بوگاتی Bolide تهاجمی ترین هیولای بوگاتی +(عکس)

0

پس از دومین گذر بوگاتی از شکست در سال ۱۹۹۸، این شرکت در تولید خودرو‌هایی که در عین لوکس بودن، سریع و قدرتمند نیز هستند تخصص پیدا کرده است؛ و هنوز هم، رقابت که در آن لوکس بودن چیز زائدی است از ذات آن جدا نمی‌شود. این شرکت با ساخت صندلی دو نفره در اطراف موتور ۱۶ سیلندری عظیم آن، روابط را با میراث مسابقه‌ای خود تجدید کرده است.

بوگاتی با افتخار Bolide را که در فرانسوی یعنی «خودروی بسیار پر سرعت» سریع‌ترین و سبک‌ترین مفهومی که تاکنون ساخته است می‌نامد. «مفهوم» در اینجا عبارتی کلیدی است؛ Bolide تنها یک بار تولید می‌شود، و هنوز ساخت آن تایید نشده است. آزمون ایده نشان می‌دهد که جانشین تیپ ۳۵ چه ظاهر مدرنی می‌تواند داشته باشد.

 مدل مفهومی بولاید یکی از این محصولات عجیب بوگاتی است که به تازگی از آن به‌عنوان نمونه اولیه رونمایی شده است. در این کانسپت جدید بوگاتی وزن و قدرت موتور دو عامل تعیین کننده است. بوگاتی اعلام کرده است که در این ابرماشین که مخصوص پیست مسابقه است بر روی کاهش وزن کار کرده است.

شرکت بوگاتی قیمت بوگاتی بولاید مشخصات بوگاتی بولاید خودروهای سوپر اسپرت سریعترین خودروی دنیا مجله خودرو Bugatti Bolide

این خودروی قدرتمند و پرشتاب قادر است در مدت زمان ۲.۱ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد و همچنین تخمین زده می‌شود که در مدت ۲۰.۱ ثانیه خودرو به سرعت ۵۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد و در کمتر از ۳۳ ثانیه هم سرعتش از ۵۰۰ کیلومتر در ساعت به صفر می‌رسد.

بوگاتی بولاید برای رسیدن به سرعت ۲۰۰ کیلومتر در ساعت تنها به ۴.۳ ثانیه زمان نیاز دارد و بعد از ۷.۳ ثانیه به سرعت ۳۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد. این اعداد و ارقام در رابطه با خودروهای استاندارد کارخانه ای تابه‌حال در دنیا تجربه نشده است.

شرکت بوگاتی قیمت بوگاتی بولاید مشخصات بوگاتی بولاید خودروهای سوپر اسپرت سریعترین خودروی دنیا مجله خودرو Bugatti Bolide

بولاید از همان موتور بوگاتی شیرون و دیوو با حجم ۸ لیتر و ۱۶ سیلندر استفاده می‌کند با این تفاوت که چهار توربو شارژر این خودرو تقویت‌شده و ارتقا یافته است. خروجی موتور بوگاتی بولاید ۱۸۲۵ اسب بخار است و ۱۸۴۹ نیوتن بر متر هم گشتاور تولید می‌کند.

طراحان بوگاتی بولید معتقدند که توانسته‌اند نشان دهند موتور ۱۶ سیلندر بوگاتی چه توانایی دارد. بوگاتی با معجزه طراحی و مواد بدنه توانسته است ۷۲۵ کیلوگرم از وزن این مدل را کاهش دهد. وزن نهایی خودرو ۱۲۴۰ کیلوگرم است و این کار با استفاده از فیبرکربن و تیتانیوم اتفاق افتاده است. قطعات مهم و حیاتی که فشار را هم تحمل می‌کنند تنها ۱۰۰ گرم ممکن است وزن داشته باشد.

شرکت بوگاتی قیمت بوگاتی بولاید مشخصات بوگاتی بولاید خودروهای سوپر اسپرت سریعترین خودروی دنیا مجله خودرو Bugatti Bolide

در کنار کاهش وزن بسیار عجیب‌وغریب در بوگاتی بولاید، جریان هوا بر روی خودرو بسیار خوب هدایت می‌شود و نیروی رو به پایین کاملاً مناسب برای جلوگیری از پرواز خودرو تولید می‌شود.

بوگاتی هنوز تصمیم نگرفته است تا این خودرو را به خط تولید بسپارد و بسیاری از تست‌ها در شرایط واقعی هنوز انجام نشده. برای اینکه این خودرو یک خودروی تولیدی و لوکس باشد بوگاتی با چالش مواجه است.

امکانات لوکس و آپشن هایی از خودرو حذف شده است و می‌توان گفت مهم‌ترین تفاوت بولاید با دیگر محصولات مدرن بوگاتی، توجه ویژه به مشخصه‌های مورد نیاز برای رانندگی در پیست و حذف امکانات لوکس است. ارتفاع سقف این مدل از سطح زمین، ۹۹.۵ سانتی متر خواهد بود که نسبت به شیرون، ۳۰ سانتی‌متر کوتاه‌تر است. حالت X شکل چراغ‌های جلو و عقب نیز، در میان خودروهای جاده‌ای دنیا نظیر ندارد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.