۶ خودرو «پلاس» جدید سایپا و ایران خودرو

0

خودروسازان ما دارند کم‌کم شیوه تولید مدرن خودرو را یاد می‌گیرند. یک دهه قبل وقتی به یکی از دو تولیدکننده بزرگ کشور مراجعه می‌کردی، در پایین‌ترین بخش‌های بازار خبری از تریم‌های متفاوت و متنوع نبود اما حالا سایپا تنها برای خودروی کوییک بیش از ۴ یا ۵ تریم مختلف درنظر گرفته و ساینا را در مدل‌های متنوعی تولید می‌کند.

دنا هم به عنوان خودروی پرچمدار ایران خودرو یکی از محصولاتی است که در دامنه وسیعی از قیمت و تجهیزات قابل سفارش گذاری است.

نکته جالبی که در این بین در سال ۹۹ رخ داده شایع شدن نام یا پسوند پلاس برای محصولاتی است که در نسخه فیس‌لیفت یا تریم تجهیزشده به بازار می‌آیند. این جا در یک گزارش کوتاه می‌توانید به مهم ترین نکات درباره شش خودروی موجود در بازار که با کد پلاس عرضه می‌شوند، دست یابید.

زمان تحویل دنا پلاس قیمت دنا اتوماتیک مشخصات دنا پلاس اتوماتیک اخبار ایران خودرو بابک رحمانی کیست آپشن های دنا پلاس توربو زمان تحویل محصولات ایران خودرو

دنا پلاس

ظرف زمانی کوتاه پس از عرضه، ایران خودرو متوجه محبوبیت دنا شد و سعی کرد با توجه به ذائقه خریداران ایرانی تولید محصولی متفاوت را کلید بزند. ازاین رو عمیق‌ترین پلاس این جمع را خلق کرد که نه تنها در نسخه توربو در بخش فنی که در بخش ظاهری هم تاحدی متحول شده بود. دنا پلاس که اواخر سال ۹۶ در نخستین نمونه‌ها به بازار کشور آمد، با داشتن طرح کناری کاملا متفاوت، رینگ‌های تازه‌، امکانات بیشتر و چهار ایربگ و سانروف، یکی از رقبای بزرگ تولیدات چینی است. این خودرو در نسخه توربو پلاس با موتور ۱۵۰ اسبی و در نسخه توربو پلاس اتوماتیک با گیربکس ۶سرعته خودکار عرضه می‌شود و بسته به ۴ تریم تجهیزاتی «دنا پلاس تیپ۱ و ۲» و دنا پلاس توربو «تیپ۱ و ۲»، احتمالا بهایی بین ۲۵۰ تا ۳۵۰ میلیون تومان خواهد داشت.

کوییک آر پلاس

نام این خودرو اواخر سال ۱۳۹۷ شنیده شد. جایی که خبر رسید کوییک محصول متفاوت سایپا با گیربکس اتومات و تجهیزات تازه قرار است به بازار عرضه شود. این نمونه که هم‌اینک به دلیل کمیاب شدن، در نسخه کارکرده با بهایی ۱۴۰ میلیونی خرید و فروش می‌شود، همان مشخصات فنی و ابعاد و گنجایش کوییک معمولی، کوییک R و کوییک S را داشته منتها در مقایسه با نسخه عادی چند آپشن مناسب را با خود دارد. مهم ترین آپشن خودرو هم قطعا گیربکس CVT خودرو است که رانندگی بسیار راحتی را در کنار مصرف سوخت پایین عاید خریداران می‌کند.

سورن پلاس

یک نسخه جوان‌پسند از سورن که قرار است هم با موتور تنفس طبیعی و هم موتور توربو به بازار بیاید و کمی در حال نزار فروش سورن تغییر ایجاد کند. به غیر از رینگ و لاستیک متفاوت، چراغ‌های کریستالی عقب، بازطراحی فرمان و بخش‌هایی از داشبورد در کنار افزودن آپشن‌های تازه و البته به سازی پوزه خودرو با یک چراغ و جلوپنجره مشکی جزو مهم ترین مواردی است که در سورن پلاس خواهیم دید. مواردی که احتمالا بهای نسخه تنفس طبیعی این محصول را از سطح ۱۹۰ میلیون تومانی کنونی بالاتر خواهد برد.

قیمت دنا پلاس مشخصات دنا پلاس قیمت کوییک آر پلاس قیمت سمند سورن پلاس مشخصات سمند سورن پلاس قیمت تیبا 2 پلاس قیمت ساینا پلاس مشخصات ساینا پلاس محصولات جدید سایپا محصولات جدید ایران خودرو

تیبا پلاس

یک کار خوب برای خریداران ارزان‌ترین خودروی ایرانی موجود در بازار (به پراید دیگر کاری نداریم) که احتمالا بخش تازه‌ای از خریداران را به سمت تیبا خواهد کشاند. به غیر از قطعات تزیینی در جلوپنجره یا دستگیره‌ها، یک آینه جدید، مانیتور لمسی و برخی آپشن‌ها به تیبا پلاس اضافه شده تا این خودرو آسایش بیشتری را عاید سرنشینانش کند. قیمت این خودرو در بازار امروز در محدوده ۱۱۰ تا ۱۱۵ میلیون تومان در نوسان است.

 ام ‌وی ‌ام ۳۱۵ پلاس

خاص‌ترین پلاس جمع که با یک فیس‌لیفت کامل همراه بوده و چهره متفاوتی را برای چری فالوین یا ام‌وی‌ام ۳۱۵ به همراه آورده است. به غیر از تغییر تریم داخلی چراغ‌های جلو و تحول کامل در سپر جلو، داشبورد به کل عوض شده، گیربکس اتوماتیک روی خودرو نصب شده و سانروف هم در دسترس خریداران است. قیمت این خودرو فعلا روی ۲۹۰ میلیون تومان در کارخانه تنظیم شده اگرچه بعید نیست به محض ورود به بازار بهای این خودرو از ۳۰۰ میلیون تومان هم عبور کند.

 ساینا پلاس

آخرین عضو خانواده پلاس‌ها، سدان خوش‌چهره و کوچک سایپاست که توانسته در مدت اندکی پس از ورود به بازار بخش مهمی از خریداران ۴۰۵ را به سمت خود بکشاند. این خودرو در نسخه پلاس به نسبت مدل عادی امکانات بیشتری مثل مانیتور لمسی دارد و بهای بالاتری هم در مقایسه با مدل معمولی از علاقه مندان طلب می‌کند.روکش چرم مصنوعی برای صندلی‌ها، رینگ آلومینیومی، سیستم رهیاب، دوربین دید عقب به همراه سنسورهای هشدار دهنده موانع در عقب خودرو و اضافه شدن کفپوش سه بعدی، از دیگر امکانات این خودرو ۱۱۵ تا ۱۲۰ میلیون  تومانی در بازار است.

منبع: روزنامه خراسان

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.