آخرین اخبار از شاسی بلند جدید ایران خودرو

0

خودرو شاسی بلند سایپا که روی پلت ‌فرم داخلی SP100 طراحی و ساخته شده، در حالی رونمایی شد که خبرها حاکی از رونمایی قریب‌الوقوع شاسی بلند ایران ‌خودرو است.

صحبت از شاسی بلند ایران‌ خودرو اولین بار در اسفند ۹۸ رسانه‌ای شد. در آن زمان، کیانوش پورمجیب، معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصول ایران ‌خودرو از تولید و عرضه ۹ محصول جدید این خودروساز به بازار ظرف سه سال آینده (بهمن سال ۹۹ تا بهمن ۱۴۰۱) خبر داد که شامل رانا پلاس، سورن ‌پلاس، سمند بهینه، دنا پلاس اتوماتیک، ۲۰۷ پانوراما، سدان  K132 ، کراس اوور K125، هاچ‌بک K121 و همچنین دنای برقی می‌شد.

وی با اشاره به طراحی پلت‌فرم اختصاصی ایران‌خودرو و بیان این ‌که توسعه این پلت‌فرم با پوشش حداکثری استانداردها و الزامات به‌روز و قوانین داخلی و حتی بازارهای صادراتی خواهد بود، گفت: «پلت‌فرم ایران‌خودرو ضمن دارا بودن قابلیت انطباق با قوای محرکه، عمق ساخت داخل بالایی دارد و کیفیت تولید آن در سطح کلاس جهانی است. همچنین قابلیت پوشش سگمنت‌های مختلف خودرویی شامل سدان، پیکاپ، هاچ‌بک و کراس‌اوور را خواهد داشت.»

اخبار ایران خودرو محصولات جدید ایران خودرو معرفی خودرو معرفی شاسی بلند قیمت خودرو K125 معایب و مزایای K125 مشخصات K125 موتور K125 چیست آپشن های K125

مشخصات احتمالی کراس‌اوور ایران‌خودرو

بنا بر شنیده‌ها، قالب‌های فلزی K125 در داخل کشور ساخته شده است و این خودرو برخلاف گمانه‌زنی‌ها نه‌تنها چهره‌ای متفاوت از خودرو ۲۰۰۸ دارد، بلکه تریم‌های آن در بخش‌هایی مانند برق و الکترونیک قابل قیاس با خودرو ۲۰۰۸ نیست. گفته می‌شود بیش از ۱۵۰ قطعه‌ساز در این پروژه با شرکت صنعتی ایران خودرو همکاری دارند. همچنین شنیده‌ها حاکی از آن است که  K125 با موتور TC7 پلاس و گیربکس ۶سرعته اتوماتیک به بازار می آید. موتور TC7 پلاس پیش از این در نمایشگاه موتورهای درون‌سوز ساپکو توسط شرکت ایپکو معرفی شده بود. این موتور ۱۶۴۶ سی‌سی ۴ سیلندر و ۱۶ سوپاپ بوده و نمونه ارتقایافته TC7 یا همان EF7 پلاس است که قدرت تولیدی آن ۱۶۱ تا ۱۷۰ اسب بخار و گشتاور آن ۲۳۵ تا ۲۵۰ نیوتون‌متر است.

مشارکت قطعه‌سازان در پروژه K125

محمدرضا نجفی‌ منش، رئیس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی در خصوص مشارکت قطعه‌سازان در پروژه K125می گوید: «تقسیم کار پروژه K125 بین قطعه‌سازان انجام شده و جلسات این پروژه با حضور قطعه‌سازان در حال برگزاری است.»

وی با ذکر این ‌که محصولات پروژه K132 و K125 از کیفیت مطلوبی برخوردارند و می‌توانند درعرصه بازارهای جهانی به رقابت بپردازند، می‌افزاید: «دستیابی به رشد و پیشرفت صنعت خودرو داخلی از طریق فراهم‌سازی ابزارهای تولید مناسب و بر اساس برنامه‌ریزی‌های مدون محقق می‌شود و بهبود مستمر این صنعت را در پی خواهد داشت.» رئیس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی در مورد قیمت خودروهای پروژه K132 و K125 هم می‌گوید: «با در نظر گرفتن تجربه شرکت‌های خودروساز جهانی، خودرویی که بتواند استانداردهای ۸۵گانه مد نظر سازمان ملی استاندارد ایران را پاس کند، در رده سدان نمی‌تواند کمتر از ۱۰هزار دلار قیمت داشته باشد و در رده کراس‌اوور هم بر اساس مشخصات فنی و امکانات تا ۱۵هزار دلار قیمت خواهد خورد.»

منبع:دنیای خودرو

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.