بررسی مشخصات فنی و امکانات پژو پارس سال (عکس)
پژو پارس یک سدان خانوادگی است که تا حدودی میتوان آن را نمونه ایرانیزه شدهای از پژو ۴۰۶ دانست که در بین سالهای ۱۹۹۶ تا ۲۰۰۴ در کشور فرانسه بر روی خط تولید قرار داشت. این خودرو در حقیقت تنها یکی دیگر از شاهکارهای شرکت ایرانخودرو و فیسلیفت پژو ۴۰۵ خودمان است که در ابتدا قرار بود تحت نام پژو سفیر به بازار عرضه شود، اما پس از مدتی به پژو پرشیا تغییر نام داده و به بازار عرضه شد. چندی نگذشت که نام پرشیا نیز از روی آن حذف شد و مدیران ایران خود نام پژو پارس را برای آن انتخاب کردند. از سال ۱۳۸۵ که پژو پارس بر روی خط تولید کمپانی ایرانخودرو قرار گرفت، تاکنون در مدلها و تیپهای مختلف به بازار عرضهشده است. در حال جاضر مدل پایه این خودرو پارس سال نام دارد و در مقایسه با سایر مدلهای پژو پارس از قیمت کمتری برخوردار است.
نقد کارشناسی پژو پارس سال
فهرست مطالب
ارزش خرید پژو پارس سال
رقبای پژو پارس سال
نام لاتین خودرو | PEUGEOT PARS |
کلاس بدنه | سدان |
سگمنت جهانی | D-سدان خانوادگی |
کشور سازنده | ایران |
سال طراحی | ۱۳۸۶ |
تعداد سرنشین | ۵ |
شرکت عرضه کننده | ایران خودرو |
حجم موتور | ۱۷۶۱ سی سی |
نوع موتور | XU7JP/L3 |
محور محرک | دیفرانسیل جلو |
گیربکس | ۵ دنده دستی (BE3) |
تعداد سیلندر | ۴ |
نوع سیلندر | خطی |
تعداد سوپاپ | ۸ |
قدرت | ۱۰۰ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور بر دقیقه |
گشتاور | ۱۵۳ نیوتن متر در ۳۰۰۰ دور بر دقیقه |
حداکثر سرعت | ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت |
شتاب ۰-۱۰۰ | ۱۱ ثانیه |
ضریب تراکم | ۹.۳ |
نوع سوخت | بنزین |
سیستم سوخت رسانی | انژکتور (پاشش چند نقطه ای) |
سیستم تعلیق جلو | مک فرسون |
سیستم تعلیق عقب | فنرپیچشی |
نوع فرمان | هیدرولیکی |
طول | ۴۴۹۸ میلیمتر |
عرض | ۱۷۰۴ میلیمتر |
ارتفاع | ۱۴۱۰ میلیمتر |
فاصله محوری | ۲۶۶۹ میلیمتر |
وزن | ۱۱۶۵ کیلوگرم |
حجم صندوق | ۴۷۰ لیتر |
رینگ و لاستیک جلو | ۱۸۵/۶۵R 14 |
رینگ و لاستیک عقب | ۱۸۵/۶۵R 14 |
مصرف سوخت شهری | ۱۳.۸ لیتر در صد کیلومتر |
مصرف سوخت ترکیبی | ۹.۱ لیتر در صد کیلومتر |
مصرف سوخت جاده ای | ۷ لیتر در صد کیلومتر |
حجم باک | ۶۶ لیتر |
پیمایش | ۷۲۵ کیلومتر |
استاندارد آلایندگی | یورو ۴ |
ستاره ایمنی | بررسی نشده |
سیستم تهویه مطبوع | اتوماتیک |
سیستم صوتی ، تصویری و مالتی مدیا | سیستم صوتی پیشرفته مجهز به موبایل هندزفری, بلندگوی عقب |
غربیلک فرمان | پلاستیک خشک ساده،کلیدهای کنترل روی فرمان (MFC ) |
سیستم صندلی های جلو | تنظیم ۶ جهته اهرمی صندلی های جلو- صندلی ساده دارای رویه پارچهای |
سیستم صندلی های عقب | صندلی ساده دارای رویه پارچهای |
سیستم روشنایی جلو | چراغ مه شکن جلو |
سیستم روشنایی عقب | چراغ مه شکن عقب |
سیستم آینه ها | آینه های جانبی برقی راهنمادار |
سیستم شیشه ها | شیشه بالابر برقی درهای جلو و عقب |
سایر موارد | دماسنج روی داشبورد، بازکن درب صندوق عقب از داخل اتاق، تایمر چراغ سقف و آگاه کردن راننده از وضعیت باز و بسته شدن درب خودرو توسط چراغهای راهنما و چراغ سقفی و LED داخل جلوآمپر |
کیسه های هوا | کیسه هوای راننده و سرنشین |
سیستم های امنیتی و حفاظتی | ایموبیلایزر – قفل مرکزی با ریموت – قفل میکروسوییچی درها – |
ترمزهای جلو: | دیسکی با سیستم خنک کاری |
ترمزهای عقب | کاسه ای |
سیستم های ترمز و پایداری | ABS و EBD (چهارکاناله) |
سایر موارد | سنسور دنده عقب، سیستم اتولاک (قفل شدن درها پس از حرکت) و مستر لاک ( با یک دکمه همه درها قفل و باز می شوند) و اتوفلاشر (در ترمزهای شدید با کاهش ناگهانی سرعت، فلاشرها روشن می شوند)، سیستم اخطار سرقت ساده با استفاده از بوق خودرو بجای آژیر دزدگیر |