جلوگیری از زیان ناشی از تصادفات

2

جلوگیری از زیان ناشی از تصادفات

تصادف رانندگی یکی از اتفاقات ناگوار و باعث ناراحتی و استرس در کشور ماست. مشکلاتی که از تصادف ناشی می شود، قابل مقایسه با اتفاقات دیگر نیست. از خرابی اتومبیل و یا جراحت و فوت، تا ناراحتی های روحی که تا ماهها یا شاید سالها با سرنشینان اتومبیل وجود دارد.

هر چند که بهترین راهکار برای مقابل با حوادث رانندگی، احتیاط در رانندگی و رسیدگی مداوم به کیفیت وسیله نقلیه است، اما مسئله ای که تا حدی قابل پیش بینی و جلوگیری است، زیان های مالی ناشی از این تصادفات است. جایی که ما می توانیم با استفاده از بیمه بدنه اتومبیل، از قبل به فکر ضرر های مالی ناشی از آسیب دیدن به وسیله نقلیه خود باشیم.

بیمه بدنه خودرو چه کمکی می کند؟

در بیمه بدنه شما می توانید آسیب های وارده به خودرو خود را از نظر مالی به شرکت بیمه واگذار کنید. آسیب هایی که به قطعات اتومبیل شما وارد می شود. این صدمات یا منجر به تعویض یا منجر به تعمیر قطعات شده و در نهایت شرکت بیمه مبلغی را پرداخت می کند که از نظر کارآیی، خودرو شما به وضعیت قبل از حادثه بازگردد.

یکی دیگر از خدماتی که در بیمه بدنه اتومبیل ارائه می شود این است که اگر آسیب وارد شده به خودرو شما باعث از دست رفتن بیش از ۷۰ درصد از قطعات اتومبیل شود، عملاً خودرو اسقاطی محسوب شده و شرکت بیمه پس از کسر فرانشیز، مبلغ ارزش روز خودرو را به شما پرداخت خواهد کرد. در این حالت مالکیت وسیله نقلیه توسط شما به شرکت بیمه واگذار خواهد شد. شما با این مبلغ می توانید خودرو دیگری برای خود خریداری نمایید.

البته بیمه بدنه خدمات و پوشش های دیگری هم دارد که فقط مختص به تصادفات و حوادث رانندگی نیست. به طور مثال در صورتی که خودرو خود را تحت پوشش بیمه بدنه قرار داده باشید، در صورت بروز بلایای طبیعی مثل زلزله و سیل و طوفان، اگر خودرو شما آسیب ببیند، تحت پوشش خواهد بود.

یا اینکه مسئله سرقت را هم به راحتی حل کرده است. به این صورت که اگر خودرو شما توسط سارقین مورد تعرض قرار گیرد، اگر فقط قطعات سرقت شده باشد، از پوشش سرقت درجای قطعات وسیله نقلیه خسارت پرداخت خواهد شد. و اگر کل خودرو سرقت شود، پس از گذشت سه ماه و در صورت پیدا نشدن اتومبیل شما، مبلغ ارزش روز خودرو پس از کسر فرانشیز به شما پرداخت خواهد شد و در این حالت هم مالکیت وسیله نقلیه طبق سند به شرکت بیمه واگذار خواهد شد.

با نگاهی به این پوشش ها در میابیم که تنها راه محافظت از ماشین با ارزش و عزیزمان، استفاده از بیمه نامه بدنه اتومبیل است.

در خرید بیمه بدنه باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

۱-سعی کنید حتماً این بیمه نامه را از یک شرکت بیمه معتبر تهیه کنید. ما با توجه به سوابق و عملکرد، نمایندگی بیمه سامان تهران را پیشنهاد می کنیم.

۲-حتماً برای بازدید از خودرو با شرکت بیمه سامان همکاری کنید. چرا که بعد از وقوع خسارت، عکس های زمان سالم بودن ماشین شما ملاک قرار می گیرد.

۳-ارزش خودرو را دقیق محاسبه کنید. چرا که اگر ارزش خودرو را کمتر از ارزش واقعی بیان کنید، گرفتار ماده ده قانون بیمه خواهید شد و در زمان خسارت، شرکت بیمه به نسبت مبلغی که بیمه کرده اید به ارزش واقعی خودرو خسارت را پرداخت خواهد کرد.

۴-در صورتی که در حادثه ای شما مقصر نباشید، اما پوشش بیمه شخص ثالث مقصر حادثه برای خسارت خودرو شما کفایت نکرد نگران نباشید. شرکت بیمه سامان از محل بیمه بدنه شما خسارت را به شما پرداخت خواهد کرد و در نهایت این خسارت را به نیابت از شما از راننده مقصر حادثه مطالبه می کند.

۵-با توجه به تورم موجود در کشور و گرانی روز افزون خودروها، بیمه سامان پوششی را ارائه می دهد که نوسانات ارزش خودرو را هم در نظر می گیرد. پیشنهاد می کنیم حتماً از این پوشش استفاده کنید. در غیر اینصورت، اگر خودرو شما گران شود، برای به روز کردن ارزش خودرو مجبور به دریافت الحاقیه در آن زمان خواهید بود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
2 نظرات
  1. هادی نیک می گوید

    حالا جدای اینکه زیان مالی ناشی از تصادفات بالاست، به نظر من با قیمتی که الان خودروها مخصوصاً خودروهای وارداتی دارن، اصلاً تردد در خیابان ها هم خیلی به صرفه نیست و باید تجدید نظر کرد.

  2. سینا طهرانی مقدم می گوید

    وقتی از قبل به زیان های مالی ناشی از این تصادف ها فکر کرده باشی یعنی آینده نگری کردی. ولی خیلی ها معمولاً تا چیزی براشون اتفاق نیافته متوجه نمیشن. اونوقت هم که دیگه دیر شده و بعیده دیگه شرکت های بیمه ماشین خسارت دیده رو تحت پوشش قرار بدن یا اینکه بخوان بهش مبلغی پرداخت کنن.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.