مشخصات فنی و قیمت احتمالی چری تیگو ۸ در ایران +عکس

0

به‌تازگی تصاویر غیررسمی از لوکس‌ترین شاسی‌بلند چری در خیابان‌های ایران دیده شده است. چری تیگو ۸ درصورت مونتاژ مدیران‌خودرو، بزرگ‌ترین محصول چینی بازار خواهد بود.

چری با اختلافی اندک از جیلی و بی‌وای‌دی و هاوال، یکی از برترین خودروسازان چین ازنظر کیفیت فنی و ایمنی است. محصولات جدید چری علاوه‌بر امکانات رفاهی هماهنگ با استاندارد جهانی، ظاهر بسیار خوبی دارند و فراتر از انتظار مخاطبان کشورهای مختلف را جذب می‌کنند. بازار ایران هم در سال‌های گذشته، میزبان انواع محصولات چری بوده است. کراس‌اورهای X22 ،X33، تیگو ۵ و تیگو ۷ و سدان آریزو ۵، بخش درخورتوجهی از خودروهای موجود در جاده‌های ایران را تشکیل می‌دهند. با این اوصاف، می‌توان چری را مهم‌ترین برند خودروسازی چین در بازار کشورمان دانست.

رشد بسیار چشمگیر شرکت‌های چینی در سال‌های اخیر، به ظهور محصولات لوکس در سبد خودروسازان این کشور منجر شده است. از سال ۲۰۱۸ با معرفی تیگو ۸، چری هم به سازندگان شاسی‌بلندهای پهن‌پیکر چینی پیوست تا خودرویی با قابلیت حمل هفت سرنشین داشته باشد. طول، عرض، ارتفاع و فاصله‌ی محورهای این محصول به‌ترتیب ۴،۷۰۰، ۱،۸۶۰، ۱،۷۴۶ و ۲،۷۱۰ میلی‌متر است؛ ازاین‌رو، ابعاد تیگو ۸ با نسل سوم هیوندای سانتافه موجود در خیابان‌های ایران مشابه است.

قیمت چری تیگو 8 مشخصات چری تیگو 8 نمایندگی تیگو 5 معرفی شاسی بلند مجله خودرو شاسی بلند چینی محصولات جدید تیگو Chery Tiggo 8

تیگو ۸ با دو تیپ کابین تولید می‌شود که اصطلاحا پنج یا هفت نفره (با دو یا سه ردیف صندلی) هستند. فضای استاندارد صندوق‌عقب نمونه‌ی اصلی با دو ردیف صندلی ۸۹۲ لیتر است که با خواباندن صندلی‌های پشت، به ۱،۹۳۰ لیتر افزایش می‌یاید. در مدل هفت صندلی تیگو ۸، طبیعتا صندوق‌عقب جادار نیست و حدود ۱۹۳ لیتر برای حمل بار پشت صندلی‌های ردیف سوم وجود دارد. برخلاف بسیاری از شاسی‌بلندهای سه‌ردیفه‌ی دنیا، مکان نصب صندلی‌های ردیف دوم در مدل‌های پنج و هفت نفره‌ی تیگو ۸ متفاوت نیست تا سرنشینان این قسمت در هر دو نسخه، راحتی مشابه داشته باشند.

قیمت چری تیگو 8 مشخصات چری تیگو 8 نمایندگی تیگو 5 معرفی شاسی بلند مجله خودرو شاسی بلند چینی محصولات جدید تیگو Chery Tiggo 8

شاسی‌بلند پرچم‌دار چری در بازارهای مختلف با پیشرانه‌ی ۱.۵ لیتری توربوشارژ فروخته می‌شود. این مدل ۱۴۷ اسب‌بخار قدرت در ۵،۵۰۰ دوربردقیقه تولید می‌کند و ۲۱۰ نیوتن‌متر گشتاور از ۱،۷۵۰ تا ۴،۰۰۰ دوربردقیقه دارد. امکان خرید تیگو ۸ با سیستم دودیفرانسیل وجود ندارد. این خودرو با دو نوع جعبه‌دنده‌ی ۶ سرعته‌ی دستی یا ۶ سرعته‌ی خودکار دوکلاچه (DCT) تولید می‌شود که نهایت سرعتش ۱۹۰ کیلومتربرساعت است. در سایت شرکت سازنده، تولید چری تیگو ۸ با پیشرانه‌ی دولیتری توربوشارژ و ۱۶۷ اسب‌بخار قدرت و ۲۵۰ نیوتن‌متر گشتاور نیز برنامه‌ریزی شده است. اطلاعات دقیقی از عملکرد این خودرو در سرعت‌گیری و مصرف سوخت وجود ندارد؛ اما می‌توان پیش‌بینی کرد نمونه‌ی ۱.۵ لیتری با قدرت ۱۴۷ اسب‌بخار و وزن خالص ۱،۵۰۰ کیلوگرم، حدود ۱۱ تا ۱۲ ثانیه بعد از شروع حرکت به سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت برسد و میانگین مصرف سوختش ۹ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر باشد.

