بیوگرافی قدرت الله ایزدی معروف به آقا رشید و همسرش +عکس

2

فرزندان قدرت الله ایزدی ،قدرت الله ایزدی سکته کرد ،اینستاگرام قدرت الله ایزدی ،قدرت الله ایزدی در خندوانه ،عکس قدرت الله ایزدی وهمسرش ،فیلمهای قدرت الله ایزدی ،عکس زن قدرت الله ایزدی ،بیوگرافی و عکس های “قدرت الله ایزدی”

قدرت الله ایزدی ghodratollah izadi بازیگر اصفهانی است که با در نقش ماندگار رشید بازی کرده است . بیوگرافی کامل “قدرت الله ایزدی” را می توانید در بخش بیوگرافی بازیگران سایت نمناک مشاهده نمایید.
بیوگرافی حسن معجونی بیوگرافی قدرت الله ایزدی همسر قدرت الله ایزدی فرزندان قدرت الله ایزدی بازیگران سریال شمعدونی بیوگرافی بازیگران دنیای سینما ghodratollah izadi اینستاگرام قدرت الله ایزدی

 بیوگرافی قدرت الله ایزدی

  • نام:قدرت الله
  • نام خانوادگی:ایزدی
  • تولد:۱۳۳۵
  • محل تولد:گز
  • پیشه:بازیگر

قدرت الله ایزدی

قدرت الله ایزدی معروف به رشید (متولد ۱۳۳۵ در گز) کمدی و هنرپیشه اهل ایران است.از جمله فیلم های او می توان به کارآگاه رشید، رشید فراری، الم شنگه، بازگشت لوک خوش شانس، رشید حرفه ایی و سریال شمعدانی اشاره نمود.در طول سالیان اخیر، نمایش نامه های زیادی از تلویزیون پخش شد، اما باید قبول کرد که هیچ یک از آنان، نتوانست مانند نمایش نامه های رشید با بیننده های تلویزیونی ارتباط برقرار کند، کاراکتر شخصیتی او و بازی زیبا و شیرینش در نقش های بامزه باعث شد که وی بتواند به راحتی جای خود را در تلویزیون باز کند.

خانواده قدرت الله ایزدی

او می گوید:پدرم، سنگبری می کرد و من هم در طول سال به همراه برادرانم پیش او کار می کردیم، ما سه تا برادر و دو تا خواهریم که من فرزند دوم خانواده بودم، به یک نکته جالب هم اشاره کنم، تنها قد من در بین فرزندان کوتاه است. برادران و خواهرانم هیچ یک در این زمینه  هنری فعالیتی ندارند، ولی کمال و علیرضا پسرانم در امر بازیگری فعالیت دارند.
بیوگرافی حسن معجونی بیوگرافی قدرت الله ایزدی همسر قدرت الله ایزدی فرزندان قدرت الله ایزدی بازیگران سریال شمعدونی بیوگرافی بازیگران دنیای سینما ghodratollah izadi اینستاگرام قدرت الله ایزدی

ازدواج

در سال ۱۳۵۸ ازدواج کردم و همسرم را که با من یک نسبت دور فامیلی دارد، در یکی از مهمانی های فامیلی دیدم. البته در آن زمان مثل الان برای شناخت دختر و پسر و آشنایی بیشتر، آزادی وجود نداشت، ولی از آنجا که خصوصیات ایشان را از فامیل شنیده بودم، با یک شناخت نسبی از ایشان، زندگی مشترکمان را آغاز کرده و الحمدا… بسیار هم راضی هستم.راستش را بخواهید از آن جا که پدر خانم من دو متر و پنج سانت قد داشت، مادرخانم بنده ابتدا کمی تعجب کرد، اما از آنجا که عاشق همسرم شده بودم، عزمم را جزم کردم که هر طور شده ازدواج کنم و همین طور هم شد. روز اولی که عقد کردیم، شب را می خواستم در خانه پدرخانم سر کنم، اما پیژامه ای برای قدم پیدا نمی شد، مجبور شدم با همان شلوارم بخوابم.همسرم هم مرا دوست داشت، پس از ازدواج هم، عشق هر دویمان نسبت به یکدیگر بیشتر شد، تا جایی که او مشوق من برای بازیگری شد. البته در اوایل ازدواج همسرم فکر می کرد که من کمی از این وضعیت ناراحت هستم، اما از آن جا که طبع شعر دارد و کمی هم شوخ است، یک روز در همان اوایل ازدواج برایم شعری سرود که من با خواندن آن جا خوردم.
ای رشید، ای رشید که در حسن لطافت ماهی
هر چند کوتاه قدی، اما دلخواهی
بهر کوتهی قد خودت، غصه مخور
تو عمر منی، از این جهت کوتاهی
فرزندان کارآگاه رشید را بشناسید
بیوگرافی قدرت الله ایزدی بازیگر

