۱۵ خودروی جذاب، اما بدفروش سال ۲۰۱۹ +عکس

0
در کل فروش خودرو در آمریکا نسبت به سال ۲۰۱۸ حدود ۱ درصد کاهش یافته است. متأسفانه برخی خودرو‌های جذاب هم وجود دارند که در سال ۲۰۱۹ موردتوجه عموم قرار نگرفتند و ما قصد داریم آن‌ها را خدمت شما عزیزان معرفی کنیم.

پدال: اگرچه سال ۲۰۱۹ برای صنعت خودرو سال سخی بود، اما برخی آمار برجسته وجود داشت. برای مثال ۴ دستگاه داج وایپر به فروش رفته است، خودرویی که چندین سال از توقف تولید آن می‌گذرد. همچنین برای اولین بار در بازه زمانی سه‌ماهه چلنجر پرفروش‌تر از موستانگ ظاهر شده است. تویوتا راو ۴ پرفروش‌ترین خودروی غیر پیکاپ بازار آمریکا بوده و پیکاپ رم نیز توانسته برای اولین بار شورولت سیلورادو را کنار بزند.

۱۵ خودروی جذاب، اما بد فروش در سال ۲۰۱۹!

اما در کل فروش خودرو در آمریکا نسبت به سال ۲۰۱۸ حدود ۱ درصد کاهش یافته است. متأسفانه برخی خودرو‌های جذاب هم وجود دارند که در سال ۲۰۱۹ موردتوجه عموم قرار نگرفتند و ما قصد داریم آن‌ها را خدمت شما عزیزان معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

لکسس GS

آمار فروش: ۳۳۷۸ دستگاه

۱۵ خودروی جذاب، اما بد فروش در سال ۲۰۱۹!

این خودرو آینده‌ی مبهمی داشته و آمار فروش هم چنین چیزی را نشان می‌دهد. ما طرفدار پیشرانه ۸ سیلندر ۵ لیتری تنفس طبیعی ۴۶۷ اسب بخاری هستیم. افرادی که به دنبال چنین خودرویی باشند ب ام و سری ۵ یا M۵ را ترجیح می‌دهند، اما ما هنوز هم GS و GS F را به خاطر هزینه‌های نگهداری کم، قابلیت اطمینان، دینامیک رانندگی هیجان‌انگیز و تمایز نسبت به دیگر خودرو‌ها دوست داریم.


تویوتا سوپرا

آمار فروش: ۲۸۸۴ دستگاه

۱۵ خودروی جذاب، اما بد فروش در سال ۲۰۱۹!

ما انتظار داشتیم علیرغم آغاز تولید در ماه مارس، سوپرا در سال ۲۰۱۹ فروش بیشتری داشته باشد. این خودرو یکی از خبرسازترین محصولات اسپورت سال بوده است؛ اما سورپرایز واقعی اینکه پسرعموی ژرمنی این خودرو فروش بیشتری داشته است. ب ام و Z۴ به خانه ۲۹۴۱ نفر راه یافته است. شاید تویوتا به فکر تولید نسخه روباز سوپرا هم باشد تا محبوبیت آن را بیشتر کند.


نیسان ۳۷۰Z

آمار فروش: ۲۳۸۴ دستگاه

۱۵ خودروی جذاب، اما بد فروش در سال ۲۰۱۹!

ما می‌دانستیم که این خودرو در لیست حضور خواهد داشت. ۳۷۰Z خودرویی بسیار خوب است، اما خب حدود ۱۰ سال از عمر آن می‌گذرد و به‌روزرسانی قابل‌توجهی هم در آن دیده نشده است. اخیراً تصاویر جاسوسی از محصول اسپورت نیسان در حال تست دیده شده و شاید تغییراتی در آن رخ دهد. نیسان به آینده این خودرو اشاره‌ای نداشته، اما احتمال تولید نسل جدید آن بالاست.


سوبارو BRZ

آمار فروش: ۲۳۳۴ دستگاه

۱۵ خودروی جذاب، اما بد فروش در سال ۲۰۱۹!

یکی از ارزان‌ترین خودرو‌های اسپورت بازار سوبارو BRZ است که اگرچه با تویوتا ۸۶ اشتراک کامل دارد، اما محصول تویوتا پرفروش‌تر بوده است. ۸۶ فروش ۳۳۹۸ دستگاهی داشته و حدود هزار دستگاه بیشتر از BRZ فروش داشته است. احتمالاً پیشرانه‌ای قوی‌تر می‌توانست فروش این دو خودرو را بالاتر ببرد، زیرا طرفداران چندین سال است که به چنین مشکلی اشاره می‌کنند.


جگوار اف تایپ

آمار فروش: ۲۲۷۹ دستگاه

۱۵ خودروی جذاب، اما بد فروش در سال ۲۰۱۹!

