ای که دنیا منتظرشان است +عکس

0

یک دهه قبل یا حتی قبل از آن، کلمه ابرخودرو (هایپرکار) در جهان خودرو استفاده نمی‌شد و علاقمندان برای توصیف خودروهای بسیار قوی و سریع از لغت سوپراسپرت استفاده می‌کردند که البته امروزه نیز کاربرد دارد. اما زمان گذشت و در سال ۲۰۰۵ و هنگامی که مدل ویرون از سوی شرکت فرانسوی بوگاتی عرضه شد، انگار معادلات عوض شد. به نظر می‌رسید دیگر نمی‌توان برای وصف خودرویی با بیش از ۱۰۰۰ اسب‌بخار قدرت و حداکثر سرعت ۴۰۴ کیلومتر برساعت، کلمه سوپراسپرت را به کار برد.

پس از ورود بوگاتی ویرون به بازار مطمئناً رقیبان نیز بی‌کار ننشستند و به فکر ارائه خودرویی با قابلیت‌های مشابه و حتی بهتر افتادند که حاصل آن معرفی مدل‌های مختلفی از سوی شرکت‌های پورشه، مک‌لارن و فراری شد. در سال‌های بعد و پس از جلب توجه جهانی به سوی مشکلات ناشی از آلایندگی خودروها و گرمایش جهانی، بازار ابرخودروها نیز شاهد ورود مدل‌های هیبرید چون پورشه ۹۱۸ اسپایدر و لافراری شد.

هرچند اکنون به تولید تمام خودروهایی که از آن‌ها نام بردیم خاتمه داده شده و این مدل‌ها تنها به عنوان برگ‌هایی از کتاب تاریخ پرفراز و نشیب خودروسازی جهان شناخته می‌شوند، اما بازار خودروهای هایپرکار به پایان راه خود نرسیده و نسل تازه‌ای از این مدل‌ها عرضه شده و یا در راه است. بوگاتی در این مسیر همچون قبل پیشتاز بوده و مدل شیرون را به عنوان جانشین ویرون معرفی کرده که باید اعتراف کنیم جانشین شایسته‌ای نیز هست.

در این مطلب قصد داریم به ۱۰ ابرخودروی جدیدی بپردازیم که قرار است ظرف سال جاری و سال آینده میلادی (۲۰۲۰) و حتی شاید کمی دیرتر، به بازار عرضه شده و دل عاشقان سرعت را بربایند، پس باما همراه باشید. لازم به ذکر است ترتیب قرارگیری نام خودروها در این فهرست براساس قدرت پیشرانه آن‌ها برحسب اسب‌بخار بوده است.

۱ – فراری SF90 استرادال

اولین محصول پلاگین هیبرید فراری مدل جدید SF90 استرادال بوده که البته به عنوان جانشین لافراری شناخته می‌شود. البته به همراه داشتن چنین ویژگی در یک محصول فراری نمی‌تواند به دلیل نگرانی مالک چنین خودرویی از هزینه‌های سوخت باشد بلکه این خصوصیت به دلیل همراه شدن با فناوری‌های روز و البته بالا رفتن میزان بهره‌وری این‌گونه خودروها در آن‌ها قرار داده شده است. پیشرانه ۴ لیتری و هشت سیلندر توئین توربو SF90 استرادال به همراه سه موتور برقی مجموعاً ۹۸۶ اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند. براساس ادعای فراری، شتاب صفر تا صد کیلومتر برساعت این خودرو برابر با ۲.۵ ثانیه و حداکثر سرعت آن در حدود ۳۳۷ کیلومتر برساعت خواهد بود. اگر با شنیدن این اعداد به اندازه کافی هیجان‌زده نشده‌اید پس بد نیست بدانید براساس اعلام فراری، رکورد پیمودن پیست فیورانو توسط مدل SF90 استرادال ۰.۷ ثانیه سریع‌تر از مدل لافراری بوده است. احتمالاً این خودرو در سال ۲۰۲۰ و با قیمتی بین قیمت مدل‌های ۸۱۲ سوپرفست (۳۴۱هزار دلار) و لافراری (۱.۴ میلیون دلار) به بازار خواهد آمد. در مورد تیراژ تولید این خودرو نیز رقم مشخصی بیان نشده است.

۲ – مرسدس-آام‌گ وان

نسخه خیابانی از نماینده مرسدس در مسابقات فرمول یک یعنی مرسدس-آام‌گ وان قرار است با پیشرانه هیبرید ۱.۶ لیتری توربوشارژ شش سیلندر به میدان آید که قدرتی بیش از هزار اسب‌بخار تولید می‌کند. بدنه این خودرو که انقلابی در علم آیرودینامیک محسوب می‌شود، باعث شده عملکرد ابرخودروی نقره‌ای رنگ آن گونه باشد که حتی شرکت‌کنندگان مسابقات گرندپری را نیز به چالش بکشد. این خودروی مسابقه‌ای ظرف تنها ۶ ثانیه به سرعت ۲۰۰ کیلومتر برساعت رسیده و در نهایت به مرز ۳۵۰ کیلومتر برساعت دست خواهد یافت. فعلاً زمان مشخصی برای ورود این ابرخودرو به بازار اعلام نشده اما قیمت تخمینی آن ۲.۶ میلیون دلار و تیراژ تولید نیز ۲۷۵ دستگاه خواهد بود.