_ کمال فرزند اول (راننده تاکسی در سریال کارآگاه رشید:)

در بسیاری از تئاترها و سریال ها در کنار پدر هنرنمایی می کند. او معتقد است که پدر الگویی مناسب در زندگی و بازیگری برای اوست و بازی در کنار او را افتخار می داند. به موسیقی علاقه مند است و در این زمینه فعالیت می کند و دوست ندارد بازیگری را به طور جدی دنبال کند تا در زندگی مشترکش مشکلاتی به وجود نیاید، در ضمن او از بازی پرویز پرستویی لذت می برد. همسر او از اقوام است، عروس رشید، نوه دایی رشید است.

_ علیرضا پسر دوم (پسر حبیبی در سریال کارآگاه رشید:)

او می گوید:با پدرم همیشه دوست و هم عقیده هستم و افکارمان به هم خیلی نزدیک است.
او در رشته کامپیوتر تحصیل می کند و به کار مونتاژ آشنایی دارد و تصمیم دارد در آینده تدوینگر شود. رابطه او با همه افراد خانواده خوب است به جز خواهرش، سارا که همیشه با او سر جنگ دارد.

_ کتایون دختر اول

متاهل و دارای یک فرزند پسر که برای پدربزرگ بسیار عزیز است. او دوست ندارد فردی مشهور باشد تا بتواند با آرامش و راحتی خیال زندگی کند. همسرش مجتبی خسروی از ازدواج با کتایون راضی است، چون اخلاق خوب پدرش را در همسرش حس می کند، آن دو ابتدا در مرکزترولوژی که ارتباط به علوم آزمایشگاهی دارد با یکدیگر همکار بودند و سپس ازدواج کردند.کتایون می گوید:فرزند دوم خانواده است، متولد ۱۳۶۱ و دیپلم هنر دارم و هرازگاهی دستی به سه تار می برم. چهار سال است که ازدواج کرده ام و پسری دو ساله به نام محمد پارسا دارم. به خاطر تربیتش فعلا از کارم استعفا داده ام، پسرم هم مثل ما عاشق برنامه های پدر است.
در کودکی وقتی به دیدن برنامه های پدر می رفتیم مدام در این فکر بودم که کی برنامه تمام می شود و پدر به خانه برمی گردد و از آن موقعیت کاملا ناراضی بودم ولی بزرگ تر که شدم وقتی برای دیدن تئاتر پدر می رفتم واقعا لذت می بردم، به خاطر داشتن پدری هنرمند افتخار می کنم.
بیوگرافی حسن معجونی بیوگرافی قدرت الله ایزدی همسر قدرت الله ایزدی فرزندان قدرت الله ایزدی بازیگران سریال شمعدونی بیوگرافی بازیگران دنیای سینما ghodratollah izadi اینستاگرام قدرت الله ایزدی
آتنه فقیه نصیری و قدرت الله ایزدی در سریال شمعدونی
در سال ۱۳۷۶ در جشنواره تئاتر دانش آموزی ناحیه، بازیگر و طراح صحنه بودم که جایزه بهترین طراح صحنه را گرفتم، در ضمن موسیقی تئاترمان هم کار برادرم کمال بود که در همان سال جایزه بهترین موسیقی را گرفت و وقتی از من دعوت شد که در جشنواره تئاتر استانی شرکت کنم به شدت مخالفت کردند و فعالیت تئاتر من همانجا کات خورد. از آن به بعد فعالیتم را در زمینه طراحی و نقاشی ادامه دادم که جا دارد از حمایت های بی دریغ و از خودگذشتگی های مادرم برای رشد من در این رشته تشکر کنم و بعد از همسرم که همچنان مشوق من هستند.
وی درباره پدرش می گوید:با وجود این که زمان کمی در کنار ما هستند ولی سعی می کنیم در همین زمان کم، از وجود و نظراتشان نهایت استفاده را ببریم.
ایشان برای ما نه تنها پدری مهربان و نمونه بلکه یک دوست هستند که مصاحبت با ایشان برایمان لذت بخش است امیدوارم خداوند به ایشان طول عمری همراه با سلامتی عطا بفرماید و داماد رشید می گوید:همه بسیار کنجکاو هستند که بدانند من از چه طریق با ایشان آشنا شدم.
برخی می پرسند که آیا با آقای ایزدی آشنایی داشتم و بعد از دختر ایشان خواستگاری کرده ام و از این قبیل سوال ها ولی من به شکلی بسیار عادی و در محیط کار با ایشان آشنا شدم. ما همکار بودیم و پس از مدتی به خواستگاری ایشان رفتم و فکر می کنم در مراسم خواستگاری و ازدواج هر پسری دچار استرس و نگرانی است و من به خاطر برخوردهای خوب و صمیمانه پدر خانم واقعا این دوره را راحت پشت سر گذاشتم و از این حیث واقعا خوشحالم و حالا هم هر وقت که به منزل ایشان می آیم واقعا به من خوش می گذرد.

