وفادارترین خودروهای برای مالکان کدام هستند؟
از گذشته تا به امروز خرید خودرو یک سرمایه گذاری طولانی مدت بوده است چرا که معمولا خودرو بعد از خرید خانه و آموزش های دانشگاهی جزو گران ترین خرید مردم بر شمرده می شود.میزان وفاداری یک خودرو به مالکش به مواری چون قابلیت اطمینان،هزینه های نگه داری و غیره باز می گردد.در این بین وب سایت iSeeCars کار تحقیقی را انجام داده تا طی آن خودروهایی که بیشترین زمان مالکیت در نزد صاحبان خود را داشته اند مشخص شود.
طبق این مطالعه، مصرفکنندگان بهطور متوسط خودروی خود را ۸.۴ سال نگه میدارند. نتایج این مطالعه نشان میدهد که خودروهای اسپرت زمان بیشتری در مالکیت باقی میمانند زیرا افراد خودروهای اسپرت را برای رانندگی در مواقع خاص خریداری میکنند و بندرت از آنها بهعنوان خودروی روزانه استفاده میکنند. برای دیدن اینکه مردم کدام خودروها را مدتزمان بیشتری نگه میدارند به ادامهٔ این مطلب توجه کنید.
۱۰- تویوتا آوالون
مدت مالکیت: ۹.۷ سال
هرچند آوالون مثل برادران کوچکترش یعنی کمری و کرولا فروش خیلی بالایی ندارد اما این تنها سدان تویوتا در این لیست است. آوالون سدان فول سایزی است که در سبد محصولات تویوتا بالاتر از کمری قرار میگیرد.
۹-تویوتا سکویا
مدت مالکیت: ۹.۹ سال
تویوتا سکویا اولین اسیووی این لیست است. تویوتا برندی است که به خاطر قابلیت اطمینان بالای محصولاتش شناخته میشود و این اسیووی غولپیکر با قیمت پایهٔ ۵۰ هزار دلاری هم یکی از همین محصولات است. احتمالاً این یکی از دلایلی است که موجب میشود سکویا مدت زیادی در مالکیت خریدار باقی بماند.
۸- پورشه ۹۱۱
مدت مالکیت: ۹.۹ سال
توضیح دربارهٔ این خودرو کمی دشوار است زیرا پورشه مدلهای بسیار متنوع و مختلفی از ۹۱۱ را ارائه میکند. نسخههای پایهٔ این خودرو سطح عملکرد قابلقبولی دارند درحالیکه نسخههای پرقدرت بیشتر مناسب پیست مسابقه هستند و حتی برخی از آنها از ارزش کلکسیونی هم برخوردار هستند.
۷- تویوتا فورانر
مدت مالکیت: ۱۰ سال
امروز تویوتا فورانر کمی سالخورده شده است اما این مانع از نگهداری طولانیمدت آن نشده است. خریداران همچنین میتوانند این خودرو را بهعنوان یک خودروی آفرود قابلاحترام ارتقاء دهند.
۶- فورد موستانگ
مدت مالکیت: ۱۰ سال
بررسیها نشان دادهاند که مردم فورد موستانگ را برای یک دهه نگه میدارند که برای چنین خودروی نمادینی زمانی طولانی محسوب میشود. موستانگ برای کسانی که به دنبال پرفورمنس مقرونبهصرفه، هزینههای نگهداری پایین و قطعات افترمارکتی یا جانبی فراوانی هستند گزینهٔ مناسبی است.
۵-فورد اکسپیدیشن
مدت مالکیت: ۱۰.۱ سال
دومین محصول فورد در این لیست، اسیووی فول سایز اکسپیدیشن است که با خودروهایی مثل شورلت سابربن رقابت میکند. فورد طی سالهای گذشته اقدامات زیادی انجام داده است تا این خودرو را از لحاظ طراحی، پرفورمنس و ویژگیها به سطح بالاتری ارتقاء دهد.
۴- آئودی TT
مدت مالکیت: ۱۰.۲ ثانیه
کوپهٔ دودر آئودی در چهارمین رتبهٔ این لیست قرار گرفته است. هرچند آیندهٔ TT چندان مشخص نیست اما به نظر میرسد این کوپهٔ آلمانی فعلاً زنده خواهد ماند. این در حالی است که خریداران بیش از یک دهه این خودرو را نگه میدارند.
۳- مرسدس بنز SL کلاس
مدت مالکیت: ۱۰.۳ سال
مرسدس SL مثال دیگری برای یک خودروی اسپرت گرانقیمت است که مدت زیادی در مالکیت باقی میماند. این ماشین یک رودستر گرانقیمت و نمادین است که بسیاری آنرا برای رانندگی در آخر هفتههایی خریداری میکنند که هوا عالی است.
۲- شورلت کوروت
مدت مالکیت: ۱۰.۵ سال
شورلت کوروت یک نماد آمریکایی است که مردم اغلب آنرا خودروی رؤیایی خود میدانند. این امری منطقی است که خودرویی که عملکرد محور و فاقد کارایی برای استفادهٔ روزانه است، رتبهٔ دوم این لیست را به خود اختصاص میدهد. صاحبان کوروت نمیتوانند آنرا رها کنند.
۱- تویوتا لندکروزر
مدت مالکیت: ۱۱.۴ سال
تویوتا لندکروزر با اختلاف مالکیتی نزدیک به یک سال در صدر این لیست جای گرفته است. قیمت پایهٔ این خودرو در حال حاضر از ۸۵ هزار دلار آغاز میشود که برای یک تویوتا قیمت بسیار گرانی محسوب میشود زیرا این قیمت خودروهای لوکس است؛ اما بااینحال این یک سرمایهگذاری قابلتوجه است
باورنکردنی هست این حرفی که میخام بگم…
ما خانواده ای ۴نفری هستیم.که ۲خودرو داریم.
۱.پژو ۲۰۶ تیپ۲ مدل سال۸۴ .که همون سال ۸۴صفر خریداری کردیم.
۲.مزدا ۳ اتومات تیپ۳مدل۸۸.که در سال۹۵خریداری کردیم..
و اما باوفاترین خودروی ما فقط وفقط پژو ۲۰۶مون هست..که تا همین الان که سال۹۹هستش.فقط یکبار واشر سرسیلندر عوض کردیم.و در این ۱۵سال که این خودرو را سوار هستیم خدا شاهده هر روز مسافتی بالغ بر ۹۰الی ۱۲۰کیلومتر طی میکنیم.دوبار باهاش به جنوب سفر کردیم.۱بار مشهد.وبالای ۵بار هم شمال.😁.اینخودرو ن در درون شهر بی وفایی کرده.ونه در جاده های بیرون شهر..فقط کمی از نظر رنگ خودرو به دلیل عمرش داره توی ذوق میزنه که تصمیم دارم تمام بدنه را بدم رنگ کنه استاد نقاش و باز از نظر قیافه بیاد رویپا.
مزدا همخوببوده واسمون ولی با دست اندازها مشکل داریم وکفشدائمگیرمیکنه…
خلاصه خودرویی به این خوبی که داریم..واقعا یار با وفای ما بوده..و خواهد ماند.تمامقطعات موتورواجزای داخلی کابوت فابریک هستش..ولی قطعات زیر وبند را هرباری عوضکردیم.
یا حق