شرکت تاکاتای ژاپن یک تریلیون دلار جریمه شد

0

شرکت تاکاتای ژاپن به یک تریلیون دلار جریمه شد

فهرست مطالب

یک منبع آگاه به وال استریت ژورنال اظهار کرد که تاکاتای ژاپن به توافق با وزارت دادگستری آمریکا نزدیک شده و انتظار می رود حداکثر یک تریلیون دلار برای حل و فصل اتهامات مربوط به بادکننده ایربگ معیوب پرداخت کند

 با این همه رقم نهایی ممکن است صدها میلیون دلار بالاتر باشد.
هر دو طرف سرگرم مذاکره برای اقرار به ارتکاب تخلف از سوی شرکت قطعه ساز ژاپنی تاکاتا هستند که بخشی از این توافق خواهد بود و ممکن است تا ژانویه انجام شود.

نتیجه تصویری برای شرکت تاکاتای ژاپن
انتظار می رود تاکاتا بخشی از جریمه را از پیش پرداخت کند و باقی آن در طول چند سال پرداخت شود. منابع آگاه اظهار کرده اند این جریمه کمتر از یک تریلیون دلار نخواهد بود.
براساس گزارش رویترز، شرکت ژاپنی تاکاتا از نیترات آمونیوم برای ایجاد انفجار کوچکی که ایربگها را در تصادف باد می‌کند، استفاده می‌کند اما این ماده شیمیایی در صورت قرار گرفتن در معرض گرمای شدید و رطوبت بالای هوا به مدت طولانی، ممکن است با سرعت زیادی منفجر شده و قوطی فلزی که محل نگهداری این ماده است را تکه تکه کند و این قطعات همانند ترکش در داخل خودرو پرتاب شوند. تاکنون بیش از ۱۵ کشته و ۱۰۰ مجروح در ارتباط با نقص ایمنی ایربگ‌های ساخت تاکاتا شناسایی شده اند. خودروسازان جهانی تلاش می‌کنند حداکثر ۱۰۰ میلیون بادکننده ایربگ معیوب تاکاتا را در سراسر جهان تعویض کنند.

نتیجه تصویری برای شرکت تاکاتای ژاپن

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.