رونمایی از اولین خودرو پرنده در تاریخ (عکس)

0
روز گذشته از اولین خودرو پرنده تجاری در جهان رونمایی شد.

انسان توانست قدم دیگری برای تحقق رویای ساخت خودرو پرنده بردارد، سه شنبه شب در فلوریدا آمریکا از اولین خودرو پرنده با قابلیت هدایت در هوا رونمایی شد. تا کنون مدل‌های مختلفی با عنوان خودرو پرنده ساخته شده، اما هیچکدام به صورت تجاری در نیامده بودند، ضمن اینکه تجربه هدایت خودرو پرنده در هوا یک مساله اساسی و حساس بود که تا کنون به شکل درستی رفع نشده بود. اما خودرو پرنده Pioneer Personal Air Landing Vehicle با نام کوتاه PAL-V، اولین محصولی است که هم بر روی زمین و هم در هوا حرکت می‌کند، کنترل کامل آن نیز دست راننده است و از راه دور مدیریت نمی‌شود ضمن اینکه از همین حالا مشتریان می‌توانند این خودرو را خریداری کنند. به این ترتیب PAL-V اولین خودرو پرنده تجاری در جهان لقب می‌گیرد.

این خودرو پرنده دارای بالگرد‌هایی مانند هلیکوپتر بوده که در هنگام حرکت به صورت خودکار، جمع می‌شود و در محفظه بالای خودرو قرار می‌گیرد، از این رو ظاهر این وسیله با دیگر خودرو‌ها کاملا متفاوت است. PAL-V دو صندلی دارد و بر روی زمین با قدرت ۲۰۴ اسب‌بخار حرکت می‌کند. موتور چهار سیلند این خودرو توانایی آن را دارد که در ظرف ۸ ثانیه به سرعت ۶۰ مایل در ساعت برسد، با این وجود از نظر یک خودرو، با وسیله‌ای کاملا معمولی طرف هستیم.

خودرو پرنده مجله خودرو دنیای خودرو معرفی خودرو انواع خودرو پرنده

رونمایی از اولین خودرو پرنده در تاریخ

بال‌های PAL-V در عرض ۱۰ دقیقه باز می‌شود که تقریبا زمان زیادی است، پس از این زمان خودرو به بالگرد تبدیل شده و به پرواز در می‌آید. این وسیله در هوا می‌تواند تا ارتفاع ۱۲ هزار پا اوج بگیرد و حرکت کند، PAL-V در حالت بالگرد به نهایت سرعت ۲۰۰ مایل در ساعت می‌رسد، اما بر روی زمین به دلیل سنگینی و قدرت پایین خودرو، نهایت سرعت آن تنها ۱۰۰ مایل در ساعت است.

مدیر اجرایی گروه تولید کننده این وسیله نقلیه اعلام کرد که پس از سال‌ها تلاش زیاد توانستند تا اولین خودرو پرنده را تولید کنند. قطعا مشخصات و قابلیت‌های این وسیله در طول سال‌های آینده بهبود چشمگیری پیدا می‌کند، اما در هر صورت ساخت اولین خودرو پرنده تجاری اتفاق بزرگی برای صنعت خودروسازی است. ۷۰۵ نسخه از خودرو پرنده PAL-V تولید شده که هر کدام با قیمت ۵۰۴ هزار دلار به فروش خواهد رسید.

رونمایی از اولین خودرو پرنده در تاریخ

رونمایی از اولین خودرو پرنده در تاریخ

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.