لوئیس همیلتون برای هفتمین بار قهرمان جهان شد

0

لوئیس همیلتون، راننده بریتانیایی تیم مرسدس پس از فتح گرند پری ترکیه هفتمین قهرمانی خود را در رقابت های قهرمانی جهان فرمول یک مسجل کرد تا به همراه مایکل شوماخر پر افتخار‌ترین راننده مسابقات اتوموبیل‌رانی جهان لقب بگیرد.

این راننده پرآوازه بریتانیایی برای کسب زودهنگام هفتمین عنوان قهرمانی جهان در پیست استانبول کار راحتی پیش رو نداشت و با رقابتی نزدیک و نفس گیر سرانجام بالاتر از سرخیو پرز، راننده مکزیکی تیم ریسینگ پوینت و سباستین فتل، راننده آلمانی تیم فراری بر سکوی نخست گرند پری ترکیه ایستاد.

والتری بوتاس، هم‌تیمی و جدی‌ترین رقیب همیلتون که روز پنجشنبه وعده داده بود تا قهرمانی این فصل ستاره بریتانیایی دنیای اتوموبیل‌رانی را به تاخیر بیاندازد موفق به عملی کردن قول خود نشد.

Ozan Kose/AP

متاثر شدن لوئیس همیلتون روی سکوی نخست گرند پری ترکیه پس از مسجل کردن هفتمین قهرمانیبوتاس فنلاندی در پیست لغزنده استانبول توفیق چندانی نداشت در نهایت با قرار گرفتن در رتبه چهاردهم به کار خود پایان داد.

لوئیس همیلتون در حالی با پیروزی در استانبول نود و چهارمین عنوان نخست مسابقات گرند پری را کسب و هفتمین عنوان قهرمانی جهان خود را مسابقات فرمول یک مسجل کرد که هنوز سه مرحله دیگر تا پایان رقابت‌های این فصل باقی مانده است.

همیلتون هم اکنون با کسب ۳۰۷ امتیاز و ۱۱۰ امتیاز اختلاف با والتری بوتاس، هم‌تیمی فنلاندی خود جایگاه نخست رده‌بندی کلی مسابقات فصل فرمول یک را در اختیار دارد و سه مسابقه مانده به انتهای فصل حتی در صورتی که امتیازی دیگر را نیز به نام خود ثبت نکند برای هیچ یک از رقبا قابل دسترس نخواهد بود.

لوئیس همیلتون ۳۵ ساله نخستین قهرمانی جهان در مسابقات فرمول یک را سال ۲۰۰۸ با تیم مک‌لارن تجربه کرد و پس از آن جدا از قهرمانی در رقابت‌های این فصل، پنج بار دیگر در سال‌های ۲۱۰۴، ۲۰۱۵، ۲۰۱۷، ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ با تیم مرسدس بر سکوی نخست قهرمانی جهان ایستاد.

تیم مرسدس در جدول تیمی مسابقات نیز با ۵۰۴ امتیاز هم اکنون بالاتر از تیم‌های ردبول و ریسینگ پوینت در جایگاه نخست قرار دارد.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.