ما مطمئن نیستیم که فیس لیفت اخیر روی میزان فروش جگوار اف تایپ چه تأثیری خواهد گذاشت. مدل فعلی یک محصول اسپورت عالی بوده است. ظاهری عالی، پایداری و توازن خوب، قدرت بالا و استفاده از پیشرانه‌های با شخصیت جزو ویژگی‌های اف تایپ است. ما فکر می‌کنیم پیشرانه ۶ سیلندر سوپرشارژردار بهترین نیروگاه آهنین برای اف تایپ می‌باشد، اما اگر قدرت ۳۸۰ اسبی آن کافی نباشد می‌توان پیشرانه ۸ سیلندر ۵۵۰ اسبی را انتخاب کرد. واقعاً سورپرایز شدیم که چرا این خودرو نتوانست آمار فروش بالای ۳ هزار دستگاه را ثبت کند.


جنسیس G۹۰

آمار فروش: ۲۲۳۸ دستگاه

۱۵ خودروی جذاب، اما بد فروش در سال ۲۰۱۹!

مشکل سدان لوکس و پرچم‌دار جنسیس این است که نشان ژرمن‌ها را روی کاپوت خود ندارد و یک خریدار عادی فکر می‌کند جنسیس G۹۰ تنها یک هیوندای است. این خودرو بازخورد‌های خوبی از کارشناسان دریافت کرده، اما مردم به این چیز‌ها گوش نمی‌کنند و پول بیشتری برای مرسدس یا ب ام و پرداخت می‌کنند. این مایه شرمساری است، زیرا G۹۰ یک خودروی زیبا و خوش‌ساخت است. قیمت ۶۹۳۵۰ دلاری این خودرو واقعاً مناسب بوده، اما خب همان‌گونه که گفتیم مشتریان به چنین چیز‌هایی توجه زیادی نشان نمی‌دهند.


آئودی TT

آمار فروش: ۱۳۲۴ دستگاه

۱۵ خودروی جذاب، اما بد فروش در سال ۲۰۱۹!

دوران آئودی TT به سر آمده، ولی این خودرو در عمر ۲۰ ساله خود خاطره‌های زیادی به ثبت رسانده است. البته انتظار داریم تا پایان سال برخی نسخه‌های سفارشی آن تولید شوند تا وداعی مناسب با این خودرو وجود داشته باشد. ما قطعاً از راندن مدل گرامی داشت ۲۰ سالگی TT لذت بردیم. در کل آئودی محصولی راحت و شیک ساخته شده است. دل ما برای این خودرو تنگ خواهد شد.


لکسس LC ۵۰۰

آمار فروش: ۱۲۱۹ دستگاه

 مجله خودرو دنیای خودرو بهترین خودروهای 2019 قیمت تویوتا سوپرا قیمت لکسوس قیمت نیسان GTR معرفی خودرو عکس ماشین خودرو سوپر اسپرت لکسس LS مدل 2018 قیمت آکورا 2019 Lexus LC۵۰۰ Convertible

جای شگفتی است که این خودرو حتی به مرز فروش ۲ هزار دستگاه هم نرسیده است. ما درباره یک کوپه لوکس با ظاهری جذاب و پیشرانه ۸ سیلندر ۵ لیتری ۴۷۱ اسب بخاری صحبت می‌کنیم. LC ۵۰۰ خودرویی راحت و سریع است، اما شاید مشکلی وجود داشته باشد. اگرچه لکسس خودرویی برای شبیه‌سازی تمامی حس‌ها ساخته، اما بهتر است آن را یک GT بدانید تا محصولی اسپورت.


جگوار XF

آمار فروش: ۱۱۸۷ دستگاه

۱۵ خودروی جذاب، اما بد فروش در سال ۲۰۱۹!

اگر خواهان یک سدان اسپورت هستید که از نوع ب ام و نباشد جگوار XF انتخاب خوبی خواهد بود. پیشرانه ۶ سیلندر سوپرشارژردار جگوار قدرت ۳۸۰ اسبی را به چرخ‌های عقب می‌فرستد. جگوار آمار فروش نسخه اسپورت بریک XF را منتشر نکرده، اما گفته که حدود ۲۰ درصد از آمار فروش این خانواده را تشکیل می‌دهد. به این ترتیب حدود ۲۳۷ دستگاه از این خودرو در سال ۲۰۱۹ به فروش رفته است.


آئودی R۸

آمار فروش: ۵۷۴ دستگاه

۱۵ خودروی جذاب، اما بد فروش در سال ۲۰۱۹!

