نقد و بررسی گریت وال M4 : شاسی بلند ارزان و خوب در بازار +عکس

0

کراس اوور گریت وال M4 2014 بعنوان اولین خودرو وارد مالزی شد که در اوایل امسال خبر ساز شد.مدل پایه این خودرو دارای قیمتی حدود RM47k میباشد,در حالی که مدل بالاتر آن دارای قیمت RM60k است.

 گریت وال M4 2014  قیمت گریت وال m4  معایب و مزایای گریت وال m4  great wall m4  بررسی خودرو  شاسی بلند چینی  مشخصات گریت وال M4  مجله خودرو

M4 بخش B بازار شاسی بلند را کامل کرد,اما بر حسب سایز,در مقایسه با رقیبانش همچون پژو ۲۰۰۸ مدل ۲۰۱۴ و فورد اکوسپورت ۲۰۱۴ کمی کوچکتر است.

با چنین قیمت مناسبی,میتوان تصور کرد این خودرو میتواند جایگزین مناسبی برای پردیوا کمبارای خودمان باشد که برای مردم شهری و همچنین آنهایی که به آن برای کارهای خارج از جاده مانند ورود و خروج از محل های ساخت و ساز نیاز داشتند باشد.

گریت وال به ما شانس انتخاب مدل دستی وارداتی(CBU) M4 را که مخصوصا به عنوان یک پیشنمایش برای رسانه ها و عموم مردم در نظر گرفته شده بود را میدهد.قبل از اینکه بیش از حد هیجان زده شویم اجازه دهید به فضا و اساس های این خودرو نگاهی بیاندازیم.

 گریت وال M4 2014  قیمت گریت وال m4  معایب و مزایای گریت وال m4  great wall m4  بررسی خودرو  شاسی بلند چینی  مشخصات گریت وال M4  مجله خودرو

موتور و مکانیک خودرو

تامین کننده ی نیروی M4 یک موتور کوچک ۱.۵ لیتری WT 4 سیلندر میباشد که خروجی نیروی آن ۱۰۵ اسب بخار و ۱۳۸nm نیروی گشتاور است.این موتور میتواند به همراه یک جعبه دنده ی دستی ۵ حالته یا یک جعبه دنده ی خودکار با انتخاب نحوه ی انتقال نیروی دستی ۶ حالته باشد.

فعلا,مدل بخش B فقط در مدل انتقال نیرو به چرخ های جلو فروخته میشود.با توجه به کارکنان گریت وال,دلیل اینکه مدل انتقال دهنده ی نیرو به همه ی چرخ ها ارائه نمیشود این است که هنوز این خودرو فقط در مدل فرمان سمت راست ارائه میشود.

با توجه به چیزی که شنیده ایم,موتور M4 با طراحی الهام گرفته شده از میتسوبیشی ساخته شده است,در حالی که ایده ی جعبه دنده ی خودکار ۶ حالته از آلمان سرچشمه میگیرد.از طرف دیگر,طراحی اساسی و پایه ای خودرو توسط کمپانی خودروساز چینی انجام شده است.

 گریت وال M4 2014  قیمت گریت وال m4  معایب و مزایای گریت وال m4  great wall m4  بررسی خودرو  شاسی بلند چینی  مشخصات گریت وال M4  مجله خودرو

ویژگی ها و وسایل

از لحاظ وسایل و ویژگی های راحتی,نسبت به قیمتی که میپردازید وسایل و ویژگی ها و خدمات زیادی دریافت میکنید.وسایلی همچون فرمان چند کاره,ستون قابل تنظیم فرمان,صندلی های عقب تاشو و آینه های بغل برقی با سیگنال های اخطار دهنده هنگام پیچیدن استاندارد همه ی مدل ها میباشند.

بالاترین مدل خودرو دارای صندلی های چرم,دوربین دید عقب,سیستم دوربین دید کنار,تهویه ی مطبوع خودکار,مشخص کننده ی موقعیت خدروی GPS و یک آینه ی عقب که قدرت دید را با سیگنال های اخطاری بهتر میکند خواهد بود.

یکی دیگر از نقاط قوت گریت وال M4 امنیت آن میباشد.ترمز های دیسکی هر ۴ چرخ,یادآوری کننده ی کمربند ایمنی صندلی های جلو, ABS ,توزیع کننده ی نیروی ترمز الکتریکی(EBD),کمک کننده ی ترمز(BA),چراغ های مه شکن جلو و عقب,مکان های خاص قرار دادن صندلی کدک روی سقف خودرو و همچنین دو کیسه ی هوا برای همه ی مدل ها استاندارد میباشند.

خودرویی که در عکس ها میبینید یک مدل M4 راحت با سایز متوسط است,اما همانطور که قبلا هم گفته شد,فعلا یک واحد CBU میباشد.مدل مشابه این خودرو وقتی که مطابق با مشخصات محلی توزیع خودرو متناسب شد از به روز رسانی های داخلی آینه هابرخوردار خواهد شد که شامل وسایل ارتباطی لمسی به همراه مسیریاب و کنترل های بلوتوث بر روی فرمان میباشند.

