معرفی تویوتا کمری ۲۰۱۸ در دیترویت+ عکس ومشخصات فنی

0

معرفی تویوتا کمری ۲۰۱۸ در دیترویت+ عکس ومشخصات فنی

فهرست مطالب

در این مقاله قصد داریم شما را با ویژگی‌های فوق‌العاده‌ی نسل جدید تویوتا کمری آشنا کنیم.

تویوتا در جریان نمایشگاه خودرو دیترویت ۲۰۱۷ از مدل ۲۰۱۸ کمری رونمایی کرد. تنها با نگاه کردن به ظاهر آن متوجه جدیت تویوتا برای بازگشت قدرتمند به رقابت در کلاس سدان‌های سایز متوسط می‌شوید. مدل جدید کمری به امکانات پیشرفته‌ی ایمنی و تکنولوژی‌های روز دنیای خودروسازی مجهز است و همه‌ی این‌ها در کنار هم نوید یک سواری جذاب و لذت‌بخش را می‌دهند. ظاهر این خودرو تغییرات زیادی کرده است و آنقدر جذاب است که مطمئنا در خیابان همه‌ی نگاه‌ها به آن دوخته می‌شود. از سیستم پیشرانه و انتقال قدرت تا طراحی‌های ظاهری و ریزه‌کاری‌های ظریف داخل کابین کمری ۲۰۱۸ باعث بهبود و پیشرفت سواری آن شده است. در ادامه قصد داریم شما را با ۱۱ ویژگی جذاب این خودروی محبوب آشنا کنیم.

ارتفاع کمتر، طول بیشتر و پهن‌تر

تویوتا کمری ۲۰۱۸

در مقایسه با مدل قبلی، به لطف استفاده از پلتفرم جدید TNGA ارتفاع کمری ۲۰۱۸ به اندازه‌ی ۳ سانتی‌متر کاهش، طول آن ۱ سانتی‌متر افزایش و عرض آن ۳.۳ سانتی‌متر افزایش یافته است. در نتیجه‌ی این تغییرات در ابعاد، فاصله‌ی سقف و کاپوت تا زمین به ترتیب به اندازه‌ی ۲.۵ و ۴ سانتی‌متر کاهش یافته است که این امر موجب بهبود تجربه‌ی سواری و فرمان‌پذیری خودرو می‌شود.

سیستم تعلیق طبق‌دار

تویوتا کمری ۲۰۱۸

تولید خودرویی با ویژگی‌های سواری منحصربه‌فرد کلید توسعه‌ی کمری ۲۰۱۸ بوده است و مانند همه‌ی محصولات تویوتا که به پلتفرم TNGA مجهزند، سیستم تعلیق عقب کمری ۲۰۱۸ نیز به طبق مجهز شده است. این سیستم فرمان‌پذیری کمری را بدون قربانی کردن راحتی سواری آن بهبود بخشیده است و احتمالا حتی به بهبود تجربه‌ی رانندگی کمری کمک می‌کند.

پیشرانه‌ی شش سیلندر

تویوتا کمری ۲۰۱۸

برخلاف شایعات که خبر از انتخاب پیشرانه‌ی ۴ سیلندر مجهز به توربوشارژر تویوتا برای استفاده در مدل جدید کمری می‌دادند، تویوتا پیشرانه‌ی شش سیلندر را در مدل ۲۰۱۸ نیز حفظ کرده است. به لطف استفاده از سیستم تزریق سوخت D-4S تویوتا در این پیشرانه‌ی ۳.۵ لیتری، انتظار می‌رود قدرت تولیدی آن نسبت به مدل‌های قبلی افزایش یافته باشد. از این پیشرانه در مدل‌ جدید هایلندر، سینا (Sienna) و لکسوس RX350 استفاده شده است که به ترتیب در هریک از خودروها قادر به تولید ۲۹۵، ۲۹۶ و ۲۹۵ اسب بخار است و به همین ترتیب گشتاوری معادل ۳۵۶، ۳۵۶ و ۳۶۳ نیوتن متر تولید می‌کند.

پیشرانه‌ی Dynamic Force

تویوتا کمری ۲۰۱۸

در مدل جدید کمری خبری از پیشرانه‌ی ۲.۵ لیتری I-4 نیست و این پیشرانه جای خود را به جدیدترین پیشرانه‌ی سریDynamic Force تویوتا داده است. این پیشرانه به سیستم تزریق سوخت به راهگاه ورودی هوا و پاشش مستقیم سوخت مجهز است، ضریب تراکم بالایی دارد و بازده گرمایی آن معادل ۴۰ درصد است. به علاوه، این پیشرانه به سیستم VVT-iE تویوتا (نسخه‌ی مجهز به کنترل الکترونیکی سیستم شناخته‌شده و انحصاری زمان‌بندی متغیر باز و بسته شدن‌ سوپاپ‌ها VVT-i تویوتا) مجهز شده است. این سیستم در حال حاضر در بسیاری از پیشرانه‌های تویوتا و لکسوس به چشم می‌خورد.

جعبه‌دنده‌ی ۸ سرعته

تویوتا کمری 2018 / toyota camry 2018

همه‌ی نسخه‌های بنزینی کمری ۲۰۱۸، به جعبه‌دنده‌ی ۸ سرعته‌ی اتوماتیک مورد استفاده در مدل‌های هایلندر، سینا و لکسوس RX350 مجهز هستند و این جعبه‌دنده به‌صورت استاندارد در این خودرو قرار دارد و برای سفارش آن نیازی به پرداخت هزینه‌ی اضافی نیست. برای به حداقل رساندن تلفات گشتاور در مبدل گشتاور این خودرو، جعبه‌دنده‌ی جدید به یک سیستم قفل مستقیم از دنده‌ی دوم تا هشتم مجهز شده است که سبب بهبود شتاب این خودرو می‌شود، همچنین سیستم مذکور سبب بهبود انتقال قدرت به چرخ‌ها می‌شود.