_ سارا دختر دوم

مثل خواهر و برادرهایش دوست ندارد فردی مشهور باشد، به رشته گرافیک علاقه دارد و دوست دارد در این رشته تحصیل کند.

مادر رشید:او بازیگوش بود

مادر ایزدی:قدرت خیلی به مدرسه علاقمند بود او هنوز هفت ساله نشده بود که به مدرسه می رفت و ساعت ها بچه ها را تماشا می کرد.
هر روز این کار تکرار می شد به حدی که پدرش از دست او خیلی عصبانی می شد و هر وقت که او این کار را انجام می داد مورد تنبیه و بازخواست پدر قرار می گرفت ولی باز هم به کارش ادامه می داد.
بازی مورد علاقه قدرت یک چرخ بود که با یک تکه چوب حرکت می کرد. یک روز سر همین موضوع کتک مفصلی خورد چون در حال بازی چرخ به پیرمردی برخورد می کند و باعث می شود او به زمین بیفتد پیرمرد هم با عصا حسابی قدرت را کتک می زند..

 تحصیلات

تحصیلات خود را تا دیپلم در رشته ادبیات ادامه دادم و سپس، در سال ۱۳۵۸ به خدمت آموزش و پرورش در آمدم البته من دیپلم شبانه گرفتم، چرا که به خاطر مخارج زندگی کار می کردم و فرصتی برای تحصیل نداشتم.

ورود به عرصه بازیگری

یک روز از کنار پل خواجو با دوچرخه می رفتم که دیدم گروهی مشغول فیلمبرداری هستند. من هم که عاشق بازیگری بودم، ایستادم و نگاه کردم. آقایی آمد و گفت چند نفر برای سیاهی لشکر می خواهم. من هم رفتم و در صف کنار یک کیوسک تلفن عمومی ایستادم. دیالوگ نداشتیم. یکی از بازیگرهای فیلم در اول صف باید به کسی که داخل کیوسک بود غر می زد، ولی چون هی پته پته می کرد و هول شده بود کارگردان عصبانی شد و گفت کسی می تواند این نقش را بازی کند؟ من هم پریدم جلو و اعلام آمادگی کردم. کارگردان هم بعد از تست گرفتن قبول کرد. من ایستادم و فی البداهه از خودم دیالوگ گفتم. با صدای آلن دلون صحبت کردم که کارگردان کات داد و آمد طرف من. من ترسیده بودم و پیش خودم گفتم الان سرم داد می زند که دیدم خیلی آرام گفت پسر کارت خوب بود. فردا ساعت ۸ صبح بیا صدا و سیما. فردا تا رفتم دیدم نقش یک پیرمرد در یک کار طنز به نام مشاعره برای من گذاشتند و از همانجا فعالیت من آغاز شد.

شخصیت رشید وارتباط مردم با آن

در سریال خواستگاری۱۳۷۰ این شخصیت شکل گرفت. من چون قدم کوتاه بود اسمی باید پیدا می کردم که ضد قدم باشد، بنابراین اسم رشید را انتخاب کردم و شخصیت رشید از همانجا به وجود آمد.به نظر من مهم ترین کسانی که در پرورش این شخصیت تاثیر فراوانی داشتند، خود مردم بودند.شاید شما هم بارها شنیده باشید که مردم با شخصیت هایی ارتباط برقرار می کنند که از میان خودشان باشند. به نظر من مردمی بودن شخصیت رشید باعث شد مردم این شخصیت را بشناسند و درکش کنند و آن را بپذیرند.

 تئاتر، یا سینما و تلویزیون

تئاتر چون به مردم بیشتر نزدیک هستم. اجرای روی سن در تئاتر زنده است و به همین دلیل بیشتر می توانم با مردم ارتباط برقرار کنم و از حس آنها حس بگیرم.

