شورلت کوروت جدید با الهام از جت‌ های جنگنده + تصاویر

0

شورلت نسل جدید مدل کوروت را با تغییرات زیاد و با امید به رقابت نزدیک‌تر با ماشین‌های اسپرت اروپایی نظیر پورشه، فراری و مک‌لارن به بازار عرضه خواهد کرد.

از سال ۱۹۵۳ که اولین نسل کوروت ساخته شد، موتور همیشه در جلوی ماشین قرار داشت. اما شورلت در ساخت نسل هشتم سنت‌شکنی کرده و موتور را پشت صندلی راننده قرار داده است.

با قرار گرفتن موتور در وسط، وزن بین جلو و عقب ماشین تقریبا مساوی تقسیم شده و گرانیگاه به وسط منتقل می‌شود. در نتیجه ماشین چابک‌تر و فرمان‌پذیری‌اش بهتر می‌شود.

یکی از ضعف‌های ماشین‌های موتور-وسط جای کم برای سرنشینان است. شورلت اما می‌گوید کوروت جدید از راحتی چیزی از نسل قبلی کم ندارد و می‌توان از آن به طور روزمره استفاده کرد.

کوروت جدید با الهام از جت‌های جنگنده و ماشین‌های مسابقات فرمول یک طراحی شده است.

با اینکه بخش‌هایی مثل چراغ‌های عقب یادآور مدل‌های پیشین کوروت است، اما ماشین از فرم سنتی ماشین‌های اسپرت آمریکایی فاصله گرفته و بیشتر به رقیبان اروپایی‌اش شبیه شده است.

محصولات جدید شورولت بهترین خودروهای 2019 بهترین خودرو اسپرت قیمت شورولت کوروت مشخصات شورلت کوروت تازه های خودرو مجله خودرو

موتور ماشین هشت سیلندر است و ۴۹۵ اسب بخار نیرو تولید می‌کند. شورلت می‌گوید شتاب صفر تا صد کیلومتر مدل تقویت‌شده کوروت کمتر از سه ثانیه است. این اعداد برای رقابت با ماشین‌هایی نظیر پورشه ۹۱۱ کافی خواهد بود.

پیش‌بینی می‌شود در آینده مدل‌های قوی‌تری از کوروت تولید شود که بتواند مدل‌هایی از فراری و مک‌لارن را به چالش بکشد.

در شصت سال گذشته کوروت به عنوان نماینده ماشین‌های اسپرت آمریکایی شهرتی جهانی داشته، اما هرگز نتوانسته خارج از بازار آمریکا جایگاهی هم‌سطح با این شهرت پیدا کند.

جنرال موتورز، مالک شورلت، می‌داند که با تغییرات زیاد در نسل جدید، بخشی از طرفداران سنتی این ماشین را از خود دور خواهد کرد. با این حال این کارخانه امیدوار است بتواند خریداران جوان‌تر را در سراسر جهان به این ماشین جلب کند.

تولید نسل جدید کوروت از زمستان امسال آغاز خواهد شد. قیمت پایه آن زیر ۶۰ هزار دلار است و پیش‌بینی می‌شود مدل‌های قوی‌تر ماشین با قیمت بالای صد هزار دلار فروخته شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.