متوسط هزینه نگهداری خودروی آمریکایی چقدر است؟!

0

مطالعه‌ی جدید انجام شده توسط AAA نشان دهنده‌ی متوسط هزینه‌ی نگهداری خودروی جدید در آمریکاست که البته مبلغ کمی هم نیست!

اخبار آمریکا کیفیت خودرو آمریکایی قیمت خودرو آمریکایی هزینه نگهداری خودرو هزینه نگهداری از خودروهای لوکس
این مطالعه که از سال ۱۹۵۰ تاکنون و به‌صورت سالانه انجام می‌شود نشان داده متوسط هزینه‌ی مالکیت سالانه‌ی یک خودروی جدید در سال ۲۰۱۹ برابر با ۹۲۸۲ دلار است که در هر ماه ۷۷۳.۵۰ دلار می‌شود.

https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2019/09/Your-Driving-Costs-infographic.jpg
AAA برای دست یافتن به این آمار و ارقام ۴۵ خودروی محبوب مدل سال ۲۰۱۹ را در ۹ بخش مختلف بررسی کرده است. سدان ها، شاسی بلندها، مینی ون ها، پیکاپ ها، خودروهای الکتریکی و هیبریدی جزو مدل‌های موردمطالعه بوده‌اند اما خبری از خودروهای اسپورت و لوکس گران‌قیمت در این مطالعه نیست چراکه به‌طور واضح آن‌ها هزینه‌های مالکیت بسیار بیشتری را طلب می‌کنند.

این مطالعه هزینه‌ی سالانه‌ی مالکیت خودرو در بازه‌ی زمانی ۵ ساله یا ۱۲۰,۷۰۰ کیلومتر را تخمین زده و نگاهی به فاکتورهای جداگانه همچون خرید اقساطی ۶۰ ماهه، هزینه‌ی خرید لاستیک‌های جدید و بیمه‌نامه با سقف ۱۰۰ تا ۳۰۰ هزار دلار داشته است. بدون هرگونه تعجبی، افت قیمت خودرو هزینه‌ی قابل‌توجهی را به مالک خودروی جدید تحمیل می‌کند و به‌صورت متوسط این رقم بیش از ۳,۳۰۰ دلار در سال است که حدود یک‌سوم از کل هزینه‌های مالکیت را تشکیل می‌دهد.

ارزان‌ترین خودروی جدیدی که می‌توانید بخرید یک سدان کوچک با هزینه‌ی سالانه‌ی ۷۱۱۴ دلاری بوده درحالی‌که متوسط هزینه‌ی مالکیت یک شاسی‌بلند میان سایز در یک سال به ۱۰,۲۶۵ دلار می‌رسد. اگر مالک یک خودروی جدید در طول ۵ سال حدود ۱۲۰,۷۰۰ کیلومتر با خودروی خود رانندگی کند، به ازای هر ۱.۶ کیلومتر باید ۷۹ سنت هزینه پرداخت کند؛ اما شاید خرید یک خودروی کارکرده انتخاب خیلی بدی نباشد نه؟ موضوع این است که برای یک خودروی کارکرده نیز باید هزینه‌ی تعویض قطعات و استهلاک را در نظر گرفت اما خب حداقل این خودروها افت قیمت چشمگیر نمونه‌های صفرکیلومتر را ندارند.

https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2019/09/Your-Driving-Costs-infographic-1.jpg

https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2019/09/Your-Driving-Costs-infographic-2.jpg
منبع:پدال

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.