آیا نیاز هست لاستیکهای ماشینتان را جابجا کنید؟

0

آیا نیاز هست لاستیکهای ماشینتان را جابجا کنید؟

فهرست مطالب

نتیجه تصویری برای تعویض لاستیک

زمان مناسب برای جابجا کردن لاستیکها زمانی است که روغن را تعویض میکنید، چون روغن حداقل سالی یک بار تعویض میشود؛ یا اگر هم سالی ۱۶۰۰۰ کیلومتر(۱۰۰۰مایل) رانندگی کنید روغن را عوض میکنید.

1

بیشتر خوررو سازان توصیه میکنند لاستیکها مطابق با برنامه تعویض روغن جابجا شوند. در بیشتر مواقع روغن باید پس از طی مسافت ۱۲۰۰۰کیلومتر(۷۵۰۰ مایل) یا بعد از شش ماه عوض شود، ولی در برخی خودروها مثل خودروهای فورد، فولکس، تویوتا،  زمان تعویض روغن پس از طی ۱۶۰۰۰کیلومتر(۱۰۰۰۰مایل) است. در خودروی بی-ام-و، روغن پس از طی هر ۲۴۰۰۰ کیلومتر عوض میشود، اما این مدت برای جابجا کردن لاستیکها خیلی طولانی است.

نتیجه تصویری برای تعویض لاستیک
وقتی باید لاستیکهای ماشین را جابجا کنید که ماشین ۱۲۰۰۰ کیلومتر طی کرده باشد. لاستیکها روی چرخ ماشین قرار میگیرند وبار سنگینی را تحمل میکنند، چون ماشین توسط انها به جاده فشار می اورد. در خودروهایی که کنترل حرکت در انها با چرخهای جلو صورت میگیرد، وزن موتور و فشار حرکت، این بار را در لاستیکهای جلو بیشتر میکند؛ همچنین در این گونه خودروها، این لاستیکهای جلو هستند که کار غالب را انجام میدهند.

سالی دو بار جابجا کردن لاستیکهای عقب و جلو، باعث میشود بار به یک نسبت بر لاستیکها وارد شود. حتی سازندگان خودروهایی هم که کنترل حرکت انها با چهار چرخ صورت میگیرد نیز جابجا کردن چرخها را توصیه میکنند. برای مثال در خودروی سوبارو، لاستیکهای ماشین باید پس از طی هر ۱۲۰۰۰کیلومتر(۷۵۰۰مایل) یا پس از گذشت ۷ ماه و نیم جابجا شوند.

نتیجه تصویری برای تعویض لاستیک

استثناهایی هم وجود دارد؛ برای مثال برای بعضی از مدلها، برنامه های زمانی مختلفی برای جابجا کردن لاستیک ارائه شده است. ما پیشنهاد میکنیم برنامه ارائه شده در دستورالعمل خودروی خودتان را پیروی کنید؛ ولی لاستیکها را حد اقل یک بار در سال جابجا کنید. لازم نیست به یک نمایندگی بروید تا این کار را برای شما انجام دهد. بسیاری از مراکز فروش لاستیک و تعمیرگاهها این کار را انجام میدهند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.