۳ – مک‌لارن اسپیدتیل

این مدل که از ابتدا به عنوان یک خودروی هایپر-GT ساخته شده، در فضای کابین از چیدمان سه نفره ۱+۲ بهره می‌برد که یادآور مدل مشهور و افسانه‌ای F1 خواهد بود. پیشرانه‌ای که در این مدل نصب خواهد شد نمونه ۴ لیتری توئین توربو هشت سیلندر هیبرید است که ۱۰۳۶ اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند. شرکت سازنده اعلام کرده که اسپیدتیل (Speedtail) قادر است ظرف ۱۲.۸ ثانیه به سرعت ۳۰۰ کیلومتر برساعت دست یابد. حداکثر سرعت این خودرو نیز ۴۰۰ کیلومتر برساعت خواهد بود. بد نیست بدانید تمام ۱۰۶ دستکاه مک‌لارن اسپیدتیل که هرکدام ۲.۲ میلیون دلار قیمت داشته و قرار است در سال ۲۰۲۰ به دست مشتریان برسند، از هم اکنون پیش فروش شده‌اند.

۴ – استون‌مارتین والکایری

اگر قرار باشد از میان خودروهای حاضر در این لیست یک مدل را به عنوان رقیب مستقیم مرسدس-آام‌گ وان معرفی کنیم، آن خودرو مطمئناً استون‌مارتین والکایری (Valkyrie) خواهد بود. این خودرو که در همکاری مشترک میان استون‌مارتین و تیم مسابقه Red Bull ساخته شده، اولین محصولی از شرکت بریتانیایی استون‌مارتین خواهد بود که پیشرانه آن در میانه خودرو قرار گرفته است. این پیشرانه ۱۲ سیلندر ۶.۵ لیتری تنفس طبیعی به دستیاری برقی مجهز شده تا در مجموع ۱۱۶۰ اسب‌بخار قدرت به راننده تحویل دهد. استون‌مارتین درنظر دارد مجموعاً ۴۰ دستگاه از این خودروی ۲.۳ میلیون دلاری را در سال ۲۰۲۰ به مشتریان وفادار و البته ثروتمند تحویل دهد.

۵ – بوگاتی دیوو

 قیمت بوگاتی دیوو بوگاتی دیوو مشخصات بوگاتی دیوو مجله خودرو دنیای خودرو بهترین خودرو اسپرت بهترین خودرو جهان گرانترین خودروهای دنیا قیمت هنسی ونوم مشخصات هنسی ونوم

می‌توان به جرات گفت که فرم ظاهری بوگاتی دیوو (Divo) تا حد زیادی به مدل شیرون شباهت دارد. پیشرانه ۱۶ سیلندر ۸ لیتری این ابرخودرو با چیدمان چهارتایی توربوها، ۱۴۷۹ اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند که البته با مدل شیرون برابر بوده اما به لطف تولید نیروی رو به پایین بیشتر، سیستم تعلیق سفت‌تر و وزن کمتر نسبت به شیرون، انتظار می‌رود دیوو عملکردی بهتر از برادر خود ارائه دهد. می‌توان رقم حداکثر سرعت ۴۱۷ کیلومتر برساعت بوگاتی دیوو را به عنوان شاهدی بر این مدعی دانست زیرا ۴۰ واحد بیشتر از حداکثر سرعت شیرون است. بوگاتی درنظر دارد در سال ۲۰۲۰ تنها ۴۰ دستگاه از این خودروی قدرتمند را با قیمت سرسام‌آور ۵.۷ میلیون دلار به مشتریان خاص عرضه نماید.

۶ – کونیخ‌زگ جسکو قیمت بوگاتی دیوو بوگاتی دیوو مشخصات بوگاتی دیوو مجله خودرو دنیای خودرو بهترین خودرو اسپرت بهترین خودرو جهان گرانترین خودروهای دنیا قیمت هنسی ونوم مشخصات هنسی ونوم

