نوه پژو‌ ۲۰۶؛ یک خودروی جذاب و خوش‌ چهره

0

خودرویی که می‌بینید، سه نسل بعد از خودروری ۲۰۶ است، یعنی نسل دوم ۲۰۸. یک ماشین جذاب و خوش‌چهره، با تکنولوژی روز که لزوما هم قرار نیست رویای یک جوان فرانسوی باشد، چون تا دلتان بخواهد گزینه‌های جذاب‌تر از این ماشین پیش رو هست.

آپشن های پژو 206 محصولات جدید پژو پژو 206 جدید قیمت پژو 206 مشخصات پژو 208 پژو ۲۰۸ در ایران نمای داخلی پژو 208 مجله خودرو قیمت پژو 208

نقل است که دو خودرو در دو برهه زمانی پژو را از بحران مالی و سهم بازار نجات دادند. از قضا هر دو این خودرو‌ها در ایران نیز به تولید رسیدند و هر دو هم سهم بازار بزرگی را تا به امروز از آن خود کرده اند. هر چند در دیگر نقاط جهان سال هاست که منسوخ شده و جای خود را به مدل‌های جانشین دادند. این دو خودرو پژو ۴۰۵ و پژو ۲۰۶ هستند.

رونمایی از نسل جدید پژو ۲۰۶

پژو ۲۰۶ جای خود را به ۲۰۷ داد و دومی نیز بازار خود را تقدیم پژو ۲۰۸ کرد. خودرویی جمع و جور که با همان فلسفه اسلاف خود طراحی و تولید شده است. با این تفاوت که یک دید طراحی دهه سوم قرن بیست و یکمی برآن حاکم است.

پژو ۲۰۸ که اکنون روی خط تولید است نسل دوم از این خودرو به حساب می‌آید. اما از مدل ۲۰۲۰ شاهد یک فیس لیفت سنگین روی آن هستیم. این خودرو از نظر پلتفرمی برادر پژو ۲۰۰۸ نیز به حساب می‌آید و البته پلتفرم مشترک با سیتروئن C۴ و اوپل کورسا نیز دارد. پژو ۲۰۸ اکنون در دو تیپ دو در و چهار در تولید می‌شود.

از نظر فنی پژو ۲۰۸ یک تغییر بزرگ نسبت به پدربزرگش کرده است. پژو مدل ۲۰۶ را با انبوهی از موتور‌های مختلف بنزین و دیزل برای بازار‌های مختلف تولید کرد. شاید باورش سخت باشد، اما پژو ۲۰۶ به طور رسمی با ۱۴ موتور مختلف بنزینی و دیزل به بازار عرضه شد. اما در پژو ۲۰۸ دیگر از این خبر‌ها نیست. یک موتور بنزینی، یک موتور دیزل و یک مدل هم با موتور الکتریکی تولید شده است. موتور بنزینی آن ۱۲۰۰ سی سی سه سیلندر توربو و موتور دیزل آن ۱۵۰۰ سی سی چهار سیلندر است.

در طراحی خارجی خودرو دیگر از چهره آرام ۲۰۶ و ۲۰۷ خبری نیست. به جای آن زبان طراحی جدید پژو قرار گرفته که یک طراحی کاملا تهاجمی با رگه‌هایی از طراحی ژاپنی به خصوص در بخش چراغ‌ها به چشم می‌آید. این طراحی در خودرو‌های پژو ۲۰۰۸ و پژو ۳۰۰۸ نیز تکرار شده است. با این حال در ستون‌های قسمت عقب و قوس‌های انتهای خودرو همچنان پژو ۲۰۶ را می‌توان در لا به لای طراحی ۲۰۸ پیدا کرد.

رونمایی از نسل جدید پژو ۲۰۶

رونمایی از نسل جدید پژو ۲۰۶

رونمایی از نسل جدید پژو ۲۰۶

رونمایی از نسل جدید پژو ۲۰۶

پژو از چند سال قبل تحت تاثیر تغییر سلیقه بازار بالاخره از آن فرم ساده و کسل کننده طراحی داخلی خارج شد. هر چند هنوز تا طراحی داخلی نیمه لوکس خودروسازانی مانند کیا و هیوندای در خودرو‌های اقتصادی فاصله دارد، اما از سادگی گذشته نیز دیگر خبری نیست. نمایشگر‌های آنالوگ به طور کامل جای خود را به دیجیتال داده اند. اما خب هنوز هم با یک پژو طرف هستیم و بخشی از کلید‌های فرمان به نمایشگر لمسی منتقل نشده و همچنان کلید‌های فیزیکی را داریم. البته این عیب نیست و هنوز خیلی‌ها کنسول‌های کلیددار را به کنسول‌های خلوت ترجیح می‌دهند.

منبع: خودروتک و خبرآنلاین

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.