 گریت وال M4 2014  قیمت گریت وال m4  معایب و مزایای گریت وال m4  great wall m4  بررسی خودرو  شاسی بلند چینی  مشخصات گریت وال M4  مجله خودرو

اولین ابراز نظر ها

ظاهر و سبک M4 آنقدر ها زیبا نیست,ولی منحصر به فرد است,و از این رو توجه برخی افراد را جلب میکند.اگر لوگوی خودرو را از روی آن برداریم ممکن است طراحی آن با یک خودروی ژاپنی اشتباه گرفته شود.

تناسب وسایل داخل خودرو مثل جاهای خالی پنل وسط جالب و کامل نیستند.برای مثال,در زیر پنل برف پاک کن یک فضای باز بزرگ قرار دارد,که ممکن است باعث شود آب وارد قسمت موتور شود و این خطرناک است.جای خالی پنل اطراف صندلی عقب و قوس فرمان نیز بسیار بزرگ میباشند.ما امیدواریم که گریت وال این مشکلات را در بخش های طراحی بر اساس محل توزیع خودرو در نظر گرفته و برطرف کند,ولی مطمئن نیستیم که این خودرو چقدر میتواند قابل توجه قرار گیرد.

فروش محصولات دیار خودرو اخبار دیار خودرو قیمت محصولات دیار خودرو شرکت دیار خودرو نمایندگی دیار خودرو شرایط فروش بایک سابرینا قیمت بایک سابرینا اتوماتیک فروش اقساطی بایک سابرینا اخبار نیرو خودرو آسیا قیمت گریت وال m4 فروش اقساطی گریت وال M4 مشخصات گریت وال M4

جدای از برخی نکات کوچک که گفته شد چیز زیادی برای شکایت باقی نمیماند.طراحی اتاق کاملا مطابق با رقیبان این خودرو در این بخش میباشد,و ما بسیار از درجه ی سوخت دیجیتالی و دما راضی بودیم.همانطور که انتظار پردیس خودرو میرفت,پلاستیک های سخت همه جا هستند,ولی خب از طرفی قیمتی را هم که برای این خودرو میپردازید را در نظر داشته باشید.

موتور کوچک ۱.۵ لیتری با ۱۰۵ اسب بخار نیرو کمی زمان میبرد تا به خودرو سرعت بدهد ولی یکنواختی صدای خودرو و عملکرد آن مشکلی ندارند.پدال کلاچ که زیاد از حد بالا قرار گرفته است و طراحی کمی ضعیف دسته ی دنده باعث کاهش عملکرد میشوند ولی وقتی سوار شدید پس از چند دقیقه به آنها عادت میکنید و مشکل چندان بزرگی نیست.به محض اینکه توانستیم اجازه ی آزمایش روی خودرو را بگیریم شما را از نحوه ی سواری مدل دنده ی اتوماتیک ۶ حالته ی این خودرو آگاه میکنیم.

گریت وال M4 2014

این خودرو از نظر صندلی هلی جلو و عقب بررسی شده است,پردیس خودرو فهمید که گریت وال M4 در واقع سواری و راحتی بسیار عالی دارد.در پشت سر گذاشتن دست اندازهای جاده های کفی بسیار عالی عمل میکند,مخصوصا در پیچ ها.کمپانی همچنین با قرار دادن فرمان در سمت راست کار فوق العاده ای انجام داده است.

فضای کافی برای سر و پا در صندلی های عقب نیز مناسب میباشد,ولی برای شخصی که بیش از ۶ فوت قد دارد مناسب نیست.فضای صندوق عقب به هر حال بسیار کم است, و این به خاطر نحوه ی قرار گرفته قاب تایر میباشد.

آیا باید این خودرو را خریداری کنیم؟

از نظر تحریریه “پردیس خودرو” بسیار تحت تاثیر مدل شاسی بلند کوچک M4 قرار گرفتیم.نقاط ضعف مخصوص به خود را دارد اما با در نظر گرفتن همه ی این موارد و نقاط قوت و مخصوصا قیمت آن میتوان گفت در کل این خودرو بد نیست.خودروی محکمی است و همانند رقیبان همرده خود لوازم راحتی و امنیتی مشابهی دارد,ولی صندلی های این خودرو موقعیت عالی برای راننده فراهم میکنند,با نگاه از بیرون با توجه به طراحی بدنه به نظر می آید درون خودرو فضای بیشتری داشته باشد.

گفتن با اطمینان کار مشکلی است,مخصوصا این که این خودرو یکی از صادرات چین است(CBU),ولی تا حالا که آزمایشات و ظاهر امر بسیار خوب بوده اند.باید برای تکمیل شدن بخش CKD کمی بیشتر صبر کنیم و بعد ارزیابی دقیق تری نسبت به خروجی موتور این خودرو انجام شود و بتوانیم نظر قطعی بدهیم ولی تا الان میتوان گفت خودروی قابل قبولی است.

نظر شما دوستان پردیس خودرو چیست ؟

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.