این خودروی فوق‌العاده که نام خود را از پدر موسس و مدیرعامل شرکت کونیخ‌زگ برگرفته، چکیده تجربیات شرکت سازنده در تولید ابرخودروها را در خود دارد. پیشرانه ۵ لیتری توئین توربو هشت سیلندر این مدل قدرتی برابر با ۱۲۸۱ اسب‌بخار را از طریق جعبه‌دنده نه سرعته مولتی‌کلاچ به چرخ‌ها ارسال می‌کند. نکته جالب در مورد جسکو ((Jesko این است که در صورت استفاده از سوخت بیواتانول E85، قدرت خروجی پیشرانه به ۱۶۰۳ اسب‌بخار افزایش خواهد یافت که رقم فوق‌العاده‌ای است. شکی نیست که جسکو رکورد حداکثر سرعت ۴۴۴ کیلومتر برساعت که توسط مدل آگرا RS ثبت شده را خواهد شکست. غیر از تمام ویژگی‌های خاص فنی، شکل باز شدن درهای این خودرو نیز عاملی است که بر خاص بودن آن تاکید بیشتری خواهد داشت. شرکت کونیخ‌زگ در نظر دارد تنها ۱۲۵ دستگاه از این هایپر خودروی قدرتمند را در سال ۲۰۲۰ و با قیمت ۲.۸۵ میلیون دلار به خریداران عرضه نماید.

۷ – هنسی ونوم F5

سال‌ها پیش و با عرضه مدل ونوم GT از سوی شرکت هنسی، این شرکت آمریکایی نیز توانایی خود برای ساخت هایپرخودرو را به رخ دیگران کشید. هرچند این خودروی اسپرت که براساس لوتوس Exige ساخته شده بود در مقابل رقبای اروپایی خود چندان هم کامل و بی‌نقص نبود. اکنون هنسی تصمیم گرفته با خودروی جدید دیگری به مصاف رقبا برود که ونوم F5 نام داشته و قرار است رقم حداکثر سرعت آن فراتر از ۴۸۰ کیلومتر برساعت باشد. گفته شده که شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر برساعت آن چیزی کمتر از ۲ ثانیه خواهد بود که البته این رقم به لطف پیشرانه ۷.۶ لیتری توئین توربو هست سیلندر حاصل می‌شود که قدرتی بیش از ۱۶۰۰ اسب‌بخار خواهد داشت. هنسی درنظر دارد تنها ۲۴ نمونه از ابرخودروی ونوم F5 خود را در سال ۲۰۲۰ و با قیمت ۱.۶ میلیون دلار عرضه کند.

۸ – SSC تواتارا

 قیمت بوگاتی دیوو بوگاتی دیوو مشخصات بوگاتی دیوو مجله خودرو دنیای خودرو بهترین خودرو اسپرت بهترین خودرو جهان گرانترین خودروهای دنیا قیمت هنسی ونوم مشخصات هنسی ونوم

پس از هنسی نوبت به شرکت آمریکایی دیگری می‌رسد که پیش از این یک بار توانسته با محصول خود رکورد سرعت گینس را ثبت کند. هرچند این رکورد در سال ۲۰۱۰ و توسط بوگاتی ویرون Super Sport شکسته شد اما شرکت SSC نیز بیکار ننشست و از سال ۲۰۱۱ مشغول طراحی و توسعه خودروی جدیدی شد که حاصل آن اکنون به عنوان مدل Tuatara به بار نشسته است. SSC Tuatara به پیشرانه ۵.۹ لیتری توئین توربو هشت سیلندر مجهز شده که در صورت استفاده از بنزین با اکتان ۹۱ می‌تواند ۱۳۵۰ اسب‌بخار قدرت تولید کند. اگر مالک خودرو از E85 به عنوان سوخت خودروی خود استفاده نماید این رقم افزایش یافته و به ۱۷۵۰ اسب‌بخار افزایش خواهد یافت. شرکت SSC درنظر دارد صد دستگاه از مدل Tuatara را در تابستان ۲۰۱۹ (ماه آگوست) و با قیمت ۱.۶ میلیون دلار به بازار عرضه کند.

۹ – پینین‌فارینا باتیستا

مجله خودرو معرفی خودرو بهترین خودرو اسپرت شرکت پینین فارینا قیمت پینین فارینا باتیستا مشخصات پینین فارینا باتیستا

پس از سال‌ها طراحی خودرو برای خودروسازان مختلف، اکنون پینین‌فارینا تصمیم گرفته راه خود را از دیگران جدا کرده و به تولید طرح‌های خود در قالب خودروهای برقی مشغول شود. اولین خودروی این شرکت که نام موسس پینین‌فارینا را نیز بر خود دارد، همین باتیستا (Battista) خواهد بود. چهار پیشرانه برقی که در باتیستا نصب شده مجموعاً ۱۸۷۷ اسب‌بخار تولید می‌کنند و این هایپرکار ایتالیایی را قادر می‌سازند ظرف کمتر از ۲ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت دست یابد. حداکثر سرعت این خودروی برقی برابر با ۳۴۷ کیلومتر برساعت خواهد بود. تیراژ تولید ابرخودروی ایتالیایی ۱۵۰ دستگاه بوده که در سال ۲۰۲۰ و با قیمتی در حدود ۲ تا ۲.۵ میلیون دلار معرفی خواهد شد.

منبع: باما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.