R۸ سوپرکاری است که به‌صورت روزمره می‌توان آن را راند. R۸ کت‌شلواری آلمانی بر تن کرده، اما قلب تپنده‌ی آن از نوع ۱۰ سیلندر ۵ لیتری ۵۶۲ اسب بخاری متعلق به لامبورگینی است. این خودرو وقتی در سال ۲۰۰۶ وارد بازار شد خودروسازان دیگر را مجبور کرد دوباره درباره تولید خودرو‌های پرفورمنس فکر کنند.

دومین نسل R۸ در سال ۲۰۱۵ عرضه و در سال ۲۰۱۸ فیس لیفت شد، اما فروش ۵۷۴ دستگاهی آن در سال پیش افت ۳۸ درصدی نسبت به سال ۲۰۱۸ را نشان داده است. با توجه به اینکه گروه فولکس‌واگن به دنبال الکتریکی سازی محصولات خود است بنابراین احتمال تولد دوباره R۸ به عنوان یک محصول اسپورت تمام الکتریکی وجود دارد.


ولوو V۹۰

آمار فروش: ۵۰۰ دستگاه

۱۵ خودروی جذاب، اما بد فروش در سال ۲۰۱۹!

اگر ۱۰ سال پیش از ما سوال می‌کردید ما می‌گفتیم استیشن ولوو خودروی جذابی است؛ اما فروش ۵۰۰ دستگاهی V۹۰ در سال ۲۰۱۹ نشان می‌دهد که واقعاً بازاری برای این خودرو وجود ندارد. خریداران هم‌اکنون بجای چنین خودرو‌هایی به دنبال شاسی بلند‌ها هستند.


کیا K۹۰۰

آمار فروش: ۳۹۰ دستگاه

۱۵ خودروی جذاب، اما بد فروش در سال ۲۰۱۹!

همانند جنسیس G۹۰، کیا K۹۰۰ یک سدان لوکس است که قیمت بسیار کمتری در مقایسه با مرسدس یا ب ام و دارد. این خودرو سواری خوبی داشته و کیفیت ساخت آن نیز خوب است. متأسفانه علیرغم فروش نسبتاً خوب K۹۰۰ در سایر بازار‌ها به ویژه کره جنوبی، بازار آمریکا علاقه‌ای به این خودرو نشان نداده است. قیمت این خودرو از ۵۹۹۰۰ دلار شروع می‌شود که با پرداخت این پول تجهیزات زیادی دریافت می‌کنید. چنین تجهیزات و ویژگی‌هایی در خودرو‌های بالاتر از ۱۰۰ هزار دلاری رقبا دیده می‌شوند.


نیسان GT-R

آمار فروش: ۳۳۱ دستگاه

۱۵ خودروی جذاب، اما بد فروش در سال ۲۰۱۹!

نبود حرکتی مشهود از نیسان درباره تولید نسل جدید GT-R طرفداران این خودرو را به شدت ناراحت و عصبی کرده است. فروش پایین گودزیلا چنین چیزی را نشان می‌دهد. فروش ۳۳۱ دستگاهی برای خودرویی ۱۳ ساله خوب محسوب می‌شود نه؟!


آکورا NSX

آمار فروش: ۲۳۸ دستگاه

۱۵ خودروی جذاب، اما بد فروش در سال ۲۰۱۹!

اولین نسل NSX را سوپرکاری ارزان‌قیمت و محبوب می‌دانستند. اگرچه قیمت NSX در آن زمان هم خیلی ارزان نبود، اما با قیمتی بسیار پایین‌تر از یک فراری می‌توانستید تجربه رانندگی بسیار لذت بخشی داشته باشید. نسل جدید این خودرو با تکنولوژی‌های زیادی از جمله قوای محرکه هیبریدی و قدرت و چسبندگی بالا عرضه شده است. متأسفانه این خودرو در تسخیر قلب خریداران ناکام مانده و فروش آن از سال ۲۰۱۶ تاکنون بالا نبوده است. بهترین آمار فروش این خودرو در سال ۲۰۱۷ و میزان فروش ۵۸۱ دستگاه بوده است.


آلفارومئو ۴C

آمار فروش: ۲۳۸ دستگاه

۱۵ خودروی جذاب، اما بد فروش در سال ۲۰۱۹!

۴C با ورود به بازار آمریکا در سال ۲۰۱۳ امید‌های زیادی را زنده کرد. یک خودروی اسپورت کوچک که از شاسی فیبر کربنی سوپرکار مانند و حالت پیشرانه وسط استفاده می‌کرد. پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۷۵ لیتری این خودرو قدرت ۲۳۷ اسبی داشت و با وزن کم خودرو شتاب قابل‌توجهی ایجاد می‌شد. متأسفانه این خودرو در بازاری که پورشه حرف اول را می‌زد حضور یافته بود و به همین خاطر استقبال زیادی از ۴C نشد.

منبع: carbuzz

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.