معرفی مدل جدید خودران هیوندای آیونیک در نمایشگاه CES 2017+عکس

0

معرفی مدل جدید خودران هیوندای آیونیک در نمایشگاه CES 2017+عکس

با نسخه خودران هیوندای آیونیک آشنا شوید

شرکت‌ هیوندای، خودروی خودران و مقرون‌به‌صرفه‌ی آیونیک را در نمایشگاه CES 2017 به نمایش گذاشت.

نمایشگاه CES‌ امسال مملو از خبرهای مرتبط با خودروهای خودران بود و در این میان، شرکت خودروسازی هیوندای نیز نسخه‌ی خودران Ioniq را به نمایش گذاشت؛ هاچ‌بک اسپرتی که به پیشرانه‌ی الکتریکی و مجموعه‌‌ای از سنسورهای مرتبط با فناوری خودران مجهز شده است. طبق اعلام هیوندای، استفاده از سنسورهای ارزان‌قیمت‌تر و نیاز به توان پردازشی کم‌تر باعث شده است آیونیک به یک خودروی خودران مقرون‌به‌صرفه بدل شود؛ خودرویی که امکان خرید آن برای قشر گسترده‌‌تری از جامعه میسر است.

نتیجه تصویری برای خودران هیوندای آیونیک

مهندسان هیوندای برای حفظ طراحی جذاب آیونیک، حسگرهای لیدار را پشت سپر آن پنهان کرده‌اند و شرکت‌ دلفی نیز در خودروهای شاسی‌بلند آئودی استراتژی مشابهی پیش گرفته‌ است. این موضوع سبب تمایز آیونیک از خودروهای خودران دیگری می‌شود که حسگرها و دوربین‌های متعددی روی بدنه‌‌شان نصب شده است.

خودروی خودران آیونیک هیوندای

اما نکته‌ی مهم این است که طبق اعلام هیوندای، آیونیک برای فروش در رده‌ی مقرون‌به‌صرفه‌ بازارهای خودروی خودران تولید شده است؛ بنابراین خودروی یادشده، فاقد توان پردازشی کافی برای دستیابی به سطح‌های بالاتری از فناوری خودران است. البته این موضوع به مفهوم جذاب نبودن آیونیک نیست.

خودروی تمام‌الکتریکی آیونیک به بسته‌ی باتری ۲۸ کیلو‌وات‌ساعت لیتیوم‌-یون مجهز شده است؛ این پک باتری شعاع حرکتی ۲۵۰ کیلومتری را برای آیونیک به ارمغان می‌آورد که از شعاع حرکتی ۱۷۰ کیلومتری نسل آینده‌ی خودروی نیسان لیف (Nissan Leaf) بیشتر و از شعاع حرکتی ۳۲۰ کیلومتری شورولت بولت پایین‌تر است.

نتیجه تصویری برای خودران هیوندای آیونیک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.