پژو پارس (پرشیا) تیونینگ شده چه ویژگی هایی دارد؟

0

پژو پرشیا که امروز با نام پژو پارس شناخته می‌شود یکی از زیباترین محصولات ایران ‌خودرو است که سال های سال است تولید می‌شود. این خودرو در واقع نوعی فیس لیفت از پژو ۴۰۵ می باشد که در طول سال ها تغییرات زیادی را به خود دیده است. تیونینگ پژو پارس امروزه توسط تعداد زیادی از مالکان این خودرو انجام می‌شود.

هزینه تیونینگ پژو پارس آموزش تیونینگ پژو پارس آموزش تیونینگ خودرو تیونینگ پژو پارس معایب و مزایای تیونینگ آموزش اسپرت کردن خودرو پژو پرشیا اسپرت مجله خودرو

تیونینگ پرشیا در سال‌های اخیر پیشرفت های زیادی داشته است یکی از مهم‌ترین دلایل این پیشرفت استفاده از سیستم موتور و سیستم برق رسانی جدید در این خودرو است که باعث شده است تغییرات زیادی را در این خودرو شاهد باشیم.

بررسی مزایای تیونینگ پژو پارس

  • بهبود عملکرد موتور
  • بهبود عملکرد سیستم سوخت رسانی
  • بهبود عملکرد ترمز
  • بهبود سیستم تعلیق خودرو
  • بهبود فرمان پذیری خودرو در سرپیچ ها
  • استفاده از قدرت بیشتر در موتور که با توجه به وزن بالای خودرو می تواند عملکرد بهتری از خود نشان دهد.

بررسی معایب تیونینگ پژو پرشیا

در خصوص اینکه تیونینگ پرشیا به چه صورت انجام شود نمی توان معایب زیادی را برای آن در نظر گرفت اما با این حال می توان از موارد زیر نام برد.

  • هزینه بالا برای خرید قطعات موتوری که باید به صورت اصل فرانسه تهیه شوند.
  • استفاده از قطعات ترکیبی در بعضی از مدل های پرشیا که در آن‌ها از موتورهای سیتروئن زانتیا استفاده شده است.

 

 

هزینه تیونینگ پژو پارس آموزش تیونینگ پژو پارس آموزش تیونینگ خودرو تیونینگ پژو پارس معایب و مزایای تیونینگ آموزش اسپرت کردن خودرو پژو پرشیا اسپرت مجله خودرو

لاستیک خودروتان را با یک اسپری لاستیک خوب نو کنید

یکی از اولین قطعاتی از خودرو که در نگاه اول دیده می شود لاستیک خودرو شماست. با تهیه اسپری لاستیک خوب می توانید درخشندگی چشم نوازی به ان ببخشید.
  • هزینه بالای استهلاک در جلوبندی و سیستم تعلیق این خودرو ها
  • در مدل های قدیمی که در واقع از موتور های سری قدیم استفاده می‌کردند هزینه های بالای استهلاک در خصوص تسمه تایم و سرسیلندر وجود دارد.

 تیونینگ شده پرشیا ( پژو ) چه ویژگی هایی دارد؟

  • شما می توانید با استفاده از تیونینگ پرشیا قدرت موتور این خودرو از حداقل ۷ اسب بخار افزایش دهید.
  • شما میتوانید با استفاده از تیونینگ پرشیا و بهبود سیستم سوخت رسانی و احتراق و استفاده از اگزوزهای مناسب مصرف سوخت این خودرو تا مقدار قابل توجهی کاهش دهید.
  • فرمان پذیری بهتر باعث می‌شود که عملکرد خودرو در سرپیچ ها بهتر شود.
  • استفاده از ECU های بهبود یافته و ریمپ شده باعث می‌شود که از توان بالاتر موتور ها استفاده شود.
  • استفاده از سیستم تنفس طبیعی به همراه کیت های خنک سازی هوا cold air intake در تیونینگ پرشیا باعث شده است عملکرد موتور در سرعت های بالاتر بهتر شود.

هزینه تیونینگ پژو پارس آموزش تیونینگ پژو پارس آموزش تیونینگ خودرو تیونینگ پژو پارس معایب و مزایای تیونینگ آموزش اسپرت کردن خودرو پژو پرشیا اسپرت مجله خودرو

بعد از انجام فرآیند رمپ یا تیونینگ پژو پارس چه اتفاقاتی می افتد؟

  1. با بهینه سازی سرسیلندر شما می توانید از قدرت بیشتر موتور به راحتی استفاده کنید. حتی یک فرایند ساده مانند پولیش سر سیلندر و از بین ایراد های ریخته گری می تواند تا مقدار قابل توجهی عملکرد موتور را بهبود بخشد.
  2. استفاده از میل سوپاپ های اسپرت باعث می‌شود که دریچه سوپاپ مقدار بیشتری باز شده و حجم بیشتری سوخت و هوا وارد سیلندر های موتور شود در نتیجه احتراق قوی تری شکل گرفته و قدرت موتور به مقدار قابل توجهی افزایش پیدا می‌کند.
  3. استفاده از پیستون های مخصوص مسابقات در تیونینگ پرشیا باعث می‌شود که تراکم سوخت در داخل سیلندر افزایش پیدا کند در نتیجه نیرو و توان بیشتری در موتور ایجاد می‌شود. شما میتوانید به راحتی از کیت های مخصوص این کار مانند کیت های Stroker kit استفاده کنید.
  4. شما می توانید با ریمپ کردن ECU در تیونینگ پژو پرشیا راندمان و کارایی موتور را بهبود ببخشید. همچنین می توانید برای اینکه از قدرت بیشتری در موتور استفاده کنید از ECU های کمکی مانند نمونه های piggyback برای این کار استفاده کنید. با استفاده از این کیت ها شما به راحتی می توانید تنظیمات خاصی را برای مقدار پاشش سوخت و زمان جرقه زدن شمع ها در نظر بگیرید که در عملکرد موتور شما بسیار تأثیر گذار خواهد بود
  5. تعویض سیستم اگزوز در تیونینگ پرشیا امری بسیار تأثیر گذار است. برای این کار می توانید از سیستم اگزوزهای Cat-back استفاده نمایید.
  6. یکی از مهم‌ترین بخش های در تیونینگ پرشیا را می توان لاستیک ها نامید. جایی که شما می توانید با استفاده از لاستیک های خاص با عاج مناسب و همچنین اندازه مناسب شتاب اولیه خودرو را افزایش دهید.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.