شخصیتی غیر از رشید

دایی مهدی، احمد، ناصر و…در سریال «آنجا خانه من» است نقش دایی مسعود را بازی کردم که جدی بود. البته این را هم بگویم که اصلا نقش جدی را دوست ندارم. این نقش را هم به خاطر دوست خوبم آقای نصوحی پذیرفتم.

فعالیت غیر از بازیگری

اگر فرصتی دست بدهد بیشتر اوقات مطالعه می کنم و به ورزش اهمیت می دهم. مطالعه و ورزش از دغدغه هایم محسوب می شود. کارگردانی را هم دوست دارم، ولی چون در این زمینه تحصیلاتی ندارم، هرگز به خود اجازه نمی دهم کارگردانی یک فیلم یا مجموعه را به عهده بگیرم؛ ولی در اکثر کارها تا جایی که امکان دارد به عوامل پشت صحنه کمک می کنم و حتی ایده های خوبی را هم ارایه می دهم. البته مدتی سهمی از یک پیتزافروشی در اصفهان داشتم که به خاطر مشکلات مالی آن را فروختم، البته در حال حاضر یک تالار پذیرایی در اصفهان به نام تالار رشید باز شده است که البته من سهمی در آن ندارم، ولی از آنجا که از نامم استفاده شده است، درصدی به من می دهند.

ورزش مورد علاقه

در رشته بسکتبال فعالیت دارم. من بسکتبال و والیبال زیاد بازی می کنم و فکر می کنم این را از قدم متوجه شده باشید.

علاقه به فوتبال

ما در محله مان یک تیم فوتبال تشکیل داده بودیم و یادم می آید در اولین روزی که من در این تیم بازی کردم توپ را به درون دروازه خودمان کوبیدم و تیم مقابل شروع به شادمانی کردند و من هم فکر کردم کار درستی انجام داده ام، در حالی که داشتم شادمانی می کردم، با مشت و لگدهای بازیکنان خودی به خود آمدم.استقلالی هستم. همه جا آبیته.

شغل دوم

کار طنز را دوست دارم و عاشقش هستم. از راه آموزگاری هم امرار معاش می کنم. یک جوری باید با آن کنار آمد. بالاخره هر کدام از آنها ویژگی های خاص خودش را دارد.

بازیگری یا آموزگاری

آموزگاری، شغل انبیاء است و شادکردن مردم هم از سفارشات انبیاء.من هر دو شغلم را دوست دارم و در تمام مدت فعالیتم این کارها را با عشق انجام داده ام و خواهم داد.

بازیگرهای طنزمورد علاقه

من تمام هنرمندان را دوست دارم و به همه آنها احترام می گذارم و به خاطر زحمت هایی که می کشند از همه آنها تشکر می کنم بخصوص آقایان اکبر عبدی و علی صادقی. از بازی <سیامک انصاری> خیلی خوشم می آید.
بیوگرافی حسن معجونی بیوگرافی قدرت الله ایزدی همسر قدرت الله ایزدی فرزندان قدرت الله ایزدی بازیگران سریال شمعدونی بیوگرافی بازیگران دنیای سینما ghodratollah izadi اینستاگرام قدرت الله ایزدی
حسن معجونی و قدرت الله ایزدی در شمعدونی

بهترین خاطره دراجرای نقش

همه کارهایی که داشته ام، صحنه به صحنه برایم خاطره هستند. اما بهترین خاطره من بازی با پسرم کمال (راننده تاکسی) در سریال کارآگاه رشید بود.

بهترین دوست زندگی

 همسرم، بهترین دوست من است.

بهترین سرگرمی شما

 در حال حاضر بهترین سرگرمی من بازی با نوه عزیزم <پارسا> است. خانه که می آیم تا پارسا را نبینم، هیچی نمی خورم، کمی با او بازی می کنم تا از نفس بیفتم.

موسیقی مورد علاقه

 موسیقی اصیل ایرانی را خیلی دوست دارم، به خصوص عاشق صدای <علیرضا افتخاری> هستم؛ چون هر وقت ایشان در اصفهان کنسرت دارند من مجانی وارد کنسرت هایشان می شوم.

