معرفی اولین محصول تمام الکتریکی لکسوس UX300e +عکس

0
مان‌طور که وعده داده شده بود، لکسس از اولین محصول تمام الکتریکی تاریخ خود در نمایشگاه گوانگژو پرده‌برداری کرده است. البته این خودرویی نیست که از ابتدا و به‌طور خاص به‌عنوان محصولی تمام الکتریکی طراحی و توسعه یافته باشد بلکه نسخه‌ای الکتریکی از کراس‌اوور UX است که با نام UX300e شناخته می‌شود. هرچند لکسس و شرکت مادر آن یعنی تویوتا از پیشگامان فناوری هیبریدی محسوب می‌شوند اما هردوی آن‌ها طی سال‌های اخیر از قافلهٔ خودروهای تمام الکتریکی عقب مانده‌اند ولی حالا این وضع تغییر کرده است زیرا این گروه ژاپنی همراه با صنعت خودروسازی، الکتریکی‌سازی را پذیرفته و UX300e اولین قدم در این راه به‌حساب می‌آید.

مجله خودرو تازه های خودرو معرفی خودرو بهترین خودروهای 2020 محصولات جدید لکسوس شرکت لکسوس قیمت لکسوس برقی بهترین خودرو برقی

https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2019/11/Lexus-UX_300e-2021-1024-05.jpgمان‌طور که گفته شد، UX300e بر اساس کراس‌اوور ساب‌کامپکت UX ساخته شده که سال گذشته به بازار آمد. این خودرو به یک موتور الکتریکی با ۲۰۴ اسب بخار قدرت مجهز شده که در جلو نصب شده و انرژی موردنیاز خود را از پکیج باطری‌های لیتیوم یون ۵۴.۳ کیلووات ساعتی می‌گیرد. گفته شده این باطری‌ها حداکثر بُردی معادل ۴۰۰ کیلومتر را برای خودرو فراهم می‌کنند که برای رهایی از اضطراب اتمام شارژ کافی به نظر می‌رسد. علاوه بر این، این باطری‌ها در زیر کف خودرو جای گرفته‌اند که به پایین آمدن مرکز ثقل کمک کرده و همراه با مهاربندی‌های اضافه و بهینه‌سازی جذب و نیروی کمک‌فنرهای خاص این مدل، موجب بهبود هندلینگ ماشین می‌شود.

https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2019/11/Lexus-UX_300e-2021-1024-09.jpg به‌جز نشان‌های الکتریکی و رینگ‌های خاص UX300e که موجب بهبود کارایی آئرودینامیکی می‌شوند، این کراس‌اوور الکتریکی در ظاهر هیچ تفاوتی با نسخه‌های درون‌سوز یا هیبریدی خود ندارد. لکسس هنوز هیچ‌گونه اعدادی از عملکرد این خودرو منتشر نکرده اما وعده داده است که UX300e خودروی سریعی خواهد بود. در این ماشین همچنین راننده می‌تواند برای دستیابی به عملکرد دلخواه خود، از انتخاب‌گر حالات رانندگی استفاده کند درحالی‌که برای تنظیم ترمز احیا شونده نیز چهار سطح مختلف در نظر گرفته شده است. علاوه بر این، مهندسین لکسس روی عایق‌های صدای UX کار کرده و همچنین یک سیستم کنترل صدای فعال را هم به خودرو اضافه کرده‌اند که با انتقال صداهای محیط، به راننده و سرنشینان احساسی طبیعی از شرایط رانندگی را می‌دهد.

https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2019/11/Lexus-UX_300e-2021-1600-07.jpg

خریداران UX300e با استفاده از یک اپلیکیشن اختصاصی می‌توانند از طریق گوشی هوشمند خود میزان شارژ باطری و میزان بُرد باقیمانده باخبر شوند. این اپلیکیشن همچنین یک تایمر را برای مشخص کردن زمان موردنیاز برای شارژ کامل باطری‌ها نشان می‌دهد که با مالک اجازه می‌دهد تا شارژ خودرو را مطابق با نیازهای خود برنامه‌ریزی کند. علاوه بر این، مالک می‌تواند با استفاده از این اپلیکیشن از راه دور عملکردهای مختلف خودرو مثل سیستم تهویه، گرم‌کن صندلی‌ها و گرم‌کن شیشه‌ها را فعال کند. لکسس UX300e در سال ۲۰۲۰ راهی بازارهای چین و اروپا خواهد شد اما ژاپنی‌ها برای خرید آن باید تا اوایل سال ۲۰۲۱ صبر کنند.

https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2019/11/Lexus-UX_300e-2021-1024-12.jpg

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.