با تنها پژو ۳۰۶ کابریولت موجود در ایران آشنا شوید +عکس و مشخصات

0

ملاقات با تنها پژو ۳۰۶ کابریولت در ایران؛ ساده، با وقار و دوست داشتنی!

همگان با برند پژو آشنایی داریم! شرکتی فرانسوی که توانسته همواره محصولاتی خوب را به بازار عرضه کند. محصولاتی مانند ۲۰۶ و ۴۰۵ از این دسته از محصولات پژو هستند که همچنان پس از گذشت بیش از یک دهه از عمر تولیدشان در ایران، همچنان طرفدار داشته و سود حاصل از فروش خوبی را نصیب کارخانه سازنده کنند. پژو ۳۰۶ نیز در زمان عرضه، همانند دیگر برادرانش از بخت و اقبال نسبتا خوبی بهره می برد. این خودروی کامپکت، از سال ۱۹۹۳ میلادی وارد خط تولید پژو شد و این روند با تولید نسخه های هاچ بک، سدان، استیشن و کابریولت تا سال ۲۰۰۲ میلادی ادامه یافت.

 پژو ۳۰۶ کابریولت در ایران قیمت پژو ۳۰۶ کابریولت مشخصات پژو ۳۰۶ انواع خودرو در ایران محصولات جدید پژو پژو 306 کروک مجله خودرو دنیای خودرو خودروهای خاص خودروهای عتیقه

تاریخچه تولید پژو ۳۰۶ کابریولت

اولین سری از نسخه کابریولت پژو ۳۰۶ ، در ماه می سال ۱۹۹۴ میلادی معرفی شد. این نسخه مجهز به پیشرانه ۲٫۰ لیتری بنزینی با حداکثر قدرت ۱۳۵ اسب بخار بود. پس از گذشت سه سال از عرضه اولین سری از ۳۰۶ کابریولت به بازار، تغییراتی جزیی بخش در بخش عقب آن اعمال شده و تجهیزات جدیدی نیز بر روی آن نصب شد. در پاییز ۱۹۹۸، با توجه به اعمال محدودیت های سختگیرانه در جهت جلوگیری از کاهش تصادفات جاده ای، کلیه نسخه های پژو ۳۰۶ به سیستم ترمز ضدقفل ABS مجهز شدند.

 پژو ۳۰۶ کابریولت در ایران قیمت پژو ۳۰۶ کابریولت مشخصات پژو ۳۰۶ انواع خودرو در ایران محصولات جدید پژو پژو 306 کروک مجله خودرو دنیای خودرو خودروهای خاص خودروهای عتیقه

در ژوئن ۱۹۹۹، کیسه هوا نیز به تجهیزات ایمنی پژو ۳۰۶ افزوده شد. در همین زمان بود که پژو قابلیت انتخاب پیشرانه ۱٫۸ لیتری ۱۱۰ اسب بخاری را برای مشتریان پژو ۳۰۶ کابریولت فراهم آورد. در ماه می سال ۲۰۰۰ تولید پژو ۳۰۶ کابریولت مجهز به پیشرانه ۲٫۰ لیتری پایان یافت و پیشرانه ۱٫۶ لیتری ۱۰۰ اسب بخاری جایگزین آن شد. در نهایت، پژو ۳۰۶ کابریولت در اوایل سال ۲۰۰۳ میلادی از خط تولید خارج شد.

شاهکاری حاصل از همکاری پینین فارینا و پژو

همکاری پینین فارینا و پژو ، همواره نتیجه ای خاص و زیبا را به ارمغان آورده است اما مسلما هیچ کدام به اندازه ۳۰۶ کابریولت خیره کننده نیستند. طراحی ساده در کنار هماهنگی یکنواخت اجزای بدنه، فارق از هر گونه خطوط اغراق آمیز، نمایی زیبا و دلنشین را به پژو ۳۰۶ کابریولت بخشیده تا همچنان پس از گدشت بیش از دو دهه از عمر طراحی آن، همچنان جذاب جلوه کند.

 پژو ۳۰۶ کابریولت در ایران قیمت پژو ۳۰۶ کابریولت مشخصات پژو ۳۰۶ انواع خودرو در ایران محصولات جدید پژو پژو 306 کروک مجله خودرو دنیای خودرو خودروهای خاص خودروهای عتیقه

تجهیزات ایمنی و رفاهی

برخی از تجهیزات ایمنی و رفاهی پژو ۳۰۶ کابریولت عبارتند از: سیستم ترمز ضد قفل، سیستم هشدار ضدسرقت به همراه پنل دریافت کد، رینگ های آلیاژی، سیستم صوتی سی دی خور، کنترل سیستم صوتی از راه دور، ضربه گیرهای رنگی بدن، روکش پارچه ای صندلی ها، کیسه هوای راننده و سرنشین جلو، کیسه هوای جانبی، آینه های برقی گرمکن دار، مه شکن جلو، صندلی راننده با قابلیت تنظیم ارتفاع، باز و بسته شدن سقف به صورت برقی

ملاقات با تنها پژو ۳۰۶ کابریولت کلکسیونی در ایران

پژو ۳۰۶ کابریولت موجود در ایران، بین سال ۱۹۹۴ تا ۱۹۹۷ میلادی بر روی خط تولید قرار داشته و هم اکنون در شهر سقز واقع در کردستان می باشد. این خودرو بسیار بکر بوده و با کارکردی تنها در حدود ۷۰۰ کیلومتر، از نمونه های بسیار ارزشمند و کلکسیونی پژو ۳۰۶ کابریولت در جهان می باشد. نمونه موجود در ایران، به رنگ نقره ای بوده و همانطور که پیش تر گفته شد، بکر بوده و ذره ای رنگ و خط و خش ندارد. پژو ۳۰۶ کابریولت موجود در ایران مجهز به پیشرانه ۲٫۰ لیتری با حداکثر قدرت ۱۳۵ اسب بخار می باشد که با اتصال بر جعبه ذنذه ۵ سرعته دستی، نیروی تولیدی اش را به چرخ های جلو منتقل می کند.

همانطور که از تصاویر پیداست، از تجهیزاتی همانند کیسه هوا و رینگ های آلومینیومی خبری نیست اما به تجهیزات دیگری چون شیشه بالابر برقی، آینه های برقی گرمکن دار، باز و بسته شدن سقف به صورت برقی، تنظیم ارتفاع نور چراغ های جلو، سیستم صوتی کاست خور و سیستم امنیتی رمزدار مجهز است.

نام پژو ۳۰۶ کابریولت
پیشرانه ۲٫۰ لیتری تنفس طبیعی
حداکثر قدرت ۱۳۵ اسب بخار
جعبه دنده ۵ سرعته دستی
دیفرانسیل جلو
ابعاد بر حسب میلی متر طول ۴۱۸۰، عرض ۱۶۸۹، ارتفاع ۱۳۸۰
فاصله بین دو محور بر حسب میلی متر ۲۵۴۰
حجم باک ۶۰ لیتر
وزن ۱۲۷۰ کیلوگرم

پژو ۳۰۶ کاربریولت در ایران

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.