 

نمای بیرونی تیگو ۸ با ظاهری خلاقانه، وفادار به زبان طراحی چری است. خط باریک از فلز براق کروم زیر چراغ‌ها دیده می‌شود و سرتاسر جلوپنجره را پوشش می‌دهد. مه‌شکن‌های LED و طرح اسپرت چراغ‌های اصلی نیز حس شاسی‌بلندی مدرن برای تیگو ۸ فراهم می‌کنند. این خودرو با رینگ‌های ۱۸ اینچ آلومینیوم و ظاهری زیبا در عکس‌های تبلیغاتی دیده می‌شود که با لاستیک‌هایی به پهنای ۲۳۵ میلی‌متر همراه هستند. در نمای جانبی و پشت، استفاده‌ی حساب‌شده از خطوط حجم‌دهنده پیکر تیگو ۸ را بزرگ‌ و قدرتمند جلوه می‌دهد. درضمن، سان‌روف پانورامیک، ریل باربند، ادوات کروم پایین درهای ورودی و قاب پنجره‌ها، مشابه شاسی‌بلندهای لوکس بازار جهانی هستند.

 

نمای پشت تیگو ۸ شباهت بسیار زیادی به کیا اسپورتیچ ۲۰۱۸ دارد و درعین زیبایی، چندان خلاقانه به‌نظر نمی‌رسد. شاید مهم‌ترین نکته‌ی مثبت در این قسمت، جای‌گذاری بسیار مناسب اگزوزها و استفاده از ادوات نقره‌ای‌رنگ در سپر باشد. درمجموع، می‌توان به طراحی بدنه‌ی تیگو ۸ نمره‌ی بسیار خوبی داد و از پلاستیک سیاه‌رنگ ارزان‌قیمت موجود در سپرها، گِل‌گیرها، درها و حاشیه‌ی بدنه چشم‌پوشی کرد.

فضای داخلی تیگو ۸ فراتر از تصورات عمومی مردم از خودرو چینی است. فرمان چرم با پنل دیجیتال هفت اینچ پشت آن حتی در بسیاری از محصولات اروپایی هم دیده نمی‌شود؛ اما در شاسی‌بلند پرچم‌دار چری موجود خواهد بود. در میان داشبورد، نمایشگر لمسی ۹ یا ۱۰.۲۵ اینچ هماهنگ با ناوبری ماهواره‌ای و دوربین پارک و دید ۳۶۰ درجه وجود دارد. کمی پایین‌تر از نمایشگر اصلی، در نزدیکی دسته‌دنده هم پنل لمسی هشت اینچی نصب شده است که تهویه‌ی مطبوع دوگانه‌ی خودکار و امکاناتی مثل گرم‌کن داخل صندلی‌ها را با تماس انگشت کاربر کنترل می‌کند. در نسخه‌های سفارشی، علاوه‌بر حسگر عقب و دو کیسه‌ی هوا برای سرنشیان جلو، حسگرهای جلوگیری از برخورد روی سپر جلو، به‌علاوه‌ی ترمز خودکار و چهار کیسه‌ی هوا در طرفین اتاق نصب خواهند شد. تیگو ۸ از سیستم ترمز و فناوری کنترل تعادل (ESP) ساخت بوش آلمان استفاده می‌کند و ستون‌های تقویت‌شده با فولاد دارد.

http://www.chinamobil.ru/photo/ChTiggo8/full/chery-tiggo8-01.jpg

قیمت نسخه‌های مختلف از چری تیگو ۸ با جعبه‌دنده‌ی دستی و خودکار در بازار چین ۱۵ تا ۱۷ هزار دلار است. با این حساب، قیمت احتمالی تیگو ۸ مونتاژ ایران حدودا ۳۵۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان خواهد بود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.