اجرا در کشور های مختلف

در کشورهای سوئد، دانمارک، هلند، فرانسه، آلمان، کویت، امارات و بحرین اجرا داشته ام.نحوه استقبال آنها بسیار خوب بود و من از مسوولان سفارت ایران تشکر می کنم که به فکر هموطنان ما در خارج از کشور هستند و به نوعی باعث شدند ما بتوانیم برنامه های طنزی را در کشورهای مختلف برای ایرانیان خارج از کشور اجرا کنیم.

بیماری قدرت الله  ایزدی

قدرت الله ایزدی همان آقارشید خودمان است که سالیان سال غم و غصه خود را خورد تا در آشفته بازار غم پروری، لختی مردم را بخنداند  در بستر بیماری قرار دارد و در بخش آی سی یو بیمارستان اصفهان بستری شده است.

فیلم شناسی قدرت الله ایزدی

بازیگری و کارگردانی تئاتر
  • «یک در دو هزار دردسر» اصفهان، تالار فرشچیان
  • «تئاتر در صحنه» اصفهان، شبکه تهران؛ ۱۳۸۰
  • «افسانه» اصفهان، سینما تئاتر چهارباغ؛ ۱۳۷۷
  • «عروس نمایشگاه» اصفهان، تئاتر چهارباغ؛ ۱۳۷۶
  • «رؤیای ژاپن» اصفهان سینما تئاتر چهارباغ؛ ۱۳۷۵
  • «خواستگاری» اصفهان؛ ۱۳۶۵

سینمایی

  • سفر به خیر (۱۳۷۳)
  • اتل متل توتوله (۱۳۷۰)
  • بازگشت لوک خوش شانس (۱۳۹۱)

تلویزیون

بازیگری
  • شمعدونی (کارگردان:سروش صحت)؛ تهران؛ ۱۳۹۴
  • “رشید فراری” (کارگردان:رحیم مرادیان)؛ اصفهان؛ ۱۳۸۷
  • “بخاطر من” (کارگردان:اکبر منصور فلاح)؛ اصفهان ـ تهران، شبکه ۲؛ ۱۳۸۶
  • “سکسکه بی بی” (کارگردان:رنجبر)؛ اصفهان ـ تهران، شبکه دو؛ ۱۳۸۶
  • “کاراگاه رشید” (کارگردان:موسویان)؛ اصفهان، تهران ـ شبکه ۳؛ ۱۳۸۵
  • “اینجا خانه من است” (کارگردان:منصور اکبر فلاح)؛ اصفهان؛ ۱۳۸۵
  • “یکی بود یکی نبود” (کارگردان:محمد روضاتی)؛ اصفهان؛ ۱۳۸۳
  • “ارثیه پدری” (کارگردان:حسین احمدی)؛ اصفهان ـ تهران، شبکه ۱؛ ۱۳۸۱
  • “سفر سبز” (کارگردان:محمود صفایی)؛ اصفهان ـ تهران؛ ۱۳۸۰
  • “خشت اول” (کارگردان:حسین احمدی)؛ اصفهان؛ ۱۳۷۷
  • “گردو (کارگردان:محمد روضاتی)؛ اصفهان؛ ۱۳۷۵
  • سریال “برای آخرین بار” (کارگردان:مرتضی هرندی شبکه اول ۱۳۷۴
  • “دنیای آینده” (کارگردان:جغتایی)؛ تهران؛ ۱۳۷۰

بازیگری و کارگردانی:

  • “الم شنگه ” اصفهان ۱۳۸۸

کارگردانی فیلم و سریال

  • «فیلم کوتاه مروارید» اصفهان – ۱۳۸۹
  • ببین و بپز ١٣٩۵
  • «سریال الم شنگه» اصفهان ـ ۱۳۸۸

سایر فعالیت ها

  • فعالیت های فرهنگی در ارگان ها و نهادهای مختلف در کشور
  • فعالیت های فرهنگی و اجرای برنامه های هنری در خارج از کشور از طریق ارتباطات اسلامی تهران
  • اجرا در لندن، پاریس، هلند، دانمارک، سوئد، بلژیک، ترکیه، آنکارا، استانبول، عمارت دبی باشگاه ایرانیان، قطر و کویت
ممکن است شما دوست داشته باشید
2 نظرات
  1. امیرحسین می گوید

    چرا چرت و پرت مینویسید آقای ایزدی همه جا گفته سپاهانیه و خیلی وقتا تو ورزشگاه بوده آقارشید عشق ما سپاهانیا و اصفهانیاس

  2. قاسمی می گوید

    دقیقاازسایت نمناک کپی شده است وقضیه بستری شدن آقای ایزدی به سال ۹۱(شهریور۱۳۹۱)برمی گردد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.