نسخه‌های هیبریدی قوی و بهینه

تویوتا کمری ۲۰۱۸

نسخه‌های هیبریدی تویوتا کمری در مدل ۲۰۱۸ نیز تولید خواهند شد. نسخه‌های هیبریدی این خودرو به پیشرانه‌های جدید ۲.۵ لیتری I-4 و دو موتور الکتریکی، جعبه‌دنده‌ی CVT به‌روزرسانی شده و باتری‌های لیتیوم یونی (یا نیکل و هیدرات فلز) مجهز خواهند بود. در نتیجه کمری ۲۰۱۸ به اندازه‌ی مدل‌های قبلی قدرتمند خواهد بود و احتمالا عملکرد آن به اندازه‌ی پریوس بهینه است.

اسپرت اما اقتصادی

تویوتا کمری ۲۰۱۸

علاوه بر نسخه‌های LE و XLE، کمری ۲۰۱۸ همانند نسل گذشته‌ی خود در نسخه‌ی SE نیز عرضه خواهد شد. این‌بار اما جعبه‌دنده‌ی CVT به‌کاررفته در نسخه‌ی SE به حالت اسپرت مجهز شده است که می‌تواند حس و حال یک جعبه‌دنده‌ی ۶ سرعته را شبیه‌سازی کند. استفاده از حالت اسپرت به لطف سیستم‌های الکتریکی افزایش قدرت سبب بهبود شتاب خودرو می‌شود و این بدان معنا است که این خودرو می‌تواند مشکل کند بودن خودروهای هیبریدی را برطرف کند. به علاوه، تویوتا برای القاء هرچه بیشتر حس اسپرت در کمری ۲۰۱۸، در نسخه‌ی SE شیفتر پشت فرمان (Paddle Shifter) برای تعویض دنده در حالت دستی استفاده کرده است.

فضای بیشتر صندوق عقب

تویوتا کمری ۲۰۱۸

استفاده از پلتفرم TNGA در کمری ۲۰۱۸ بدان معنا است که باتری‌های لیتیوم یونی (یا نیکل هیدرید در نسخه‌ی LE) درست زیر صندلی‌های عقب قرار گرفته‌اند. این امر سبب نزدیک‌تر شدن مرکز ثقل خودرو به زمین و در نتیجه بهبود پایداری و فرمان‌پذیری خودرو شده است. علاوه بر این موارد، با آزاد شدن فضای صندوق عقب (در مدل‌های قبلی باتری‌ها قسمتی از فضای صندوق عقب را اشغال می‌کردند) فضای بار بیشتری در اختیار مشتریان قرار گرفته است.

سیستم‌های ایمنی فعال

تویوتا کمری 2018 / toyota camry 2018

تویوتا در بعضی از محصولات ۲۰۱۷ خود از سیستم ایمنی خود موسوم به Toyota Safety Sense به عنوان یک ویژگی استاندارد استفاده کرد و حالا در کمری ۲۰۱۸ نیز این سیستم ایمنی را به‌صورت استاندارد به مشتریان خود عرضه می‌کند. کمری ۲۰۱۸ به سیستم ایمنی Toyota Safety Sense P مجهز است که شامل سیستم‌ کروز کنترل تطبیق‌پذیر، نوربالای اتوماتیک، سیستم هشدار خروج از خطوط و سیستم کمکی فرمان می‌شود. علاوه بر سیستم‌های مطرح‌شده تویوتا کمری جدید به سیستم هشدار قبل از برخورد، سیستم تشخیص عابر پیاده، سیستم هشدار برخورد از جلو و سیستم ترمز اضطراری مجهز است.

سیستم نمایشگر هدآپ

تویوتا کمری ۲۰۱۸

تویوتا کمری ۲۰۱۸ یکی از اولین سدان‌های سایز متوسط است که امکان سفارش نمایشگر هدآپ را به مشتریان می‌دهد. این سیستم به شما حس نشستن در کابین یک هواپیما را القاء می‌کند و اطلاعاتی نظیر سرعت و مسیرهای ناوبری را در ابعاد ۱۰ اینچ، درست در میدان دید راننده و روی شیشه‌ی جلوی اتومبیل نشان می‌دهد. این سیستم به رانندگان اجازه می‌دهد بدون چشم برداشتن از مسیر به مسیریابی از طریق سیستم ناوبری بپردازند.

سیستم Entune 3.0

تویوتا کمری ۲۰۱۸

جدیدترین رابط کاربری چند رسانه‌ای تویوتا موسوم به Entune به همراه اپلیکیشن‌های استاندارد خود سبب کنترل راحت‌تر قسمت‌های مختلف خودرو می‌شود. با استفاده از اپلیکیشن‌های موجود در این سیستم می‌توانید از راه دور خودرو را روشن کنید، از وضعیت خودروی خود با خبر شوید، خودروی خود را پیدا کنید، عملکرد راننده‌ی فرعی را زیر نظر بگیرید و درهای خودرو را باز و بسته کنید. نسخه‌های ۴ سیلندر و هیبریدی این خودرو به صورت استاندارد به سیستم ناوبری Scout GPS مرتبط با Moving Maps مجهز هستند و نسخه‌ی شش سیلندر آن به یک سیستم ناوبری دینامیکی جدید مجهز است که قابلیت به‌روزرسانی آنلاین دارد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.