معرفی ۶ خودرویی که قدرت پیشرانه آنها بیشتر از ادعای کارخانه است

0

معرفی ۶ خودرویی که قدرت پیشرانه آنها بیشتر از ادعای کارخانه است

فهرست مطالب

به دلایل مختلف برخی خودروسازها درباره‌ی قدرت تولیدی خودروهایشان کمی محافظه‌کارانه عمل می‌کنند. در این نوشته ۶ خودرویی را معرفی می‌کنیم که قدرت بیشتری نسبت به اعداد اعلامی کارخانه ‌دارند.

ب‌ام‌و M5 (F10)

BMW-M5-1200x800-54e66418b22
درحالی‌که شنیدن خبر عبور از مرز ۶۰۰ اسب بخار در ب‌ام‌و M5 نسخه‌ی Jahre بسیار خوشحال کننده است اما شاید این امر به گونه‌ای که اعلام شده نباشد. چرا؟ چون نسخه‌ی استاندارد خودرو پیش‌ازاین به رکورد ۶۰۰ اسب بخار رسیده است.
چندین تست داینوی مختلف نشان داده‌اند که M5 استاندارد قدرتی حدود ۶۰۰ اسب بخار دارد که بیشتر از ۵۵۲ اسب بخار اعلامی کارخانه است. ما هنوز هم از خاتمه تولید نسخه‌ی V10 ناراحتیم اما آن قدرت تولیدی خنده را بر لبمان می‌نشاند.

نیسان اسکای لاین GT-R (R34)

nissan-skyline-gt-r
زمانی که به خودروهای ژاپنی اسپورت در دهه‌های ۹۰ و میلادی و بعد از آن می‌اندازیم یک عدد مرتباً تکرار می‌شود: ۲۷۶ اسب بخار. بسیاری از افراد موافق این موضوع هستند که اکثر شرکت‌های ژاپنی یک عددی را روی کاغذ اعلام می‌کردند اما واقعیت این بود که قدرت تولیدی خودروها به‌خوبی از ۳۰۰ اسب بخار می‌گذشت.
در مورد R34 باید گفت که خروجی واقعی پیشرانه‌ی ۶ سیلندر توئین توربوی این خودرو بیشتر به عدد ۳۲۲ اسب بخار نزدیک است.

تویوتا Century

toyota-century
این خودرو تنها یک مدل پرفورمنس نیست که قدرت کمتری را اعلام کرده باشد. پیشرانه‌ی ۱۲ سیلندر این خودرو به‌طور رسمی همان‌طوری که حدس می‌زنید قدرت ۲۷۶ اسب بخاری دارد اما در حقیقت قدرت بالای ۳۰۰ اسب بخار را تولید می‌کند. هرچند همین میزان قدرت نیز برای پیشرانه‌ای ۵ لیتری نسبتاً کم محسوب می‌شود.

پورشه ۹۵۹

porsche-959
یکی از هیجان‌انگیزترین و تکنولوژیک ترین سوپرکارهای دهه‌ی ۸۰ میلادی پورشه ۹۵۹ افسانه‌ای بوده است. این خودرو دارای سیستم چهارچرخ محرک، سیستم تعلیق فعال و حتی پایش فعال لاستیک‌ها بوده است.
قدرت پیشرانه‌ی ۶ سیلندر تخت توربوی این خودرو ۴۵۰ اسب بخار اعلام شده است. هرچند شایعات بیان می‌دارند قدرت این خودرو نزدیک ۵۰۰ اسب بخار بوده است.

فورد موستانگ کبرا جت

ford-mustang-cobra-jet
در دهه‌ی ۶۰ و ۷۰ میلادی خروجی پیشرانه‌های خودروهای عضلانی به‌طور قابل‌توجهی کمتر اعلام می‌شد. بزرگ‌ترین دروغ‌گوی آن‌ها نیز مدل موستانگ کبرا جت بود.
این خودرو از پیشرانه‌ی ۸ سیلندر بلوک بزرگ فورد با قدرت رسمی ۳۳۵ اسب بخاری استفاده می‌کرد؛ اما در حقیقت خروجی آن ۴۱۰ اسب بخار بود. بله فورد ۷۵ اسب اضافی را نادیده گرفته بود.

شورولت کامارو (نسل چهارم)

chevrolet-camaro-4th
نسل چهارم شورولت کامارو در میل‌لنگ قدرت ۳۰۵ اسب بخاری داشت؛ اما در حقیقت قدرت بیشتری به چرخ‌ها می‌رسید.
این موضوع درباره‌ی پونتیاک فایربرد نیز که از همان پیشرانه‌ی LS1 استفاده می‌کرد صادق است. این پیشرانه در شورولت کوروت C5 نیز با اندکی تغییرات بار رفته اما این بار قدرت اعلامی آن از سوی کارخانه افزایش یافته و به ۳۵۰ اسب بخار رسیده بود.

منبع: carthrottle

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.